Tre honor behöver nytt hem snarast!
Hej allihopa! Nu är det såhär att jag har tre honor som behöver ett nytt hem omgående. Jag har kunnat kämpa emot detta i ett halvår, men nu går det inte mer.
Jag gör nya inlägg om var och en här samt postar lite bilder!
MVH Marc

Alice kommer från Sara Duholms http://www.optimusferrets.se/ i Kävlinge och är den mysigaste illern jag har träffat. Hon är född 2010. Hon älskar att mysa och leka, särskilt med sin syster. Riva tidningar som har kommit under dagens lopp när husse är på jobb, för att bygga bo till sig och sin syster hör till vardagen. Nyfiken tjej som alltid vill vara med, helst vill hon även hjälpa till, typ sno disktrasan eller skurmoppen! 100% på lådan, det får man inte säga. Men ni kan komma och titta själva ;)
Alice behöver komma till ett hem som även har plats för hennes syster, Lily. Väldigt illervana personer krävs för de här två liven. Sara har självklart förstatjing på dem, som skrivet i kontraktet. Skriver här nu för att se om det eventuellt finns någon som kan vara intresserad.

Lily kommer också från Optimus Ferrets, 2011 års kull. Hon är den busiga delen av systerduon, och har haft en otroligt lång trotsålder. Hon hugger i fötterna om hon har chansen, och i händerna om det inte passar henne. Hon är fortfarande i upplärningsfasen. Hon var relativt snäll och bitfri fram tills hon blev skendräktig i våras. Då släpade hon runt på syster Alice hela, hela tiden. Sedan dess har hon återgått till valpstadiet när det gäller att bitas. Hon är mycket mer medgörlig nu, man kan ta upp henne och klappa henne, men hon är inte helt med på vad som gäller när man busar med henne. Lily behöver någon som verkligen vet hur man handskas med tuffa illrar! Alice och Lily kommer bra överens med andra illrar, men kan vara lite taskiga mot nykomlingar då de är någon sorts team! Lily är också väldigt, väldigt duktig på lådan!
Lily behöver som sagt ett hem som kan ta emot henne och Alice, vill absolut inte seprarera detta syskonkärleksparet! Hon behöver en tuff husse/matte som vet hur illrar ska tas! Hon är en otroligt fin iller i övrigt :)
Både Alice och Lily har väldigt kärleksfulla personligheter!

Tjejerna finns i Helsingborg.

Åh Alice är ju Oliwer och Tottes systeryster, så otroligt lika! Så fin!
Hoppas dom hittar fina nya hem.
Om det är okej har jag en fråga som inte alls rör omplaceringen i sej;
hur var Alice varit mot nya illrar?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

systersyster? Vem är mamman och pappan? =)
Alice och min gamling Nova gick inte alls ihop, efter flera månaders försök. Men Alice och lillasyster Lily älskar varandra. Alice tog hand om Lily som sin egen unge när hon kom hit, det var jättegulligt! Hon uppfostrade Lily jättebra =) Sen blev det ombytta roller när Lily blev skendräktig haha!
Oliwer och totte är från Saras första kull, Dephi och pepsi, alltså hel syskon med Alice och halvsyskon med Lily.
Hälsningar Malin

Nu är jag med :D
Jag har suttit barnvakt åt helsyskonen ;)
Hälsningar Malin

#8 Alice är superdupermysig! Är dina småttingar också det?
Haha barnvakt åt de små liven kan inte ha varit lätt när de var bäbisar ;)
#13 Dom sket/kissa sönder golvet i min lägenhet! ;)
Fick ligga och skura det förhand med klorin när dom åkt!
Har för mig att det dessutom var Alice som bodde lite längre hos mig på uppfostran och som pierca mitt finger vid bus. ;)
Hälsningar Malin

#13 Kan vara dom mest perfekta illrarna jag träffat! Mysiga, busiga, smarta och pålitliga enda är ju att Totte inte förstår meningen med andra illrar, suck!
Om jag kunde skulle jag samla hela kullen:)
#12 Åh vad fuskigt, dom kan ju inte varit annat än underbara;)

#16 Ja men just nu önskar jag att det var dumma problemillrar, då kanske jag inte skulle varit lika ledsen nu när de måste flytta..
Hoppas att de hittar hem snart, annars vet jag inte vad vi ska göra. Vi får väl flytta ut i skogen, alla fyra! =)

