Omplacering av två honor, varav en angora
Annons: Illrar
Jag är tvungen att säljer mina två illrar p.g.a. allergi. Det är två honor som är 2,5 år respektive 4 år gamla. Båda är försäkrade hos Agria, väluppfostrade och lådtränade (en olycka vid lådan varannan dag). De är vana vid Ferret Complete men kan äta annat foder, och de kommer om man piper med en leksak. Finns i Stockholm.
Om du har frågor så kontakta mig gärna på mail (nilssonjoanna-at-yahoo.se) eller 0704-381570. Byt ut -at- mot @
Krav:
De omplaceras tillsammans och får aldrig splittras.
Livslångt hem.
Illervan person (Lithia testar gränser och kräver en person som kan sätta henne på plats).
Illrarna ska inte sitta i bur.
Ett kontrakt som ger mig rätt att återta illrarna om de missköts upprättas.
Imova:
Ålder: 2,5 år
Kön: kastrerad hona
Utseende: brun, äkta angora (saknar underull och har dubbla näsvingar på båda sidorna)
Personlighet: mycket snäll och kelig, nafsar ytterst sällan och biter aldrig, nyfiken, lekfull och vill alltid vara med överallt.
Hälsa/sjukdomar: har haft öronskabb en gång och en inflammation ovanför ena ögat vid tre månaders ålder. I maj 2007 så blir opereras hon efter att ha slickat i sig sin egen päls och fått en hårboll som fastnat i tarmarna. Idag återställd efter operationen men kräver att man vid pälsbyten kammar henne dagligen och ger henne kattmalt för att detta inte ska hända igen. Vaccinerad.
Lithia:
Ålder: 4 år
Kön: kastrerad hona
Utseende: brun, korthårig
Personlighet: intelligent, lite reserverad, lekfull, nafsar för att testa gränser men har inte bitit hårt på flera år (mig nafsar hon kanske en gång per vecka men hon vill sätta gäster på plats).
Hälsa/sjukdomar: har haft öronskabb en gång. Vaccinerad.
**Tillbehör som ingår
**
3st böcker och varje bok innehåller ca 70 sidor med bra papper och mycket färgbilder.
På bordet:
CD-skiva med foton på dem som valpar, alla papper (veterinärbesök, vaccinationskort, stamtavla, försäkring), 2,5 dl groddolja (stor glasflaska) och tillhörande glasflaska med pipet, ca 100 ml Furotone, ca 200 ml paraffinolja och tillhörande vit skål, klosax, 2 st. pipmöss (används för att locka illrarna att komma och är gjorda av gummi och därmed EJ lämpliga som leksaker)
På golvet: skålar till mat och vatten, låda med tillhörande spade, ca 10 st. filtar att ha runt lådan, blått rör som är Imovas favorit sovplats, blå väska som man kan bära illrarna i (väskan innehåller ett spänne som sätts fast i t.ex. en illersele), transportbur (en hake har gått sönder men buren är fortfarande rymningssäker).
Dessutom ingår 2 st. svarta rör av hårdplast som är drygt 1 m långa (finns inte med på bild).
Pris: 2 500 kr
sikka sötisar. Hoppas du hittar ett bra hem till dom.
vacker angora
åååh, dom här töserna kommer jag ihåg! Kommer ihåg Imovas fina ögon… :)
synd att dom ska omplaceras! hoppas dom får bra hem!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vad synd att du behöver omplacera dem. Säger som Jossan kommer också ihåg dem. Speciellt Imova men dte kan ju bero på att hon är angora. ;-)

Men Nea, behöver inte Mysan en likasinnad därhemma? Så hon vet att det inte bara är hon som är extra-fluffig här i världen.

vad tycker dom om katter? jag har en honiller på 7 år och två katter på 6 månader hemma. är väldigt intresserad av tillökning i min lilla familj :)

#4 Jo, men eftersom Mysan har bestämt att det är hon som är fluffigast i hela världen tror jag inte att det blir så populärt att ta in en annan som är lika fluffig. ;-)

*putt*

Åh så söta-… hade jag ej haft tre illerdamer så hade jag nog nappat direkt tror med på livslång kärlek :0)
De har ingen kattvana men verkar gå bra med de illrar de träffat. Jag har aldrig observerat någon form av bråk om rang mellan dem så jag tror att de fungerar med de flesta illrar och kanske även katter. Imova är mest nyfiken och skulle tycka att det var spännande med något nytt. Lithia är lite mer reserverad så det skulle kanske ta ett tag innan hon blev van.

Huga vilka sötisar! har dom fått nått hem än?=)
Nej, de har fortfarande inte fått något hem.

*putt*
vilka sötisar!!!!!

#12 Tycker det borde va lätt att omplacera två sötisar som dom=)
Imova och Lithia söker fortfarande ett hem.
De höll på att få ett bra hem (med katter!/ Imovas anmärkning) hos TyraBanks men tidbrist satte stopp. Att utöka illerbeståndet med två stycken busfrön när man har en 7-årig dam är en märkbar förändring.
Hoppas det löser sig ! :) lycka till!
putt

Puttar också :)
puttputt :P

Ojoj vilka fina tjejjer…
Skulle helt klart varit intresserad men har tyvärr katt och hund..båda dom accepterar "kuttervarelser" men vet inte hur det är med tjejerna.
Imova och Lithia har träffat katter en gång. Imova tycker att de är superspännande och vill leka med dem, vilket innebär att hon springer efter dem med vidöppet gap och naffsar och katterna springer iväg… Lithia ignorerar katter.
hoppas det löser sig ! :)
De har ännu inte hittat ett hem.

#24 Usch ja jag vet hur det känns…. jag har två underbara valpar här hemma som ännu inte heller fått ett eget hem… Det är så synd om dem….. *Hjälper till att putta lite till* *PUTT*

Synd att de inte hittar nåt hem… De är ju såå söta!
putt

Hjälper till att putta :)