Vad har Quasi för färg?
Quasi har börjat ändra färg nu när han fäller vinterpälsen… och jag kan för mitt liv inte förstå vad det är för färg han håller på att byta till :) Han är så ljus på sidorna och magen, lite mörk på ryggen och kolsvarta ben, bröst och större delen av svansen. Har tagit en del foton för att kunna visa er vad jag menar.. hoppas någon kan hjälpa mig med att färgbestämma honom :)
Här är en bild på hans vackra huvud

Jag skulle väl säga att han är Viltfärgad. Men det är ju vad jag tycker att han ser ut och vara.
Vi har däremot ett litet problem. Vi har pastell-tomtar här hemma. Men dem börjar dra sig åt silverhållet. Så vet inte om dem stannar kvar som pastell eller blir silver. Eller helt enkelt en blandning pastell/silver.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tycker att det ser ut som om han håller på att bli en grå viltfärgad filur. Min Matiz släppte all sin vinterpäls för några dagar sedan och ser nu ut precis som din Quasi. Jag skall försöka ta lite nya foton på pälsarna ikväll och lägga upp bilderna här så du kan jämföra.
Btw. Han är otroligt vacker din lilla päls.

Ja han ser ut lite som en gråaktig viltfärgad kille.
Men visst går han under viltfärgad allt. Kan jag stjäla en bild på honom till viltfärgade bara för att visa att så där kan de också se ut?
Han är stilig, glad att han kom till dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa: Klart du kan, hälsar Carola

ha ha jag kan inget om Illrars färger men tänkte också på än gång innan jag läste de andra inläggen :Viltfärgad ha ha
Tjo!
Kan inget direkt om fäger utan ville bara berömmer för ur stilig han e
En riktig snyggig !!!
//Maria
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Vilken söt iller det var. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Illern på bilden ser ut nästan precis som Quasi, fast Quasi är lite ljusare på de ljusa partierna. Så det skulle alltså innebära att han är en Point? Den teckningen finns ju tyvärr inte i sverige, så hur klassificerar man honom då?

haha, ja det där med klassindelningarna är makalösa. Kan inte förstå att vi inte har samma indelning som i USA då vi snart har alla deras färger ändå. Jag skulle vilja ha en kanelfärgad till exempel, men stor idee att ha en sådan i sverige, den skulle väl hamna under övriga färger. Nej just ja den kattegorin vill de ju plocka bort. Så då blir allt dunderknasigt för alla som inte är standard färgade liksom.
Audiatur et altera pars

#17 Kanelfärgad iller går som pastell i Sverige.

Ja jag vet, men en riktig kanel skulle ju få det lite tufft i den klassen. Det vara bara så jag menade.
Audiatur et altera pars
#19 Dom kan hävda sig bra i pastellklassen. Har ställt ut en Kanel (Lh) ett år. Den gick i Pastell (Kh och Lh var hopslagna till en grupp, för det var för få Lh för att dom skulle bli egen grupp) Hon tog ett andrapris!

Okej, det låter väl bra.
Audiatur et altera pars