Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 177 ggr
Ulla
0

Nödrop från keramiksajten

I går kväll när jag åkte förbi verkstaden för att lämna en sak så lade jag märke till en liten kartong som stod utanför. I morse var kartongen fortfarande kvar och när vi tittade närmare såg vi att det stod "marsvin" på den. Och det var precis vad den innehöll. Ett livs levande marsvin som någon tröttnat på och lämnat. De hoppades väl att vi skulle ta hand om det.

Vi tog in marsvinet i verkstaden och gav det mat och vatten, men vad gör vi nu. Ingen av oss kan ta hand om det söta lilla djuret. Själv är jag allergisk mot pälsdjur och får astma.

Finns det någon annan som kan ta hand om det? Kan man lämna det någonstans, eller vad?

Jag skriver samma inlägg i några av smådjurssajterna och hoppas att jag får något bra tips.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Faxlin
0

Usch, vilka hemska människor det finns.
I vilken stad finns marsvinet? Se om vi inte ka hjälpa dig att snabbt få ett hem till den lille.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chrille
0

fan va arg jag blir när folk gör så…skulle få tag i den jäveln o örfila skiten ur denna person

hoppas det går bra

Ulla
0

Marsvinet finns i Akalla strax utanför Stockholm.

Jag hoppas också att det löser sig.

_
_

Faxlin
0

Okej, ska höra med en av mina valpköpare som jag har där nere. Har för mig att hon redan öppnat sitt hem för en stackare, så då kan hon få en till. hihi
Kan du sända ett pm till mig med telfonnummer där jag kan nå den som har marsvinet. Så ska vi se om vi inte kan fixa detta så fort som möjligt.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

tessa
0

Idioter!!!!!!! Skrikandes Vilken tur att ni fann den lille stackarn, hoppas att ni hittar ett riktigt bra hem till killen, det förtjänar han ju verkligen!

Åsa: Du är en riktig fixare du, håller tummarna för den lille =)

Mvh Tessan

Faxlin
0

Säg inte det du Tessan. Jag ska göra så gott jag kan. Men det är just nu lite körigt här hemma. Har Sanna som är extremt sjuk med hög feber. Alvedonen hjälper inte och jag är livrädd att hon ska få feber kramper igen. Så nu springer jag emellan datorn och dottern och vet faktiskt inte vad jag ska göra.
Skriver nog mest för att inte se bilderna av henne feberkrampandes i huvudet liksom.
Kram på er

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja, då kan vi andas ut.
Har hittat hem åt det lilla pyret.
Slutet gott allting gott.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Oj vad du har hunnit med saker idag. Både ta hand om en sjuk dotter och en sjuk gubbe och ändå hinna hitta ett hem till marsvinet. Bra jobbat åsa. Skrattande Du är guld värd.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ulla
0

Slutet gott, allting gott! Tack alla ni som engagerat er för att hjälpa det lilla djuret.

Det var en liten tjej, förresten.

_
_

Faxlin
0

*Asg* Jag gör vad jag kan. Men idag känns det som om det har varit lite mycket runt mig. Men skönt att allt verkar lösa sig. Nu har jag bara Sanna kvar att oroa mig över.

Audiatur et altera pars

Ulla
0

Jag trodde aldrig att det fanns så många som var beredda att hjälpa till. Din kompis hann inte ta kontakt med mig innan, men det gör inte ditt engagemang mindre värt.

Nu hoppas jag bara att det löser sig för din dotter Sanna. Det är inte kul när barnen är sjuka.

_
_

Faxlin
0

Min hjälp behövdes föresten inte. Ulla hade fixat det alldeles själv. Hon hittade en uppfödare som tog tösen.
Skönt med olk som bryr sig. en ros till dig Ulla som tog hand om detta lilla pyre på ett bra sätt.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Åå va skönt att allt löste sig så bra!! Skrattande

Men var e de för ursäkte men jävla människor som gör så mot ett djur!! ja blir så arg så ja kokar!!! morrr Skrikandes

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."