Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 8022 ggr
d3nkatt
1

Iller Diarré, förstoppning ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

William har varit hängig nu i 2 dagar. Hade koll på honom imorse och han bajsar löst. Han har även fått i sig något som ser ut som ett gummiband av något slag. Ursäkta för bilderna inte är så trevliga. Han sover just nu men har gett honom olja på maten.

d3nkatt
0

Gummibandet var som en korv, jag sträckte ut det för att kolla vad det var för något.

d3nkatt
0

Hjälp min kära pälsboll. Vad kan jag göra mer ? Vet ?

enbartmalin
0

Ta honom till veterinär! Snarast!
Är han som du beskriver så är det inte bra.

Hälsningar Malin

Odis
0

Åk in med honom direkt, stopp i tarmen kan vara livshotande har du tur så har det kommit ut men åk in och kolla honom.

HannahRönn
0

SÄger som ovanstående han behöver veterinärvård på en gång

JossanH
0

Åk in med honom och gör en kontraströntgen, bajsar han mycket löst kan han även behöva vätskas upp då de snabbt blir uttorkade!

Sajtvärd på Iller.ifokus

d3nkatt
0

Han dricker som vanligt, och är piggare nu än förut. Han bajsar inte heller löst nu heller. Veterinären är bara öppen på Torsdagar här i lilla hålan…

FerretCrow
0

Måste ju finnas en jour distrikt vett

Ceciliaolucifer
0

#7 främmande föremål kan lägga sig i magsäcken och "vila" för att vid ett senare tillfälle börja flytta på sig igen. Jag skulle tagit mig till närmsta öppna veterinärklinik och begärt en kontraströntgen.

enbartmalin
0

Jag har förlorat 2 illrar som haft dessa symptomen, jag tar inte lätt på det.
Hade som Cecila skriver, åkt in och kontraströntgat.

Hälsningar Malin

VeronicaKahlbäck
0

#7 Hur har det gått?

Det går oftast så attans fort när det tar stopp så att vänta dagar är inte läge, ibland handlar det om timmar.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus