Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 334 ggr
sarae
0

OT lägenhet gbg?

Ingen som har några mirakel tips på vart å hur man hittar lägenheter i gbg, någolunda centralt om möjligt?

sofie
0

Hyres eller köpes? Jag vet inte vad för kö dom har här http://ledigt.bostadsbolaget.se/default.aspx?selected=search

sarae
0

Hyres…såvida ingen kan låna mig 930.000 hehehe ;)

Tack sofie!

sofie
0

När jag satt och smyg titta på lägenheter i Gbg hitta jag ett ställe med massa lediga lägenheter. Ska se om jag kan komma på vad det va för adress.

sarae
0

#3 oooh ja tack ;) har typ skickat in intresseanmälan på ett helt gäng…men det känns lite trist när det är 3789 andra som oxå gjort det på samma lägenhet ;)

sarae
0

hmm vänta nu…smygtittat? ska ni flytta till gbg? hihih

sofie
0

# Hahaha jag har försökt övertala Manne att flytta dit. Floristutbildningen finns och kanske man kan få den betald där. Och Falck bärgning är stort. Så jobb för Manne kanske det finns. Och så är hyrorna mycke lägre där än här. Men han är envis.

UlrikaD
0

Och Sara, varför ska du flytta då?

sofie
0

www.boplats.se och så klickar du dig på på sök lägenhet.

sarae
0

#6 oooh snälla flytta hit ;) hade ju vart jätte kul! men hur katten kan hyrorna vara lägre här? jag tycker det e sjuka priser ;)

har redan registrerat mig på boplats å skickat masssssa intresseanmälningar ;)

#7 jadu…lååång historia ;)

UlrikaD
0

www.hemnet.se finns också. Men det är lite dåligt med stora OCH billiga lägenheter tycker jag.Skrattande Jag behöver lite yta till min flock ju.Flört

sofie
0

#9 Ja det skulle va jätte skoj. Får försöka bearbeta Manne lite hihi. Jag har kollat på 3:or och dom är lika dyra som våran 2:a, vi betalar ju 5200 kr för den i månaden.

Madde
0

#9: jaså ska du flytta, eller som du skrev lång historia.

hmm ja det där med lägenheter är banne mig inte lätt. Själv letar jag lägenhet i örebro och bara det är rena djungeln. Är supersvårt och få en längenhet centralt till ett bra pris. Men skam den som ger sig. Jag ska själv iväg och kolla på en om jag har tur den här veckan. Så vi får se =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

#12 åh håller tummarna!

nej det är verkligen en djungel. En trea på avenyn som kostar 1000 kr i månaden hade ju varit perfekt hehehe ;)

Madde
0

#13: ja du det hade jag slagit till på i alla fall hahaha.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

#14 hehe då hade du fått slåss mot mig först hehehe

300_12
0

Åh jag vet ett knep som jag själv använt mig av för att få min lägenhet. Det är nog inte så lagligt, men nöden har ingen lag. På boplatsgbg.se är det 300% omöjligt att ens få en visning om man inte är miljonär, eller nära på. Är du det inte själv så kan du be den rikaste i bekantskapskretsen att göra en användare där och söka lägenheter. Snart får ni gå på massa visningar och när du valt ut vilken lägenhet du gillar bäst så skriver ni kontrakt och då följer du med och säger att du vill stå som inneboende. Sedan flyttar bara du in och personen som har förstahandskontrakt gör det inte. Efter tre år kan förstahandskontraktet skrivas över på dig. Jag letade lägenhet i fyra år innan jag kom på detta utan att få gå på en enda visning. Sökte nog ca 10 lägenheter om dagen. Annars kan man ju bo utanför GBG, till exempel Alingsås eller Lerum. Det är inte så oöverstigligt långt bort och det är extremt mycket lättare att få en lägenhet som dessutom kostar hälften så mycket som i centrum. Hoppas att du hittar en fin lägenhet!

skrollan
0

smart tips. men att man ska behöva "ljuga" för att komma på visningar . grr

sarae
0

problemet e att dem som hade vart perfekta att sätta upp som "sökande" är de som är anledning till att jag vill flytta. måste klara detta själv, utan dem,.