iller ihop med andra djur
Hur fungerar era illrar ihop med andra sorters djur? Har ni andra djur än iller hemma? Hur fungerar det?
Skriv och berätta lite.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vi har katter oxå hemma, ska väl inte säga att de går jätte bra men de e pga att Flisan jagar o hugger katterna, så dom är inte på samma ställen samtidigt. Har även haft både kanin o degu i samma rum som illrarna. "gnagarna" har bott i burar som har stått på ställningar så att nedersta gallerpinnen varit 110cm från golvet. Vi har haft brunstiga illerhanar gående i köket ihop me en kanin utan att kaninen mådde dåligt av de. så de där att lukten av en iller kan "ta ihjäl" en kanin tror ja inte på. har även haft kaniner o degu i vardagsrummet där illrarna lekte fritt när vi va hemma.Den enda gången ja märkt att kaninen blivit stressad av illern va när ja i slutet hade kaninen i köket stående på golvet o Tarzan går fram o säger HEJ!(dock inget o reckomendera!) Tarzan va nyfiken men visade inga tecken på att vilja ta sej in i buren o äta upp kaninen. Va kaninen tänkte vill ja dock inte veta 

Jag har ahaft en alaskan husky (draghund) tillsammans med Silke och Kron (under den korta period när jag bara hade två illrar). Det gick jättebra, men tyvärr så hade jag inte möjlighet att ha kvar Arwas (hunden), jag jobbade för mycket och hade inte den tid han krävde. Så jag lämnade tillbaka honom till uppflödaren, sedan fick han byta hem två gånger till… nu är han dock död, han åt upp en råtta eller något som hade fått i sig råttgift :(
Nu har vi illrarna och en kanin, de går visserligen inte tillsammans men dock bredvid varandra. Och Tor (kaninen) tycks inte bry sig nämnvärt att det går illrar i boxen bredvid honom. Så länge man inte låter illrarna nosa på honom, då blir han lite skraj.
Jag har Ronja (illern) och Fido (en schäfer) det funkar jättebra! De e bästa kompisar, leker tafatt hela dagarna…

Oh, en bild på schäfern vore inte helt fel shelby. hihi
Audiatur et altera pars
Jag har nu varit illerägare i precis en dag
Och vi har även två hundar hemma så nu pågår en långsam tillvänjning för oss alla inblandade.. =) Lilla mollievovvan och vår illerpåg går redan finfint ihop, värre är det med min Herman som är en mycket mammig och svartsjuk hund när det gäller att dela matte med andra djur. Men vi tar det i långsam takt, och hittills har det gått över förväntan, peppar peppar.. =)
Tips emottages dock tacksamt när det gäller just kombinationen iller och hund.
Mvh Tessan
ps. Lovar att skriva och berätta lite om den spännande gårddagen då jag hämtade hem min favoritpåg, det är bara det att det är sådan rulle nu så det ännu inte har hunnits med… men det kommer, om nu någon är intresserad av att veta =) ds.

Min första iller ronja som jag hade, gick otroligt bra ihop med både hund (schäfer) och katt.. katten var väl kanske inte stormförtjust, men hunden och illern härjade som bara den… det var otroligt roligt att se när de lekte.. 

Ja, det ser positivt ut. Helt klart. När mina är i lag med tiken. Så går det så vilt till att jag aldrig hinner knäppa några kort på dem. Det är fullt bus hela tiden liksom. Fast sedan har jag min hane som inte alls går ihop med illrarna. Så här har vi ett hundläger och ett illerläger. Inte så skoj, men det går det med.
Audiatur et altera pars

Så snygg ju. Tråkigt att en sådan snygging inte vill visa upp sig. hihi
Audiatur et altera pars

Fin, älskar schäfrar. Ja riesen oxå, fast den rasen får jag inte skaffa.
Audiatur et altera pars
varför inte?

Därför att min gubbe tycker att de är asfula och han vägrar ha en hund han skäms för i dagsljus. hihi
Rottisar tycker jag också om. Så när mina nuvarande stollar går ur tiden blir det en rottishane och en schäfertik.
Audiatur et altera pars
Min granne har bladis med rottis/schäfer. hon är jätte jätte fin!

Ja, de är oftast fina. Till lynnet oxå faktiskt.
Audiatur et altera pars

Jag hade katt, iller och Leguan tillsammans först och det funka kanon när leguanen va inne i terrariumet
men Benjamin (illern) och Razmus (katten) funkade kanon ihop hade verkligen kanon kul tillsammans men sen kom Baghera och Razmus blev biten gång på gång men sa aldrig ifrån efter Baggens hemkomst började Razmus markera överallt helst i min säng så jag tyckte så synd om honom han visade att han inte trivdes längre så han fick flytta hem till mina föräldrar där han trivs kanon. sedan kom Bettan inte planerat men ändå =0) och i januari när vi flyttade till större fick min leguan flytta till min bästa kompis där han fick brudsällskap kände att jag inte hade tid längre med tre illrar och en leguan på nästan 120 cm som inte kunde komma ut och klättra när han ville så nu har jag "bara" tre illrarm skulle jätte gärna vilja ha hund men som sagt tiden räcker inte till och sen är Baghera väldigt speciell med andra djur och människor.
Jag har min gismo tillsammans med mina 2 hundar. den ena är en siberian husky & en am.pitbull. & de funkar fint tillsammans. hade en pyreneerhund & en stor schäfer innan min pitbull,de lekte jämt med gismo & sedan kröp gismo intill dom & somnade. sött.

En vän till mig har katter som Triss träffade när hon var med dit och hon brydde sig inte ett dugg om dom. Hennes förra ägare hade hund oxå så jag antar att hon även går bra ihop med hundar.
Elvis fick vi därför att han inte gick ihop med en hund så han är det nog ingen ide och släppa ihop med en hund eller katt.
Chiquita har aldrig träffat hundar eller katter förrutom när vi varit på promenad och nyfiken som hon är så vill hon alltid fram (men jag har aldrig låtit henne gå för nära). Men det är alltid hundarna som ryggat tillbaka.