Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 2360 ggr
Kiyona
0

Illrar söker nytt hem! 11/3

OBS! Annonsen är uppförd utan ägares tillåtelse. Väljer att behålla tråden så rätt information kommer ut. Läs #23 för mer information / Sajtvärd

Hejsan!

Jag skriver en tråd åt min kompis som söker ett nytt hem åt tre illrar. Illrarna söker nytt hem där dem kan skita ner sig och bli smutsiga som förre ägaren uttryckte det. Ett hem där dem blir älskade och får busa livet ut.

Illrarna säljs pga av att ägaren sjuknat in och inte längre har tid för dem. Nummret till uppfödaren kan ges ut om så behövs.

Känner du att du kan ge dessa illrar eller bra hem? Säljs helst inte till uppfödare som vill ställa dem eller liknande utan dessa vill bara leva livet lugnt hos någon som kan ge dem kärlek och bus.

Illrarna finns i Varberg, Halland.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

sarae
4

Inte för att jag vill lägga mig i egentligen men den här meningen känns lite märklig, milt sagt, varpå jag inte kan låta bli "Säljs helst inte till uppfödare som vill ställa dem eller liknande utan dessa vill bara leva livet lugnt hos någon som kan ge dem kärlek och bus."

För det första: det är faktiskt framför allt sällskapsägarna som ställer ut sina illrar - eftersom det är en kul grej. Illerutställning är inte att likna vid hund eller kattutställning och resultat från en illerutställning har inget att göra med avel. Det är helt enkelt bara en kul grej man gör för att framförallt få umgås med liksinnade illergalningar. 

För det andra så får formulering det att låta som att uppfödare vare sig älskar eller busar med sina illrar. Vilket jag skulle våga påstå är ganska ont förtal, i de flesta fall åtminstone  Illeruppfödare har vanligtvis sina illrar på precis samma vis som de som bara har illrar till sällskap. 

Hälsningar från en före detta illerägare/uppfödare som älskar sina (numera fd.) illrar  mer än någon någonsin skulle kunna föreställa sig och gjorde ALLT och lite till för att det skulle vara de gladaste skitarna på jorden. Detta TROTS att några av dem ingick i mitt avelsprogram.

Kiyona
0

Oj chilla.

Jag påstår inte detta. SJälvklart kan ni det men inte det jag menar utan dessa skall till sällskap. Kan ju säljas till en uppfödare men den skall inte till uppfödning bara. Vilket dem brukar göra när dem går till en uppfödare. Inget illa menat. Ni uppfödareär väl ändå dem som verkligen brinner för sina djur och dessutom vet hur det skall gå till. Har inget emot någon här. Bara det att dessa skall inte till avel.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

FerretCrow
0

att skriva mer info om illrarna gör det nog lättare att finna hem. ålder kön och om dom är kastrerade och vaccinerade.

Kiyona
0

Klarsferrets ina är född 06-95-16
Jepur 08-05-08
Amethist 09-06-11

Färgerna på dem vet jag inte men kan ta reda :)

**Mvh//Andrea **

JossanH
1

Jag har full förståelse för att dessa illrar flyttar med tanke på sjukdom. Men vet faktiskt flera uppfödare som tagit hand om omplaceringar utan att ha tanke på att avla på dem.. Att de ska gå som sällskapsillrar räcker gott utan att dra fram fördomar mot uppfödare ;) Hoppas dom hittar ett bra hem!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Hoppas dom hittar ett hem där dom kan få vara sin sista tid. härligt att se en iller född 2006 och pigg =)

Kiyona
0

Grejen var väl den att jag absolut inte skrev det så att det lät så i mitt huvud. Har inget emot uppfödare alls då jag själv har hållt på med sånt.  Jo visst det kunde jag skrivit men nu gjorde jag inte det och det blev fel. Har inga fördomar angående ämnet då jag inte har en blekaste aning om någon av alla uppfödare som finns och hur dem är osv…..

Jag hoppas med dem kan hitta ett bra hem :)

**Mvh//Andrea **

sarae
1

Hur som helst så lät det ganska så fel och fördomsfullt. Och som Jossan nämner så är det många uppfödare som tar emot både omplaceringar samt har illrar som inte går i avel. Så att säga att illrarna inte skall avlas på hade räckt gott och väl. Inka är ju dessutom för gammal och jag är ganska så säker på att just denna ägare är mycket noga med kontrakt på dessa illrar.

Hoppas det är ok men då jag känner dessa små godingar kan jag tillägga att Inka är pastell, Jepür och Amethist är båda två Blackself och är antagligen två av de trevligaste, snällaste & gosigaste illrar jag har träffat. Amethist är som en nallebjörn hela hon. Så jag vågar påstå att detta gäng skulle passa ypperligt hos även någon som inte haft iller innan, men som självklart har läst på och vet vad en iller kräver, både vad gäller tid, utrymme och ekonomi.

