Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 766 ggr
Faxlin
0

Iller tös från hästannonser

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

davidia
0

va gullig hon var!!!!

Faxlin
0

Visst var hon, ingen som känner sig manad att ta henne?

Audiatur et altera pars

Mandysan
0

synd att jag inte får ha en iller..Gråter Mina föräldrar tror att illrar äter kaniner så det går inte…..

Faxlin
0

Ja, dina föräldrar har inte helt fel. En iller kan döda en kanin och den kan också äta den. Även om den inte lär få i sig hela kaninen.
Men visst man riskerar nog sin kanins liv om man tar hem en iller. Vet av kaniner som blivit så stressade bara av lukten av iller att deras hjärtan slutat slå. Så kanske bör du vänta med iller tills kaninen har gått till regnbågsbron. Men vet att det finns de med både kanin och iller där det fungerar bra att dela upp dem så att de inte träffas oxå.

Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Mmmm så fort jag flyttar hemifrån ska jag skaffa mej en iller! Jag har blivit väldigt illerbiten sen den här sajten kom!Skrattande

Faxlin
0

Vad roligt att höra. Det är underbara djur, om än svårhanterliga ibland. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

Tjoho. Lite info om illern. Vi har pratat med hon som har henne nu. Hon har bara haft henne nån dag och hon vet bara att hon inte är kastrerad och hon tror inte hon är vaccinerad heller. Dom har haft henne till uppfödning. Och hon bodde med två illrar till och dom fick bo utomhus sen pga dotterns allergi. Hund van och barn van är hon. Dom sa att hon va toa tränad och bitfri men hon går inte på toa och hon bits. Det brukade bara bli lite rispsår. Men hon va jätte mysig iller annars.

Faxlin
0

Vad bra, det låter ju inte som någon direkt problem iller heller. Mer som en tös som behöver komma till någon som vet vad den håller på med.
Lät det som om det var akut att bli av med henne? Jag har ju möjlighet att ta hem henne som jour hem och få henne barn och illervan. hihi
Fast illervan är hon nog redan då hon bott med andra. Men ja ni kanske förstår hur jag menar.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Fast Skåne, lite långt för mig att åka för att rädda en iller tyvärr.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Nja det vet jag inte. Hon skrev inget om att det va bråttom.

Kan man vaccinera en iller som är tre år och inte fått nån spruta innan?

Faxlin
0

Ja, det kan man. Men man får börja om som om den vore valp. först två sprutor i år och så den tredje sprutan ett år efter den andra.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Okej. Och om man skulle kastrera henne skulle det bli mer risker eftersom hon är 3 år?

Faxlin
0

Nej då, inte om hennes allmänkondition är bra. Men det är klart det är alltid en risk att söva ett djur.
Men om hon är vid god kondition så är det ingen större fara att göra det nu än när hon var ett.

Audiatur et altera pars

*L*
0

Jag vill köpa henne :D fast jag vill köpa alla illrar som är till salu *gah* jag får inte ha iller :'(

davidia
0

jag får inte köpa nån för min sambo…………..jag har för många djur säger han.jag vet inte vad han menar med det .hahahahah

Faxlin
0

Någon som vet hur det gick för denna tös?
Någon som vet om hon hittat nytt hem?

Audiatur et altera pars