Vad har ni för iller burar hemma?
Ja, vad har ni egentligen för olika burar hemma till era illrar. Då undrar jag över både hemma burar, utställningsburar, uteburar och transportburar.
Vore lite skoj om man fick se kort på alla era burar som ni har.
Jag kom nämligen på att med tanke på att illern inte är ett bur djur och absolut inte ska vara i bur, så har jag fasligt många burar i alla fall. Visserligen står utställningsburen med öppen lucka hemma, bara det att den är så praktisk att hänga in saker i åt dem. Reseburar har de också står öppna lite här och var i ungarnas rum för att kunna hitta en hängmatta när andan faller på. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nu måste jag gå ut och ta kort på buren så jag kan visa hur den ser ut. Har ju inget kort på den. Det är konstigt tycker jag eftersom vi snart har haft den i 1år. Hmm. Är väl inte det roligaste motivet att ta kort på.
Och i snöovädret oxå. hehe 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, visst är jag snäll?
Jag måste också ta en tur med kameran ikväll känner jag. För jag har heller inte kort på mina burar.
Som sagt var, inte det roligaste motivet kanske.
Audiatur et altera pars

Jag har en egendesignad bur som vi använder när vi ska resa långt och på utställningar. Tur att man har en händig pappa 
Enda nackdelen är att den inte går in i bagaeutrymmet på alla bilar utan att man måste fälla ner ett säte men det kan vi nog leva med 
Längden är 97cm, bredden är 58 cm och höjden är 45 cm.
(översta bilden framifrån, nedersta bilden från sidan)

Mmm, den är mysig, sedan tycker jag om era namnskyltar. Vart har du fått dem ifrån?
Audiatur et altera pars

Dom har Anna-Karin Klar gjort. Tror jag betalde 60 kr/st. Håller med, dom är superfina 
Namnskyltarna gör Klarsferret. Man kan beställa dem.
Vi har oxå likadana till våran bur. Är ju lite kul att kunna sätta på lite såna saker. =))

Hmm, måste också försöka fixa så fina skyltar ju.
På något sätt. 
Audiatur et altera pars
vi skrev verkligen samtidigt. 

Kan man beställa skyltar av dem? Låter ju super bra ju.
Audiatur et altera pars
Japp, det är bara att höra av sig till dem med Namn på illern och födelsedatum. Finns även andra skyltar som dem har. 

Alla Anettes skyltar hon hade på buren under yran kommer väl därifrån? Jo dom har lite olika skyltar att välja bland. Jättefina 

Vet du om de har några kort att visa på de andra skyltarna som dom har.
Suck, jag har en bild av en skylt i huvudet. Vet precis hur den ska se ut, men jag är ju liksom inte så händig på det där området så jag lär aldrig kunna fixa den i alla fall.
Audiatur et altera pars

Jag vet att dom har en hemsida så kanske ligger det bilder där men nu kommer jag inte ihåg adressen. Madde kanske har den.
Annars skickar hon nog bilder till dig om du mailar och frågar 

Jag vill också se kort på skyltarna!

*hojtar* Madde vart hittar jag hemsidan??
Audiatur et altera pars

Åh, så fint!
Vi har
Transportburar: 1 Skipper (minsta) 1 Atlas10 (minsta), ett gäng Atlas20 (ser ut att vara den storleken på elin_n:s bur), 1 Atlas30 och till sist har vi 2 Atlas40. Atlasen finns även i storlek60, vet inte om det finns en 80storlek oxå.
Skulle gärna haft Kennelburar, om det är dom jag tror. Åsa, kan du inte lägga upp ett foto? Den jag tänker på, hade våra illrar sprungit "i och ur" framme vid burdörren utan problem.
Hemmaburar (inomhus) är kaninburar i en eller två våningsmodell.
Nu hamnade inlägget i rätt tråd. 

Tack Madde, ska göra det!
Ja, vad har jag för burar då? Ja, dessa har jag ju redan räknat upp i en annan tråd, men jag kan köra dem här med. Det var ju trots allt jag som startade denna separata vad har ni för burar tråd. hihi
RESEBURAR:
Jag har en Kennel transportbur (storlek för en schäfer)
Sedan har jag en av största modellen Atlas reseburarna (kommer aldrig ihåg betäckningen på dem)
Sedan har jag två av den modell Elin visade
Sedan har jag en lite större än den Elin visade som är helt i rutat metallgaller med uttagbar metallbotten.
INNEBURAR:
De är de jag har till illrarna. Sedan har jag en resebur till hund också, som jag ibland tar med mig på utställningar om någon behöver låna bur. Men den är i galler som inte rekomenderas för små honor i alla fall. Och inte är den speciellt smidig heller. Fast det är inte kennelburen jag har till illrarna på långa resor heller.
UTEBUR:
Bara ett hål i backen och en massa galler än som inte ens är hemtaget. Men planerna finns och utgrävningarna påbörjade. hihi
Audiatur et altera pars
Jag fick med en "kaninbur" när jag köpte ronja 70*40*40 eller någon sånt… hon e bara i den på natten då hon (om man inte har henne instängd någonstans) väcker min lilla syster och mamma, vet inte varför hon gör så… de såver på olika våningar i huset! som transportbur har jag en för katt/mindre hund, eftersom den e praktisk och lättplacerad. Annars har Ronja fri tillgång till hela huset… på samma sätt som hunden.