Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 1189 ggr
EternalWinter
0

Kontakt med uppfödare

Hejsan, jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon uppfödare i Östergötland gärna nära Linköping (behöver inte ha någon kull just nu)

Är det någon som har något tips?

Tack på förhand! =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Bogey
0

Vet inte om det finns några uppfödare nära Linköping. Ibland får man åka en bit för att hitta sin pälskling. Vi hämtade våran på Gotland och då bor vi i Dalarna.

Kolla uppfödartråden längst upp till vänster och se om du hittar nån någorlunda nära dig

EternalWinter
0

#1 Jag skulle nog kunna åka hur långt som helst =P

Det är så att jag är väldigt sugen på att skaffa en iller men jag har faktiskt bara träffat ett par så jag skulle vilja hälsa på någon som har illrar och fråga lite frågor och så, kanske inte behöver vara just en uppfödare utan någon med illrar bara. =)

Jag har ju läst om hur mycket slit det är men ja jag skulle vilja träffa ett par illrar dom verkar ju så helt otroligt underbara =)

Bogey
0

#2 Hehe Jo de är underbara men kräver en hel del pyssel för att bli det. Glad

Dottern som pysslar med vår lille pajsare för jämnan kan hantera honom nästan hur som helst och han han verkar inte bry sig och hon får hur mycket illerpussar som helst. Frugan däremot som nästan aldrig håller på med honom får sig ett nyp då och då. Vi andra slipper visserligen nypen men han är heller inte lika kärvänlig med oss som med dottern.

JossanH
0

Jag finns i Norrköping! :)

Tyvärr ont om uppfödare här… Men jag har 2 illrar just nu. En 6åring en 4åring och om 2 veckor har jag även en 8veckor..ing.. ;)
Så bara att komma hit om du vill :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

HerrDevlin
0

Under skolperioden bor jag i Linköping, men nu åker jag ju hem över sommarn till 08-trakterna. Men vi snackade väl lite löst om att ha en illerträff i linköping/norrköping så håll öronen öppna, för det kan nog vara kul för dig att komma på :)

EternalWinter
0

#3 Har drömt om Att skaffa iller sedan jag varit liten men då har jag bara sett bilder och filmer med illrar, sedan förra sommaren träffade jag en iller som jag kelade och lekte med ett tag och då var jag fast och började läsa på och såg då att dom kan vara mycket arbete men som sagt jag är redo för en utmaning ;)

#4 Ohh det skulle vara så himla kul att få komma och hälsa på och se lite mer på dom i verkligeheten :D

#5 Skulle ju vara superkul att gå på en sån träff, får man komma även om man aldrig haft iller? =)

JossanH
0

#6 Säg när du kan så ordnar vi en liten "träff" här hemma hos mig :)

Alla är väkomna på illerträffar. De som har, inte har iller och de som aldrig ens sett en iller innan ;)
Borde kolla upp ett datum som funkar. Antar att en lördag eller söndag passar folk bäst? Jag ska kolla scheman framöver då jag jobbar mycket helg..

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0

#7 Skulle verkligen vara superkul och jättesnällt av dig om jag skulle kunna få titta förbi! =)

Ja, jag kommer börja jobba och så från och med måndag  så lördag eller söndag skulle ju passa bäst =/

JossanH
0

#8 Självklart är ju jag iväg hos mina föräldrar i Boxholm med illrarna under hela lördagen och förmodligen ganska länge under söndagen också… Men om jag kommer hem ganska skapligt skulle jag ju kunna höra av mig så kan du ju hoppa på samma tåg som mig? Det går förbi Linköping :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0

#9 Absolut  om du känner att du har tid är det bara att du hör av dig, kan skicka mitt telefon nr i ett pm så kan du smsa eller ringa =)

JossanH
0

#10 Då säger vi det!.. Skå på återträff med gamla klassen på lördag så får se vilket skick jag är i på söndag haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0

#11 Haha ja det kan ju gå rätt vilt till ;P

HerrDevlin
0

#7 Ja samma här, börjar jobba nästa helg så då ska jag se till att skriva upp alla dagar hur jag jobbar. Så snart vet jag! ;)

EternalWinter det var ju till dig jag sa att du kunde komma… så klart du kan komma utan iller :D Alltid bra att börja i någon ända!

JossanH
0

Har haft en trevlig eftermiddag här hemma med lite besök från "Eternalwinter" och jag vågar påstå att hon såg ganska illersugen ut när vi skiljdes åt ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0

Haha gud så illersugen jag blev 2 helt underbara små illrar träffade jag den ena va ett riktigt litet busfrö! Tack än engång för att jag fick komma förbi hade supertrevligt! =)

Så ja det blir nog en iller frågan är bara när och så ska läsa på massa nu =)

#13 Ja hoppas verkligen att det blir en liten illerträff för då kommer jag mer än gärna! :D

HerrDevlin
0

#14 #15, Gud så trevligt :) Jag jobbar fortfarande på att få reda på mina arbetstider, men skulle vilja komma till östergötland ganska snart igen för jag behöver hämta lite grejs från min lägenhet. Så för min del skulle det passa ganska bra om det blev inom en snar framtid =)