Ceciliaolucifer
0

Finns det ngn som kan pma mig Emelies email? Är AC fit for fight för email? Kan man tänka sig att splittra illrarna så kanske jag vet potentiella fina hem.

Tessan79
0

Hej vi är intresserad kan någon be ägaren höra av sig ? Jag finns på Facebook Renee Moén fd Svensson

Ha en bra dag och hoppas på ett svar

Kiyona
0

Illrarna skall helst säljas tillsammans. Har en som kankse är intresserad men ni kna maila ägaren på facebook Klar AnnaCarin.

**Mvh//Andrea **

alcohol96
0

hej om dem finns kvar är jag intresserad av en av dem om jag kan Få träffa dem först bor för övrigt i derome mvh Jonny

VeronicaKahlbäck
0

Tråkigt att höra! Tror absolut inte att du menade något illa bara att det blev lite fel formulering, är bäst på det själv :P

Hoppas iaf att det dyker upp fina hem.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Kiyona
0

Alchol96 skicka ett pm till mig så kna vi prata om det :) Har en del intresserade just nu.

Haha tack :D Jo när man skriver utan att läsa igenom samt är lite stressad ibland kan det hända skönt att det inte bara är mig det händer ^^ Det hoppas jag med verkar iallafall inte vara snålt om intresse för dessa illrar.

**Mvh//Andrea **

nyakillen
0

hej om dem finns kvar är jag intresserad av en av dem. Jag bor i Linköping och ville veta deras ålder vänligen också.

sarae
0

#15 i #4 står deras födelsedatum…

nyakillen
0

är det övre datum rätt, en nästan 18? Jag talar inte svenska så jag använder Google Translate och jag var förvirrad av "Klarsferrets ina ÅR född 06-95-16"

regskylt
0

#17 why dont write in english? Think we will understand you better in english, google translate do often translates wrong. 

I think the ferret i born year 2006 in may 16.

UlrikaD
0

#17 Ska nog stå 06-05-16 tror jag.

nyakillen
0

Sorry, I feel bad writing in english when everyone else is speaking Swedish. Thank you. oh ok I understand now!

Kiyona
0

Japp. det skall stå 06-05-16 :)

The owner wish for them all to go to the same place. But if thats not possible they will ofcourse seperate. Please contact the owner at mail on facebook. Klar Annacarin :)

**Mvh//Andrea **

nyakillen
0

Ok thanks, and I will do that!

Hayley
0

hej hallå och längesedan jag var inne här inne men med hjälp av alla finfina illermänniskor har jag fått reda på denna tråd (för er som inte vet är jag då Anna-Carins yngsta dotter, Emelie Klar, fd. ägaren till klarsferrets shoppen). 

Fick ett samtal om denna tråden idag och måste ärligt säga att jag blev något chockad över detta. Sitter även i telefonen med min mor (anna-carin) som är lika chockad hon över denna trådens existens och ursprung.

För att klargöra en sak från början: denna annons är INTE varesig legal eller riktig och till dig som startade denna tråden skulle jag mer än gjärna vilja veta VART du har fått denna information ifrån, och hur i hela fridens namn kan man lägga ut en okänd människas illrar på omplacering utan att ha haft kontakt med ägaren först?!?!

Hur detta har gått till är helt och håller utan mitt förstånd och i dagsläget måste jag erkänna att mitt förstånd just nu inte är superlång pga denna tråd.

Så, illrarna i denna katastrofalt missgivande annons är INTE till salu och kommer defenetift INTE heller att omplaceras här ute (inget illa menat utan OM vi bestämmer oss för att omplacera våra pälsbollar så kommer vi att ta det öga mot öga med personer som vi känner sedan innan och vet att vi kan få träffa illrarna igen). 

Visst finns det en tanke på omplacering men då till personer som vi sedan länge känner och defenetift INTE genom en människa vi aldrig träffat, och inte utan att ge ordentlig information om illrarna.

just nu är vi minst sagt frustrerade över denna tråd och därför känner jag inte att jag har så mycket matnyttigt att tilläggqa men jag hoppas innerligt i framtiden att INGEN ska behöva snubbla över en omplaceringstråd som handlar om sina egna älskade pälsbollar utan vetskap om detta.

JossanH
0

#23 men herre gud! Hur kan man göra en omplaceringstråd om någon annans illrar och hänvisa till den person som äger dessa? Jag förstår om du är chockad!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Hayley
0

#24 ja du jossan, just nu är frågan om vem som är mest chockad, jag eller mamma. ingen av oss är iaf glada to say the least…. 

att se sina illrar på en omplaceringsannons utan någon vetskap är inte direkt superkul…

VeronicaKahlbäck
0

Tråden låses och åtgärder samt mer respons kommer när jag får tillgång till dator senare.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer