Kinesiskt horoskop. Vad är ni?
Jag tycker det är lite roligt med astrologi. Om man jämför med det vanliga och det kinesiska kan en del skilja sig. Dock inte för mig. Jag är en oxe i båda. hihi
Så här står det om mig i det kinesiska:
Oxar kanske verkar slöa, men se upp! De kan ha ett hett temperament. De är extremt målmedvetna och arbetar
oförtrutet vidare i alla lägen Bit för bit, steg för steg, arbetar de vidare mot sina mål. De håller sig till väl invanda rutiner. De är renhåriga och goda lyssnare. De kan även vara extremt envisa av sig!
Då de har lätt för att bli betrodda håller de ofta höga ämbeten som innebär ansvar De måste se upp så att de inte blir slavar under sitt eget arbete. De kan bli starka ledare och goda talare. I orostider håller de sig kalla och låter sig inte störas. De är mycket stolta själar De är systematiska och håller på traditioner De misstror saker som de inte förstår. Hur kan något vara bra om jag inte förstår det? De kan även lätt bli sårade i kärleks sammanhang. De är så utåtriktade att de ofta inte förstår signalerna i andra människors kärleks lekar. Det tar lång tid för dem att bygga upp en intim relation men när de väl har gjort det är de lojala in i döden.
Oxar är ideala partners då de gör mer än sin del av arbetet. De har ett bra minne och kommer ihåg de små detaljera som är så viktiga. Om du gör en oxe arg tar det en lång stund innan den har lugnat ner sig. När de är olyckliga eller arga, begraver de sig i arbete tills de mår bättre. Oxar betalar alltid sina skulder. Ifall de är skyldig dig något förlåter de sig inte innan de har betalat sin skuld. De kommer alltid ihåg en tjänst som du har gjort dem och kommer att visa sin uppskattning på ett eller annat sätt. De kanske inte är så verbala när de tackar men detta kompenserar de på annat sätt. Deras handlingar säger mer än deras ord!
När en oxe väl tappar sitt humör, tappar han det totalt! När detta händer går det inte att resonera med dem, håll dig ur vägen tills det blåser över. Det är bättre att rikta in sig på en oxes hjärna än på dess hjärta. De förstår snabbt sakers natur och sammanhang. Oxar blir sällan sjuka och har en låg tolerans mot vekare personer. De borde lära sig att slappna av mer. Oxar hatar att be om hjälp. Även om det tar dubbelt så lång tid att göra det ensam, gör de det själva om de då kan slippa be någon om hjälp. De vill att saker skall hålla och bygger dem därmed med omtanke och kvalitet Oxar älskar sin familj och sitt hem och tar god hand om detta. De är inga spelare utan satsar på långa investeringar som är säkra. Oxar får framgång genom eget hårt arbete och förväntar sig inga fria tjänster på vägen.
Berömda oxar - Charlie Chaplin, Napoleon, Van Gogh, Walt Disney, Clark Gable, Richard Nixon
För att kolla vad ni är. Gå in på:
http://www.euroasiasoftware.com/chinazodiaksw.htm#ox
Och berätta sedan vad ni är för något. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är tuppen.
Metal Rooster
Det mesta stämde in på mig, men lite var verkligen inte jag.
Tuppen är den mest egensinniga av zodiakens alla djur.
De är fulla med ideal och romantiska drömmar. De är färgrika och attraktiva, De är ofta stolta över sig själva. Tuppar är välordnade, precisa och deras skarpa ögon ser de fina detaljerna i saker och ting. De är perfektionister och lämnar inget utrymme för mänskliga misstag. För en tupp är ett problem bara en utmaning. De har en stor förkärlek för att starta debatter eller Kontroverser. Tuppar är vältaliga och skriver bra. De har en stor allmän kännedom om saker och ting och gillar att konversera. Ifall du utmanar dem måste du vara förberedd på en lång debatt. Även om de vet med sig att de har fel så försöker de att vinna. De har svårt för att erkänna att de med kan ha fel.
