Här finns ett illerhem!
Här finns ett för evigt hem
För en iller (till att börja med) finns hos mig ett för evigt hem. För rätt iller det vill säga. Det måste ju klicka mellan mig och parveln. Därför kan inte illern befinna sig för långt bort från mig heller.
Illervana
Jag har haft iller sedan 1991, med några pauser av naturliga skäl. Haft både omplacering och valp. Dock endast hanar och det är hanar mina dörrar står öppna för.
Mitt hem är öppet för omplaceringsiller i ålder några månader till något år.
Jag bor just nu mellan Nyköping och Katrineholm/Flen. Har bil och kan åka en bit, men tyvärr inte längre än 13 mil (så långt är det härifrån till Stockholms Central). Min bostad är en liten villa och där ska illern få vara lös i alla rum utom råttrummet och musrummet.

Illerprylar
Illerprylar finns som mat (Orijen, Lynx och Totally Ferret), toalådor, sovplädar, hängmattor, leksaker, transportbur, selen, koppel mm.
Illerkompisar
Illerkompis finns också i en gammal snäll Dobermann som är van vid illrar och älskar dem.
Ev tänkte jag skaffa en till iller senare, men det beror lite på min livssituation då. Jag vet att man idag har flera illrar i flock, men jag har som sagt aldrig haft det och är lite tveksam till om jag klarar det.
Jag berättar gärna mer privat. gerodean2000@yahoo.com 0737129052

Hoppas det dyker upp en fining!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#0 Det finns ju tre honor som behöver nytt hem akut. Kanske kan vara något? Kika på "Akut omplacering". Men det är klart, att gå från ingen till tre, kan vara mycket.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#2 grodan vill bara ha hanar..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Förlåt, jag tänkte inte på det
. Hon kanske kan ändra sig…..
Aw, nej, tyvärr. Jag gillar hanar bäst faktiskt. Bondar mycket bättre med dem. Och tre illrar klarar jag inte.
Mitt hem är fortfarande öppet för en illerhane.
Tyvärr har jag krav som gjort att jag varit tvungen att säga nej till två illrar. Ingen farmiller, fått bra mat, ej kirurgiskt kastrerad, ej albino… men det är inte superhöga krav.
#6 Hoppas du hittar just den illern…..ibland tar det tid 
#7 Tack. Det är inte bråttom. Jag har ju inte heller letat så jättemycket. Varit väldigt nere en lång period.

Varför inte kirurgiskt kastrerad?
#9 För att jag vill att illern skall få vara frisk och leva länge. Så jag vill gärna testa med chip-kastrering.

#10 Då fattar jag. Läste det som om du inte ville ha en kastrerad hane, utan en okastrerad:)
#11 😃
Den här annonsen kan låsas eller tas bort.
Jag har just nu mitt hem öppet för akutomplacering och söker därför inte en "egen" iller just nu.