Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 669 ggr
[majsan&melvin]
0

Behöver hjälp av sykunnig!!!!!!!

Det är så att jag tänkt så lite ny burinredning och kollat på sånt folk här på iFokus har gjort och undrar hur tusan ni kan hehe… jag kan sy halvdana hängmattor och halvdana puffar så nu kommer lite frågor: Hur syr ni kuber man kan hänga i buren? fattar verkligen inte hur ni får ihop dom:o hur lyckas ni sy hängmattor utan att sy igen hålet som man använder för att vända ut och in på så det fina kommer ut, jag fattar ju inte hur man gör det snyggt så jag syr en söm rakt över hålet och det blir ju jätte fult!!! och sista frågan är om nån har nå tips hur man kan så snygga puffar?:) hoppas ni förstår vad jag menar, superdålig på att förklara saker haha:)

JossanH
0

Jag brukar handsy den sista lilla biten på hängmattan som man vänder ut och in på. Kub är egentligen ganska enkelt. Du gör 6 lina stora fyrkanter varav den ena har ett runt ingångshål för illern, sedan syr du ihop alla delar,sida mot sida, så du ser att det bildar en fyrkant och så vänder du ut och in på den genom ingångshålet för illrarna. Vill du ha den mer stadig måste du fodra den.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[majsan&melvin]
0

tack för tipsen:)

VeronicaKahlbäck
0

Jag som tycker maskinsömmen över det sista är snyggaste alternativet om man pressat först då hehe!

#2 Mitt enda tips är att testa dej fram på lite "skit"material så får du nog kläm på det hela, jag lär mej åtminstone mest av misstagen :P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Rebellkatten
0

För att sy ihop vändningshålen kan man använda en söm som kallas "ladder stitch" på engelska.

http://www.plushiepatterns.com/how-to-close-a-plushie-with-a-ladder-stitch-seam-tutorial/

Det är rätt lätt att göra med nål och tråd, och omöjligt med symaskin. ^^

Om du vill sy en kub skulle jag använda ett material i botten som är ostretchigt, inte fleece alltså. Eller använda fleece och nåt ostretchigt tillsammans för lite stadga. Har inte gjort någon egen kub än, men jag gjorde en rund liknande grej och använde två lager fleece i botten. Den blev ändå väldigt hängig. =/

Så nästa gång använder jag nog både fleece och nåt bomullstyg, ett gammalt lakan eller nåt sånt.