Det här stämmer inte in på mig: Tuppar kan vara mycket direkta och brutala. Deras sätt gör dem till dåliga diplomater. De säger vad de tycker utan hänsyn till andras känslor. Varför skulle andra bli upprörda för? Jag har ju rätt!
Det här stämmer mycket bra in på mig däremot: Tuppar hanterar pengar bra och deras budgetar brukar vara mycket bra. De kan även vara mycket generösa. Trots detta håller de hårt i börsen då de vill ha ordning på både sin egen ekonomi och din. Om du har problem rycker tuppen ut och hjälper dig, även om du inte vill det. Tuppar är noga med hur de spenderar sin tid. Om du tycker att du får för lite tid av dem är det för att de anser att du inte behöver mer!
Tuppar är ambitiösa och försöker hela tiden nå nya höjder. De har en djup passion för deras yrkesval och är väldigt kreativa där. De är kompetenta nog att sköta deras arbete väl. När de har bestämt sig lämnar de ingen sten orörd. De försöker allt för att få det att fungera. Tuppar måste lära sig att saker ibland kan ta tid. De är inte särskilt tålmodiga. Oavsett hur kompetenta de är kan de inte ändra hela världen för att få den att passa in i deras värld.
Det här är det lite si och så med. =) Underskatta aldrig en tupp. De kan göra alla förvånade. De ändrar inte sina ståndpunkter om så hela världen tycker att de har fel! De är så fast beslutna att få sina planer att fungera att de oftast fungerar just därför. På grund av tuppens många starka sidor och deras egna sätt når de ofta stor framgång!
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jag är oxå en tupp
Vilket år är du född då? Jag är 81:a
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
hohoho, jag är hund!
"Water Dog" dessutom eftersom jag är född den 24:e augusti 1982.
Såhär står det: "Hundar är ärliga, utåtriktade och vänliga. De är extremt beskyddande mot sig själva och sina älskade. Med deras passion för rent spel och ärlighet tvekar de aldrig att rädda dig gång efter gång. Även en hund kan göra fel men han vilar inte förrän har gjort rätt för sig igen. De är sanna humanister och vilar inte innan världen är räddad.
Status imponerar inte på en hund. Med dess skarpa ögon för personer ser de igenom alla försök att glänsa. De är väldigt privata och gillar inte att man lägger sig i deras privatsaker. Om du lyckas vinna deras förtroende öppnar de upp sig totalt.
När en hund väl har klassat dig i en av dess kategorier, ändrar han/hon sällan denna uppfattning. Det är få personer som hamnar utanför en klassificering. Hundar ser saker antingen i svart eller vitt. Antingen är du en vän eller så är du en fiende. Lyckligtvis är de bra på att bedöma personer.
Hundar är toleranta mot sina vänner. Innan en hund accepterar dig som en vän har Ni genomgått en massa träffar och konversationer. Om du lyckas ta dig genom detta nålsöga har du en vän för livet. En hund ställer alltid upp för sina vänner i nöd och i lust.
När det är tid för det arbetar hunden mycket och hårt. Trots det vet han/hon hur man skall få tid för familjen och vännerna. Hundar är lekfulla och gillar att roa sig själva och andra. Undvik att såra dem eller tala illa om dem då de har lätt för att bli sårade. Lika snara som de är på att bli ledsna blir de glada igen. Hundar är intelligenta och välbalanserade individer. Med deras stabila livssyn blir de bra jurister eller psykologer. De är personer som vet hur man behåller en hemlighet. Du kan lugnt anförtro dem en hemlighet. Hundar skyddar vad som är deras och har höga moraluppfattningar. Hem och familj kommer först i en hunds liv. För att få detta arbetar de hårt och målmedvetet!"
Berömda hundar: Michael Jackson, Winston Churchill, Madonna Socrates, George Gershwin, Benjamin Franklin, Herbert Hoover, David Niven

