Sjuk iller på yran
Som vanligt får man höra allt bakvägen och jag som arrangör sist. Tydligen har någon iller blivit sjuk på yran. Mer information skulle jag få ikväll. Hoppas att jag då kan berätta mer vad det är för sjuka, och vad som har gjorts med prover och sådant för att avgöra om det är smittsamt magsjukeviruset eller något annat.
Hoppas ni alla läser detta och håller koll på era pälsar riktigt noga.
Mvh Åsa
TILLÄGGER: Jag fick reda på det efter Paula av den anledningen att den iller som smittats inte har en så aktiv matte ute på nätet. Paula ville ha klartecken ifrån ägaren innan hon kontaktade mig. Vilket jag kan förstå. Men vi får vara glada för att informationen kom fram, jag hoppas att det inte sitter någon mer med sjuk iller som inte berättar det. Man kan vara anonym, man behöver inte florera med sitt eller sin illers namn på nätet om man inte vill det. Vad som är viktigast är att det kommer fram om någon fler blivit sjuk vid yran. Jag som arrangör tycker det är jätte viktigt att få reda på. Ber om ursäkt till Paula och den som äger illern i fråga om mitt första inlägg togs som negativ kritik mot er. Det var inte det som var meningen med detta inlägg från början. Bara en panik reaktion på att alla borde hålla stenhård koll på sina illrar nu efter yran. Förlåt Paula och den iller ägare som känt sig drabbad. Jag hoppas jag inte på någotvis skrivit ut någon med detta inlägg, för det var inte meningen. Mvh ÅSa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Usch då inte roligt.
Här har vi då i alla fall inte sett något ovanligt än (tar i trä)

Här mår alla mer än bra! Inga virus här inte, men kiss avden brunstiga lilla busen överallt! Som tur är det snart slut på det då hon kastreras på fredag.
här är allt lugnt på bajsfronten

Låter jättebra. Jag blir ju jätte bekymrad över om någon skulle ha blivit sjuk för att jag schabblade på utställningen. Känner mig oerhört skyldig.
Audiatur et altera pars
Vi har kollat upp våra illrar som deltog i utställningen, samtliga är fullt friska, vilket även gäller för dom som inte deltog.

Än så länge verkar allt vara lugnt med busarnas magar.
"Som vanligt får man höra allt bakvägen och jag som arrangör sist. Tydligen har någon iller blivit sjuk på yran. Mer information skulle jag få ikväll. Hoppas att jag då kan berätta mer vad det är för sjuka, och vad som har gjorts med prover och sådant för att avgöra om det är smittsamt magsjukeviruset eller något annat.
Hoppas ni alla läser detta och håller koll på era pälsar riktigt noga.
Mvh Åsa"
Åsa, det där kan jag inte kalla BAKVÄGEN! Och du är faktiskt den andra "utomstående" som fått veta det, så det kan man inte kalla sist heller… Väldigt tråkigt att du tog upp det här innan jag hade pratat med dig och påstår att det var bakvägen. Jag har inte tid att ta kontakt med folk dygnet runt (alttså de som jag inte har kontakt med kontinuerligt)

Har pratat med dig redan på telefon Paula. Ledsen om du tog det på det sättet, fast vi har ju nu rett ut begreppen. Jag vart nog mest upprörd över att personen ifråga inte tog kontakt med mig som arrangör. Och ännu mer nu när jag vet vem det är.
Jag ska själv ringa upp ägaren till illern och försöka få en mer grundlig information om hur det var med illern i fråga.
Men det jag vet nu är att illern mådde bra igår i alla fall.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Det är väl tur att den lilla pälsbollen redan är på bättringsvägen. I vissa fall så går ju magsjukan över snabbt och i vissa fall inte.
Det kan fortfarande slå tillbaka många gånger till inom de närmsta månaderna.
Turbo var absolut inte dålig varje dag. Men han tog en tur var tredje dag ungefär. Det gör han fortfarande tyvärr.
Jag hoppas att han/hon blir frisk snabbt utan att få några tarmproblem.

Någon annan som fått en sjuk iller efter yran?
Audiatur et altera pars
Nä här fins ingen ialla fall bara en Nanna som bestämt sig för att nu ska det bli vår för nu åker vinter skruden av!!!!!!

Ja som jag tillade i mitt första inlägg så kom inte informationen om den sjuka illern fram till Paula förns alldeles innan jag fick höra det. Så att det kan bli lite felskrivet när man skyndar på. Ber om ursäkt för att jag skrev som jag gjorde. Var inte meningen att hacka på någon, varken Paula eller den som äger illern.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Jag visste om det tidigare, men hade inte fått klart av ägaren om det var ok att ta upp det på nätet, eller med någon annan. Det fick jag reda på 1 timme innan jag pratade med Åsa. Ägaren tog kontakt med mig från början eftersom hon ville få råd och hjälp och visste att jag hade haft med magsjukan att göra.
Men tack Åsa att du nu förstod hur det kändes att läsa det där :-)

Som jag skrev Paula. Det var absolut inte menat på det sättet. Ledsen att det blev så knasigt av det.
Audiatur et altera pars
Hejsan! Det var min iller Snobben som fick något magvirus på Illeryran. Klandrar ingen, vet ej hur han fick denna maghistoria. Han insjuknade på 2 dagen och började krya på sig 3 dagen. Efter det var han helt okey. Mycket tack till Åsa för en trevlig utställning samt Paula för att hon hjälpte mig med råd under ett par dar. Sköt om era små pussgurkor. Illerkramar från Anita Stenlund samt Snobben. Har inte varit ute på nätet så jag har inte läst alla dessa inlägg förrän idag. Ber om ursäkt till Åsa att jag inte informerade henne om Snobben på en gång. Lycka till med nästa utställning Åsa. Blir säkert lika kul som vanligt. Kram

Men vännen då, det är lungt. Har ju sagt det till dig.
Du har ingen anledning att be om ursäkt.
Rokig att prata med dig igen i alla fall, även om anledningen kunde varit trevligare. Fast vi ilelrägare är nog experter på att prata bajs. hihi
Ser fram emot att träffa dig igen på nästa yra! Malin hälsar så mycket till både dig och Snobben. Hoppas han trivs i sovpåsen.;-)
Kram Åsa
Audiatur et altera pars