Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 637 ggr
Sofy
0

Hjärtat i halsgropen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu mår jag sådär super psykiskt dåligt igen. Varför? Jo medans pojkvännen städade sovrummet nu i helgen med fönsterna på vid gavel i tron om att alla djuren var utstängda så flyger Dexter upp i fönstret och påväg att ramla ut men som tur är så fick han tag på honom i sista sekund. Jag vet helt ärligt inte hur jag skulle klara den dagen som Dexter vandrar vidare, kanske om han måste tas bort av ålder eller sjukdom för då vet jag innerst inne att han inte behöver lida men om han råkar ut för någon sorts olycka skulle jag klandra mig själv i resten av livet. Jag som inte ens klarar av att gå till affären utan att känna mig ledsen över att Dexter är ensam hemma.😕😭

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Nussen
1

Jag förstår precis hur du menar :( bara tanken på att dom inte kommer finnas med oss förevigt är jättejobbig. Det där med fönster har vi löst med att ingen får öppna ett fönster här hemma under några omständigheter. Ett mindre fönster vill min sambo ha öppet under sommaren då spikar jag fast ett nät av galvaniserat stål (om det nu heter så) med pyttesmå hål i . Nätet är så starkt att det inte går att klippa i med vanlig sax.

Hälsa till finaste Dexter från Lillasyster Lillstrumpa ❤️

Odis
0

Aww den tanken är väldigt jobbig. Det jobbiga är att när man börjar tänka på det så blir man nästan sur på sig själv för att man tänker så istället för att ta tillvara på ögonblicken och tiden man har med sina ljuvliga pälsar. 

Du är inte ensam om att bli ledsen att lämna illrarna ensamma;) Trots att jag har två så har jag alltid dåligt samvete över att ens gå till gymmet efter skolan för då är dom ensamma en extra timme till..

Sofy
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Dexter hälsar så mycket tillbaka till lillasyster! Jag har ju katter så fönsterna får inte vara öppna men lägenheten blir så vidrig i lukten då den är så gammal så vi måste vädra nån gång ibland annars kvävs man bara man står utanför ytterdörren i porten. Pojkvännen har fått förbud att vädra såvidare jag inte tagit in Dexter och katterna i köket först för sånt här pallar inte mitt hjärta!😕

#2 Jo precis, jag har ju vart hemma hela dagarna sedan jag fick Dexter så det känns hemskt att slitas från honom speciellt när jag hör att han kraffsar på ytterdörren när jag låser upp och då har han ändå sällskap av katterna som han har en rätt tight vänskap med. Pojkvännen säger att när jag lämnar och han är kvar så ligger Dexter bara platt på hallgolvet tills jag kommer hem, det gör ju inte saken bättre direkt! Han är en riktig "mamma"gris😃

Bifogar en bild på Dexter som leker med sin hund.

Bogey
0

Varför inte göra ett typ myggfönster fast med sk. putsnät istället för myggnät? Då kan fönstret vara öppet för vädring eller när det är varmt men inga djur kan hoppa ut.

Sätter man dessutom myggnät utanpå så gör man två flugor på smällen. 😉

Sofy
0

Vi planerar inte att bo här så länge. Utan vi flyttar om +/- 2 månader.