Anemi iller.
Hej, för att göra lång historia kort. Min illervalp är sjuk och behöver blodtransfusion pga förstorad mjälte som upptäkts för sent.
Han ska få detta nästa fredag (19/9).
Problemet är att vi behöver en donator i närheten av sundsvall. Någon som har en stor frisk hane som skulle kunna tänka sig att låna ut den?
Ojdå, det låter väldigt allvarligt.
Ni verkar ha en duktig veterinär tillgänglig.
Om 2 dagar, oj oj… jag hoppas verkligen ni hittar någon.
Tyvärr har alla lämnat den här sidan för facebook, så det är där du får söka.
Jag önskar dig och din iller stor god lycka i detta.
#1: ja, jag har lyckats hitta en donator, lyckligtvis ganska fort ❤️ Jag skrev i en av grupperna men blev snabbt ifrågasatt och jag orkar inte sitta och svara på sånt efter dessa 5 helvetesveckor, vaken dag och natt, sondmata, medicinera med diverse olika saker som han inte ens behövt från start om de varit så att jag blivit lyssnad på, in och ut till veterinärer som inte kan, 40.000:- fattigare och skit-agria som vägrar betala ut försäkringen då han blev akut sjuk 1 dag innan karenstiden gick ut så nu får han inte längre söka vård (försäkring) för de besvären han fick med magen, förkylningssyptom osv, så jag utförsäkrade honom idag förbdet betyder att jag aldrig kommer kunna nyttja hans försäkring iallafall.
- Redigerat 2025-09-17 16:02 av IllernGöran
#2: Ah, ja, djurfolk kan vara lite jobbiga. En anledning till att jag inte är med i några djurgrupper på facebook.
MEN jäklar vad härligt att du hittade en donator.
Nu hoppas jag att allt gick bra och att din iller är på bättringsvägen.
Fasiken, jobbigt med byråkrati mitt på all oro och vård av sjuk iller.