Vad roligt att läsa vilka ni är. Även om man får räkna med att allt inte stämmer på alla.
Audiatur et altera pars
Vad är jag ?jag tror att jag vill vara en iller för gud vad de har kul!!!

Utan att titta så har jag för mig att jag är RÅTTA!!!
Hur kul är det att vara råtta då?????????????? *grrr*
Jag är drake jag, Fire Dragon!
Drakar är "balls of fire"! De är fulla av vitalitet och liv. Alltid på väg, de drar sitt trogna band av beundrare efter sig. Drakar är egoistiska, egocentrerade, krävande men även givande.
De är stolta, direkta och laddade med höga ideal som de alltid försöker att leva upp till. De försöker leva sitt liv storslaget. De har förmågan att utföra många stora saker så länge som de inte springer för lång ifrån sig själva. När en drake gör något, gott eller ont, kan du vara säker på att vad de gjort inte förblir osett. Drakar skapar nyheter.
Det är nästan omöjligt att vinna en argumentering mot en drake. De förgör alla som utmanar dem. När du väl har väckt dess vrede, kommer de att förfölja dig i många år. Drakar är väldigt lojala mot sina vänner och sin familj. När de behöver drakens hjälp kommer den att finnas där. De är den första att säga " jag talade om det för dig". De är inte sentimentala eller romantiska. De tar de helt enkelt för självklart att alla älskar dem. Det är svårt för dem att dölja sina känslor, de försöker inte ens.
De är inte hemlighetsfulla av sig så förvänta dem inte att behålla en hemlighet för dem själva om du berättar det för dem. Drakar talar från sitt hjärta och är alltid uppriktiga. Deras sätt kan förefalla bryskt och direkt men de försöker helt enkelt bara få saker och ting att röra på sig. Då de är aktiva själva försöker de motivera andra med. Istället för att dyka rätt in i saker måste drakar lära sig att undersöka saken bättre först. Drakar behöver en mening med livet, något att slåss för, ett mål att uppnå. En drake utan mål är en sorglig syn!
Drakar tycker att de själva är väldigt starka. De biter ofta åt sig mer än de kan svälja. När detta händer är de för stolta för att be om hjälp och kommer att köra slut på sig själva. Drakar kan göra många saker bra. De kan bli artister, politiker, doktorer. När en drake väljer rätt karriär kommer de att bli framgångsrika. De kan inte hjälpa att de är vinnare!
I kärleken är draken sällan förloraren utan mer ofta den som krossar andras hjärtan. Drakar gifter sig inte ungt och är oftast nöjda med att leva singel. Drakar kommer alltid att ha mer än deras del av beundrare och vänner att hålla dem sällskap. Drakar är riktiga mjukisar och kan bryta ihop om de förlorar sina beundrare.
Berömda drakar: Joan of Arc, Pearl Buck, Freud
Vissa delar stämmer medans andra inte stämmer alls, som vanligt med horoskop =)
Amor vincit omnia

Ja, jag hade rätt =) Råttan det är jag det =) Fast egentligen är jag ju en ängel men…
Råttor är både charmerande och aggressiva. De förefaller på ytan vara lugna och samlade men är under skinnet
osäkra och nervösa. Råttor är hårt arbetande och vet hur man skall spara för att ha något kvar. De är aldrig utan beundrare då de har en dragningskraft. De har en ljus och glad personlighet och detta skapar en stor bekantskapskrets. De älskar fester och andra sammankomster med många personer. De tycker om exklusiva klubbar och föreningar där de kan umgås med likasinnade. De är extroverta och bryr sig om andra. Råttor tar god hand om sina nära och kära.
Råttor älskar pengar och kan göra mycket för att få dem. Det är en svår uppgift att ta ifrån en råtta hans pengar. Trots detta kan råttor vara mycket generösa mot sina nära och kära och släkten är alltid välkommen. De tycker om att hålla välståndet inom familjen. Råttor är definitivt smarta. Med alla dessa människor runt sig ser råttan till att det händer något. Råttan kan sätta dem i arbete med vad som helst. Råttor vet hur man döljer sina egna hemligheter men har en förkärlek för att försöka lista ut andras hemligheter för att försöka vinna något på det.
Det är lätt att se när en råtta är upprörd. De blir irriterade och nervösa. Råttor har svårt att säga nej till ett lågpriserbjudande. De köper ofta saker som de inte behöver och sparar på allt de kan. Souvenirer och personliga saker är lagrade överallt i en råttas hem.
Då det ligger i en råttas natur att veta allt om alla blir de ofta bra författare. De har ett bra minne och en förmåga att formulera sig. Råttor kan bli framgångsrika i det mesta de försöker sig på. De har lätt för att ställa in sig för de yttre omständigheterna. De anpassar sig väl. De är i sitt esse när det är kris och är stora problemlösare. Deras intuition är stor och de är alltid öppna för nya möjligheter. De har ett inbyggt varningssystem så att de inte skall hamna i svårigheter. De brukar kunna se om det är för riskabelt för dem.
En av råttans största problem är att de försöker att göra för mycket på en gång. De splittrar ofta sin energi och får därmed inget gjort. När de väl har lärt sig att avsluta vad de har startat finns det inget som stoppar deras karriär. Råttor måste också se upp för sin egenskap att falla för erbjudanden och lockelser. I dessa områden kan deras bedömande lätt bli fel. De har lätt för att bli för giriga och då kommer de att gå på pumpen kanske både en gång och två.
Råttor har stor respekt för sina föräldrar och för över detta på sina barn. De älskar sitt hem. Familjelivet är väldigt viktigt för dem. Råttor födda på kvällen eller natten brukar oftast bli de mest jäktade. Råttor lär mycket och börjar göra detta tidigt. De läser mycket .
Berömda råttor - Platon, Tolstoj, Shakespeare, Mozart, Washington, Truman Capote
Jag är tupp..hihi Och allt stämmer förutom att jag tydligen ska ha bra koll på ekonomin…hehe Det tror jag inte att mina föräldrar håller med om…

