Mollie söker nytt hem
Hon har nyss fyllt 3 år och är en envis liten viltfärgad dam. Hon har aldrig bitit mig och sambon men med våra vänner älskar hon att jäklas med.
Hon har blivit vaccinerad varje år och har superlorin chip. Blir barfad(får kött) 3-6 gånger i veckan och äter carnian Lynx. Och hon bor i Skåne.
Mollie har även stamtavla och kommer från Lillan i Malmö ("satmaran" heter hon här på ifokus).
Vill att hon kommer till en person som har mycket illervana och kan ge henne det lilla extra. Att hon får springa fritt i lägenheten/huset är ett stort plus.
Rufus kommer flytta till Norrland och bo med Erika som har illeruppfödningen "FireFlameFerrets".
Min allergi har blivit värre och astman har kommit som ett bakslag.

Håller verkligen tummarna för denna söta fröken och att hon finner ett hem som passar henne. Och återigen tack för förtroendet och känner mig så otroligt hedrad att få Rufus som inneboende så jag kan nog inte beskriva med ord. Hoppas verkligen han skall trivas med mina ungdoms liga 🙂
Varför omplacerar du dom inte ihop? Känns tråkigt att dom ska inte bara flytta hemifrån utan också bli särade.
Välkommen till ferretplanet.se :)
Jadu, kan inte direkt beskriva via ord precis men, Rufus är en iller som älskar att vara ute han är en skogsmolle och bits aldrig förutom i lek. Han hade kunnat komma till vilken familj som helst. Han passar bra tillsammans med många illrar. Mollie är en dam som hatar att vara ute men älskar att få springa fritt i lägenhet/hus. Hon biter alla våra vänner, nära och kära men inte mig och Johan, där vill vi att hon kommer till en familj utan småbarn och där hon kan springa fritt. Och där man verkligen kan skämma bort henne. Därför vill vi att det ska vara någon med illervana och vara över 20år. Då vi inte anser Mollie som en förstagångs iller. Jag vill inte ha betalt av någon av mins illrar bara att dom kommer till ett dröm hem. en 5kr per tass så de inte får otur är allt jag vill ha i betalning.. Det tog hårt att göra detta beslutet men ingen kunde ta dom tillsammans. Vill inte ha en massa som kritiserar allt jag skrivit nu. Då jag redan har det tungt som det är och mår riktigt dåligt pga att jag måste göra mig av med mina små bebisar. Är det något ni vill som inte är ang Mollie så vill jag gärna att ni skickar det i PM.
Hejsan!
Jag letar efter iller alt. illerpar som helst är äldre (alltså inte valpar), kanske är något för mig. Jag är illervan och vi har haft iller i familjen förut. Jag bor i en 2:a på 56 kvadrat i sthlm och har nära till natur. Erbjuder mkt utevistelse och att få springa löst i lägenheten (angränsar till köket nattetid). Låter det som något så är det bara att hojta men vet dock inte vart ni befinner er. :P
Mvh, Rebecka/ivoryx
PM:a om du undrar något mer.

#0 Jag hoppas verkligen du hittar det perfekta hemmet åt Mollie❤️
#4 Står i annons texten vart hon bor.
#2 Kredka.
Ursäkta men vem är du att sitta och döma ägare och illrar du inte känner? Vet du vad dessa illrar behöver?
Om svaret är Nej, yttrar dig inte.
Jag känner dessa illrar, jag vet vad dom behöver, jag är involverad i deras omplacering, Sabina gör rätt val.
Tror du att dina ord hjälper hennes smärta?
Om du vill diskutera hennes val kan du 1: Ta det privat, 2: istället för att konstatera något du inte vet, ställa en enkel fråga om det.
Hälsningar Malin
Kan ju säga att jag haft ett antal konstellationer med illrar där jag inte hade omplacerat alla till samma hem om det varit lättare att dela på dom. Har tom haft de uppdelade 1 och 2 när vi var iväg på semester för att det var bäst för de illrarna för att de skulle få vad de behövde då vi var borta. Hoppas Mollie hittar ett bra hem :) hon ser ut att vara en rejäl dam.
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 6 Så dömande tycker jag inte att det var. Hur skall vi andra som inte känner TS eller illrarna veta varför omplaceringen sker. Det nämns ju gång efter gång på forumet (jag håller med) att illrar omplaceras alldeles för lätt.
Jag tycker att det var bra av TS att svara med ytterligare information nu känns det som man känner illern ännu bättre.
Lycka till TS, förstår att detta är ett svårt beslut att fatta.
#6 och vart tog vägen det där med att läsa allt positivt och inte anta något?? Jag ställde en enkel fråga och förklarade varför jag ställde den inga baktankar, ingen dom över TS det var inte ens elakt skrivet förstår inte varifrån du tog allt det där du kom på men du måste ha väldigt livlig fantasi - grattis i så fall.
Sluta skapa konflikter och låt denna tråd vara en omplaceringsannons ?
#8 & #9 Jag endast kopierar denna text "_Känns tråkigt att dom ska inte bara flytta hemifrån utan också bli särade."
_Om det varit ni som omplacerat hur hade det konstateradet känts att få slängt i huvudet?
Jo det är dömande skrivit.
Man måste använda huvudet ibland.
Hälsningar Malin
#11 ifall du inte förstår något kan du alltid fråga vad jag menade för att undvika missförstånd istället för att börja spy galla på en gång - det hör till lite allmän hyfs
#12 Då kunde du använt samma hyfs och faktiskt pratat med Sabina, en tjej du träffat tidigare i verkliga livet. Tror du på allvar hon omplacerar dom i olika hem om det inte varit bra för dom?
Jag förstod klart och tydligt din avsikt med det meddelandet och jag var uppenbarligen inte ensam om det om du tittar upp lite i tråden.
Vem sitter och "spyr galla", egentligen?
Hälsningar Malin
Då tar vi ett djupt andetag och släpper den diskussionen. Oavsett så tror jag inte att det blir lättare för Sabina. Ägaren tänker förstås på vad som är bäst för sina illrar och det är skillnad på att ha illrar som lever ihop och illrar som är bästa vänner. Jag önskar Sabina all lycka till :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Mollie är en underbar tös! Hade hon och min Stella kommit överens hade hon fått flytta hit. Tyvärr hatar dom varandra innerligt. Kan tillägga att Mollie aldrig bitit mig, och jag har träffat henne flera gånger! Jag vet hur tufft det här är för dig Sabina, håller tummarna för att Mollie ska få ett riktigt toppenhem!!
tråden kan låsas