Läst nästan 500 gånger, och ingen som kan veta någon som vill ta hand om mina underbaringar? Ett stort hjärta och illerkunskap är vad som krävs för att komma i balans med dessa underbara töser! Kanske lite tålamod också, då man sällan får vara i fred eller göra saker ensam ;P

Jag puttar denna tråden lite. Det börjar bli riktigt ont om tid och jag har slut på idéer. Ingen som har plats eller tips?
Hade jag bott på landet och haft plats så skulle jag kunnat vara akuthem, men så ser det tyvärr inte ut idag..:(
Sajtvärd på Iller.ifokus

#19 Om du berättar om din situation kanske vi har tips, annars blir det ju vilda gissningar;)
Här är det så trångt, så trångt.. Det är verkligen inte lätt att omplacera nu..
Som många andra önskar jag att man hade möjlighet att åtminstone vara akuthem.

#21 Min situation är ganska enkel. Jag kan inte ha illrarna där jag bor nu, och absolut inte dit jag ska flytta i December.. :(

Det lät egoistiskt, men det är inte direkt något jag ville.
Har Nova hittat ett nytt hem än?

Ingen av dem har hittat nytt hem :/
Tråkigt :( Men jag är iaf intresserad av Nova så jag skriver ett meddelande till dig snart :)

Nu har Nova hittat ett nytt hem hos Ann85! Hoppas att alla trivs med varandra i det nya hemmet :) Kommer sakna den lilla bollen…!

#27 Härligt att höra, hoppas det går bra :) Vill du att jag tar bort #1?

#28 Jag gillar att ha kvar allt jag har skrivit, jag stryker bara över texten ;D
Edit: Okej det kunde jag inte, har du lust abra bara göra så att texten blir överstruken men läsbar? =)

#29 Om jag visste hur man gjorde skulle jag gärna :)

Systrarna söt behöver fortfarande ett hem dock.. Lily har kommit ut ur trotsåldern och gjort en tvärvändning. Hon är nu supermysig och jätte mammig! ;D Ingen som har plats för dessa två illrar med stora hjärtan?

Läst 1300 gånger.. Puttar den lite till. Vet inte hur jag ska göra.
Det gör så ont i hjärtat att läsa den här tråden så mot bättre vetande så erbjuder jag ett akuthem så länge. Vi ska till Danmark i början av november. Vad tror du om det? Kan det vara något? Frågan är också hur länge dom ska vara hos mig i akuthem, vad gör jag om ingen annan kan tänkas ta dom? Det måste finnas en backup-plan. Vad säger uppfödaren?
Finns det verkligen INGEN i hela avlånga Sverige som kan tänkas hjälpa till? Jag har egentligen varken orken eller ekonomin för att ta fler illrar. Jag kanske också får valpar kvar från årets kull……kanske inte är en så bra idé ialla fall 
Hur är dom i magen? Jag har gamlingar här som jag inte vill utsätta för smittor.
Om du inte vill ta det i tråden, så skicka mig ett pm.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
På grund av min hälsa är jag tyvärr tvungen att backa på mitt erbjudande. Fick mig en rejäl uppsträckning igår av en kär person
. Förlåt för att jag ingav dig hopp om en lösning.
Har du provat att annonsera på Blocket?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#33 #34 Akuthem hade nog inte varit den bästa lösningen, jag vill inte att de ska byta hem "i onödan". Ang. magen så är de helt smittfritt här hemma =)
Hoppas att dina bekymmer också löser sig!

Putt.. :(
Åh, tyvärr har jag varken illervana eller godkännande sambo (han har redan svårt med katt lukt,suck).
Men jag puttar starkt för dessa söta söta små tjejer

Dags att putta denna igen och hoppas på att någon ser den!

Puttar för 100e gången..!
Tråkigt att dom inte finner ett lämpligt hem :(
Hälsningar Malin

Det är jättetråkigt. Vet inte hur jag ska göra vid årsskiftet om de inte hittar ett hem. :(
Kan ju tillägga att jag nyss betalt ett nytt helår försäkring på båda damerna!
Putt för små söta damerna …

Någon som kanske kan redigera inlägget så att det bara är Alice och Lily kvar? Nova har redan hittat ett jättebra hem =)

#43 erbjöd ju det i #27 ;P
Kanske kan vara dags att skriva en ny annons? Av någon okänd anledning brukar det väcka nytt intresse!

Det får väl bli så! Kanske bara kan klippa och klistra lite :D