The Merits of Ferrets...
Synd de inte visar denna i Svea rike, och man kan inte helle se den på Channel 4 on demand om man inte bor i UK.
The Merits of Ferrets
Jag har sökt nätet för att se om det finns en kopia nån stans men har ännu inte lyckats, men fler ögon ser än två så om vi alla håller ögonen öppna så kanske vi hittar nån kopia som går att se även för oss.
Från beskrivningen av filmen:
Many people think ferrets are smelly, vicious animals, but best friends Maria, Kelly and David love them and have dedicated their lives to rescuing and rehabilitating Britain's most mistreated ferrets.
Ferrets mean more to Kelly than just pets; they are her best friends, therapy and a lifeline. They have been there for Kelly during the emotional ups and downs of her gender reassignment surgery and have helped her cope with the post-traumatic stress she suffers as a result of serving in the Falklands as a young man.
In return, Kelly is dedicating her life to helping these outsiders of the animal world. Kelly, Maria and David run 2nd Chance Ferret Rescue in Bristol, and this film joins them at one of their busiest times: ferret show season.
Orkar inte översätta själv men här är i.a.f. en inte så bra Google-översättning för er som inte är så förtjusta i engelska
_Många tror illrar är illaluktande, brutala djur, men bästa vänner Maria, Kelly och David älskar dem och har ägnat sitt liv åt att rädda och rehabilitera Storbritanniens mest misshandlade illrar.
Illrar betyder mer för Kelly än bara husdjur, de är hennes bästa vänner, terapi och en livlina. De har varit där för Kelly under de känslomässiga upp-och nedgångar i hennes könsbyte kirurgi och har hjälpt henne att hantera den posttraumatisk stress hon lider som ett resultat av servering på Falklandsöarna som en ung man.
I gengäld är Kelly ägnar sitt liv åt att hjälpa dessa utomstående i djurvärlden. Kelly, Maria och David kör 2. Rescue Chance Ferret i Bristol, och denna film går dem på en av sina mest trafikerade gånger: iller visa säsong._
Jag kan titta på den här:
http://www.youtube.com/show/themeritsofferrets
genom att gå via en UK proxy. Jag använde mig av ExpatShield:
Jag fick klicka connect/disconnect och pröva några gånger men till slut gick det. Sitter och tittar på programmet nu :)
Haha underbart excentriskt ;) En udda skara som åker runt i sin fallfärdiga Dookmobile. Men det hade varit roligt om de handlat mer om illrarna än personerna och kanske varit lite mer "seriöst" i brist på bättre ord.
#1 Lysande, ska se om det går att göra en webrip via proxyn.
Youtube-sidan hade jag hittat men som sagt så var inte heller den åtkomlig från Sverige utan en proxy.
Nu har jag kollat på den. Trevlig liten dokumentär men som du säger Blueshift. Lite mer iller och lite mindre om en av huvudpersonernas personliga problem hade varit ännu trevligare.
Lyckades tyvärr inte rippa den. Varför vet jag inte. Flash Video Downloader brukar ta det mesta på på Tuben men inte denna.
Kul att se den iaf! :)
Upptäckte förresten idag att ExpatShield kan bli lite smått irriterande genom att fortsätta föreslå uppkoppling mot servern på lite diverse vis så jag avinstallerade det.