TRE FLICKOR VILL HA EGNA HEM
TRE FLICKOR VILL HA EGNA HEM
Tre viltfärgade, aktiva flickor ur kullen 2012 vill flytta från mamma och söker därför egna hem
Är du intresserad? Ta då kontakt med Pirjo per mail rinaillrar@gmail.com och berätta om dig själv och vad du kan erbjuda flickorna
Mer om kullen kan man hitta på www.rinaillrar.se

är det någon angora eller semiangora kvar?
#1 förmodligen är det ju illrarna på bilden som fortfarande söker hem, och ser inte att någon av dem skulle vara angora. Med semiangora, menar du enbart pälsens längd då? Annars benämner de flesta semiangora som en kombination mellan en korthår och en angora och det innebär att ena föräldern måste vara angora vilket inte verkar vara fallet här och i sådana fall skulle hela kullen vara semiangora och/eller angora.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Päls längden för går man på stam så är dessa semi. angoran till kullen bor ju hos en vän till mig
#3 så du menar alltså att en av föräldrarna är angora? Semi betyder "halv" alltså ska ena föräldern vara angora för att det ska bli semiangoror. De flesta benämner då hela kullen som semiangora (förutom de som blir helangora förstås) oavsett pälslängd. Men det här känns inte speciellt relevant för tråden, för att av bilden att döma är det ingen angora, och av föräldrarna att döma är ingen av dem heller angora så då är det inte heller någon semiangora till salu. Kanske någon med lite längre päls än vanligt, men det är ju inte speciellt ovanligt idag :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men, jösses…
Nej, ingen av föräldrarna är angora, pappan är halvlånghår, dvs det finns helangora i stammen.
Tjejerna har möjligtvis något längre päls än vanlig korthår men dom är definitivt inte semilånghår.
#1 Nej, det fanns inga helangoror i kullen, jag klassar inte ens Max som angora…möjligtvis semilånghår. Att han sen hade lite päls i näsan betyder i sig inte att han skulle vara helangora…

Så otroligt söta. Det är någonting speciellt med små mörka flickor!!
Sorry, skrev lite fel - det är morfar som är halvlånghår….pappan är vanlig korthår… och det är på morfars sida som det finns helangoror…
Mycket söta! :-)

Okej jag fattade Max ägare att han var hel angora .
Nej, han är inte helangora. Första vintern lär han ha ganska lång päls men det är ju först efter det som pälslängden blir som den ska så andra vintern kommer han inte ha lika lång päls…
Lilian tycker nog att han ser ut som det just nu i o m att han är så ullig och har den där lilla pälstussen på näsan, men Max är definitivt inte en helangora….
Och förresten - jag bör väl veta om han är helangora eller inte - han är ju från min uppfödning.
Dom är superfina!
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

#11 har aldrig sagt emot dig, utan bara fått höra av lilian att han var angora.
vart finns ni?
tack.
En av tjejerna letar fortfarande efter nya "föräldrar".
åååh shit.. jag dör!! såååå söta!
finns flickan kvar? vad har de för psyke? är de duktiga på lådan? osv :p