Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 703 ggr
Odis
0

Dela med mig av min irritation

Gaaaah jag blir tokig! Fällningstid!

Dande är superfin nu när han byter till sin mörka vackra sommarpäls och är en såndär sämsk iller^^

MEN detta hår! Allt detta hår! Överallt! På kläder, soffan, filtar och golvet!

Jag sopar golvet jämnt! flera gånger om dagen! Lika förbnnat får jag upp stora högar med hår! Och vad jag än har på mig, hur mycket jag än rollar av kläderna så är det hår!

Jag fasar för den dagen då Fridolf börjar fälla då han har skittjock halvlång päls…😭

Och jag som älskar att ha det rent suck på detta hår!

MBorglin
0

Haha.. precis så känner jag det med.. dammsugarn går varm. men det värsta är när man stressat på morgonen skyndar sig till skolan och när man får av sig jackan upptäcker man att den svarta tröjan man slängde på sig är helt vit av illerhår :O whaaaa..

-Idaoh-
0

Låter som ni har det fullt upp hemma 😉 haha

Odis
0

#1 Ohja och dom där små håren! När man väl lyckats borsta bort de värsta så är de då små ullhåren som sitter kvar i kläderna så ser de istället ut som man bara har skitiga kläder på sig>.<

sotlynx
1

Furminator!!! Har tre illrar, fyra katter och en hög med kaniner. Hade aldrig överlevt utan min Furminator!! :S

illernettan
0

#4 Kan bara instämma. Har en sån till katten och vi älskar den lika mycket. Ska nog försöka använda till illrarna också men än så länge har dom inte börjat fälla.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

AnnaJosefine
0

Ett tips jag kör på är att jag har en ryktsten (finns i de flesta hästsportsbutiker, kostar 5 kr) som jag tar lite försiktigt med. Det får bort en hel del av de "jobbigaste" håren (de som är så tunna att de inte syns men kittlar något fruktsvärt överallt). Sen en mjuk borste (också från hästssportsbutik, Hööks har jag köpt mina grejen hos) för att få bort de grövre håren och ge lite glans.

Missnöjda illrar under tiden (bör tillägga att detta bör göras utomhus, häromdagen när jag friserade mina grabbar såg det ut som om en mindre ponny hade satt livet till i stallet) men de kliar sig betydligt mindre och jag slipper ha hår ÖVERALLT, haha :)