Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 137 ggr
AmmiG
0

Våren har kommit till Gotland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom det första vårregnet! Det har strilat ner sedan middagstid, gårdstunet ser ut som en blandning av ismodd och lervälling. Ledsen 

Fortsätter det regna så här, då försvinner snön snabbt. Skrattande Sedan är det vara att vänta på att solen ska torka upp tunet, så att man inte behöver plaska omkring.

Vårblommor har också tittat fram, både snödroppar och något gult, som kan vara krokus eller påsk/pingst-lilja

Härligt !

Faxlin
0

Ohh, vad mysogt. Vår regn. Japp här är det för kallt än. Kommer det nederbörd lär det bli i egenskap av snö.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ninja
0

Här snöade det i morse men framåt eftermiddagen övergick det till regn. Riktigt tråkigt efter hela förra veckans (för att inte tala om helgens!) kanonväder.

Shelby
0

Här har det regnat, det var inte särskillt kul med tanke på att jag är halv-frisk och stog ute nästan hela dagen… hua. men som sagt, regn! äntligen ett vår-tecken!!!!

-eM-
0

Här på holmen regnar det bara. Det är bra, all snö försvinner och sommaren är på väg :)

ferretgirl
0

Här nere i Skåne ser det nu också ut som om våren äntligen ska komma igång. Den snön vi hade (ca 20 cm) fram tills i fredags är nu nästan borta. Har ännu inte varit ute i trädgården och sett vad som har kommit upp eller inte. Ska göra det när jag får tid, har just nu fullt upp med att stöd mata mina 2 dagar gammla valpar.

Trollet

AmmiG
0

Var ut en sväng. Stjärnklart, 3 grader varmt och nästan vindstilla. Helt underbart!