Iller iFokus

Iller

Läst 89 ggr
Chester92
2025-06-10 10:18
4

Sökes illervakt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Söker efter någon med erfarenhet av iller sedan innan eller kanske t.o.m har iller i skrivande stund, som då skulle ha möjlighet att vara iller passare under September-Oktober? Min lille pojke, Oliver fyller 6 år i Juni, är döv och har insulinom som han får medicin för varje morgon. Han är otroligt snäll och nyfiken liten pojke. Han är van med både andra illrar, katt och hund. Vi befinner oss norr om Stockholm, men skulle jag få tag på en person som känns rätt kan jag åka med honom inom hela Stockholm regionen. Jag vill gärna kunna talas vid och lära känna dig som skulle vara intresserad, kanske kunna träffas och prova att ha honom över en dag eller så för att se att det funkar? Skriv gärna i PM om intresse finns och berätta lite om dig själv!

Grodan
2025-06-13 10:38
0

Hoppas du hittar någon!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chester92
2025-06-13 21:45
0

Tack snälla! Har provat att skriva i iller grupperna på fb men inget napp än tyvärr. Funderar på att prova i stans hund och katt passar grupp i hopp om att någon kanske hör av sig som om inte annat haft iller tidigare. <3

Grodan
2025-06-16 15:33
1

Ojdå är det sant? Attans… vet inte vad jag ska tipsa om direkt…
De som har uppfödning har ju kontakt med illerfolk, kanske kan du gå den vägen?

Ett annat tips är att kolla i någon lokal grupp för det område där du bor… hm…
Du har inga vänner med hund som skulle kunna passa honom?
De flesta hundar, om det inte är jakthundar, fungerar ju med iller. Jag har haft Briard och Dobermann med iller.

Saga85
2025-06-17 13:59
1

Jag bor tyvärr på andra sidan landet i väst, men har du testat facebook-gruppen Illertokigt?
Hoppas att det löser sig :)

Chester92
2025-06-18 12:29
0

#4: Åh den gruppen visste jag inte att den fanns så stort tack för ditt tips! Gick precis med så ska lägga upp där med och fråga. Tack snälla för att du skrev! ❤️

Chester92
2025-06-18 12:33
0

#3: Jo jag har tänkt tanken att höra med illeruppfödare men känns som så många har fullt upp med sina små nyfödda just nu, men ska absolut våga mig på att fråga dem om de känner nån. Jag har tänkt skriva i den lokala hundpassar gruppen i hopp om att nån kanske dyker upp, Oliver funkar bra med hundar också han gör inte en fluga förnär, det är väll snarare att jag är rädd för att hundarna inte ska reagera bra på honom. Han är döv och förstår inte riktigt alltid signalerna från hundar som skäller argt på honom när vi är ute. Men jag ska absolut fråga där med. Tack för ditt engagmenag med förslag❤️

Grodan
2025-06-19 02:45
0

#6: Måste ju givetvis vara en antingen illervan hund eller en hund som är bra med djur. Mina dobbisar har alltid fungerat väl med iller. Killen jag har nu är jättekär i illern och de busar lite… men måste hålla uppsikt då hunden är lite för bordus… ibland kan de t o m gosa, något jag inte sett tidigare… då kan t o m illern slicka lite på hunden… helt galet….

Hoppas i af att du hittar något. Själv kan jag inte hjälpa då min iller är okastrerad samt att jag jobbar en del i sommar och har lite problem med ork…

• Redigerat 2025-06-19 02:46 av Grodan