SÖKES; Uppfödare Södra Sverige
Hejsan!
Jag är en tjej som söker valp;hona med bra psyke och föräldrar. Finner dock inga uppfödare i närheten, bor i Blekinge. Undrar om någon vet och kan tipsa mig? (Skåne, Blekinge, Småland), hört att det ska finnas en del i Skåne?
Hemsidor?
Illern kommer vara bebis och sällskap till mig och min hund (som tidigare bott tsm med mina tamråttor och är van vid smådjur).
//MVH Fox

Hej!
Du skrev ett inlägg i den nålade uppfödartråden, jag har tagit bort den och åter låst den.
Den ska vara det men när jag var inne för några dagar sen glömde jag tydligen det!
Bra att du startade en egen tråd.
Dom enda aktiva så långt ner jag kommer på är buruppfödarna, dom hittar du inte här och är absolut inget jag rekomenderar.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Hej!
nej vill verkligen inte ha från buruppfödare… Får se om någon kommer med ett vettigt svar på vart jag kan finna en bebis! ^^
#2 Det finns viltfärgade hanar kvar hos mig om det kan vara av intresse. Vi bor strax utanför Skövde i Skaraborg.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Dessvärre söker jag efter en hona :) Tack ändå, kan vara lite långt med..
Hur är det med illrarna som hittades ute i Ängelholm, har de hittat hem?

Saken är den att det inte finns många hemmauppfödningar i Sverige, de allra flesta hittar du i den nålade listan.
För den rätta illern får man oftast åka lite längre, ja om man inte har turen att bo brevid en av de få då ;)
Sen kanske det är bäst att säga; illrar har inga likheter med råttor förutom att dom är avlånga.
Illern är ett rovdjur som tar mycket plats i hemmet, inte säkert att den gillar hunden och inte säkert att hunden gillar illern.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus