Iller iFokus

Iller

Etikett: uppfödare
Läst 337 ggr
_Ty_
0

Nu bär de av till vetrinären

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha nu ska man iväg till vetrinären med dom små liven.
Tiden bara rusar iväg och dom fyller 9 veckor idag.
När dom där små valparna föds så tänker man att man har 10 långa veckor framför sig. Och VIPPS så är veckorna förbi.

Jag tycker återigen att jag har en snäll valpkull om man bortser från Idun som är ett litet monster ;) Men någon måste juh vara de eller :P
Hon biter inte hål, men hon vägrar att släppa om hon väl fått ett mumsigt tag någonstans.

Men men, hennes matte ska nog klara de galant .. hehe.

Dom 2 valparna som va pyttiga från början e fortfarande lite mindre, men dom har ändå växt på sig finnemang. Va juh så orolig att dom inte skulle klara sig för dom va så mycket mindre. Men tänka sig att de gjorde dom :D

På ett sätt ska de bli skönt när dom flyttar.
Jag har tyckt de va jätte jobbigt denna gången. Kanske för att jag är gravid och kanske för jag är ensam mycket då min man jobbar i skåne i veckorna. Så jag har stått här med 3 busiga ungar, sammanlagt 11 illrar. Min man tog juh hem en valp som jag visst fick ta ansvar för eftersom han jobbar + att jag då hade/har 7 valpar man vill ha så bitfria å lådtränade de går. hehe. 2 katter som fick kattungar med 4 veckors mellanrum varav den ena "förlossningen" va rikgit jobbig och höll på att sluta hos vetrinären.
Ja guuuud. Ni kanske förstår att jag varit lite känslig och off.
Visst har man valt de själv. Och samtidigt är de juh himmla kul och underbart. Men handen på hjärtat så är de skönt att de börjar bli över :P
Kattungarna är inne på sin 10 levnads vecka och ska börja flytta om 2 veckor. (ena kullen) Så sen blir de lite tomt i huset,
Och då kommer man tycka de är jobbigt *asg*

Oskyldig Man är inte mer än djur galen ;)

Guteillern
0

Spännande. lycka till!

skrollan
0

haha, jag förstår hur du känner. Men spännande. Lycka till med allt och se fram emot din olilla bbis som kommer sedan :)

_Ty_
0

De gick så bra hos vetrinären så.
"Tuffa" Idun va den av dom som pep mest.

HIHI Så tuff är hon ;)

skrollan
0

vad skönt :D