Jag var häst - Earth Horse
En del stämde, men definitivt inte allt… som tur är :)
Hästar är tilldragande personer. De är varma och vänliga och gillar sociala tillställningar med många människor. De är perceptiva och tycker om att tala. De har en hög andlig natur och är ombytbara. Detta gör dem hetlevrade, och envisa. De faller hela tiden in och ut ur kärleken. lika snabba som de är på att bli kära, lika snabbt tappar de intresset. Här idag, bort i morgon är något av en hästs varumärke. Då, när du är redo att aldrig se dem igen, kommer de redo att ta vid där de senast lämnade!
Hästar är äventyrare i sina hjärtan men de har ett skarpt sinne och näsa för affärer. De tror på sig själva och mycket energiska. De gillar både fysisk och mental exercis. Deras rörelser är snabba men graciösa, deras tal forcerat men ändå elegant. Hästar vill ha sker deras väg annars blir de lätt aggressiva om de inte får som de vill. De har inget behov av att äga andra så de blir inte heller svartsjuka. De värderar sin egen frihet över allt annat. Då de är emotionella av sig måste lita på sin känsla för saker. Känns det inte rätt blir det inget utfört. De har förmågan att improvisera när saker är i rörelse och kan hantera många saker på en gång. Hästar tycker att det är jobbigt att rulla tillbaka vad de har lagt ut. De har konstiga arbetstider och lider av sömnlöshet. När de stoppar, är det troligen för att de är utmattade. Det är svårt för dem att följa ett schema då de inte respekterar rutiner. De måste hålla sig sysselsatta men gör bäst ifrån sig när de får fria händer.
Hästar är fulla av nya idéer för att läsa svåra problem. När de har en ide, vill de starta med det direkt. De arbetar dygnet runt tills de har slutfört det. Hästar vill komma till slutet så snabbt som möjligt då de inte har någon tid att försitta. De bryr sig inte om du är brutal, bara du inte slösar med deras tid.
Hästar måste tillåtas att visa sina känslor. De het hetblodade, har ett hett temperament och är otåliga, vilket de gärna visar. I kärlek är höstar rätt så sårbara. De ger upp allt för deras kärleks objekt. Detta skapar problem för dem då de är så impulsiva varelser. De måste lära sig att bli försiktiga. Om du har inbjudit en häst till dig får du vänja dig vid att han blir den centrala gestalten. Hästar tycker om det men i gengäld arbetar de hårt och delar med sig till alla. Hästar har inget emot att börja om från början igen. De bibehåller sin beslutsamhet och tycker om nya succéer. De hör hemma i karriärer där de är omgärdade av människor. De tycker om att utkämpa sina egna slag. Färgstarka och livfulla får de många vänner. Om de kunde vara på flera ställen samtidigt, skulle de vara mycket nöjda. Deras själ är rotlös och ständigt sökande. Kreativitet är en del av deras väsen. De är talangfulla författare eller aktörer.
Berömda hästar: Rembrandt, Chopin, Davy Crockett, Teddy Roosevelt.

#4# jag är född 81 jag med

Jag är också råtta.. en vattenråtta! Hur sunkigt låter inte det?

haha, säg inte så Nettan tänk på de stackare som är inne på rattor.ifokus de älskar sina små råttisar lika mycket som vi älskar våra illrar. hihi
Audiatur et altera pars

jag gillar råttor jag med. Har haft råttor.
Men ordet VATTENRÅTTA låter så äckligt på något sätt. I mina ögon kunde det lika gärna ha stått kloakråtta. 

haha, hur känns det att vara "kloakråtta" då. hihi
Audiatur et altera pars
Jag e drake "Earth Dragon". En del stämmer och en del inte… att jag skulle sprida hemlisar är inte sant, att jag är lojal är sant till tusen (ge aldrig upp om någon), jag måste erkänna att kärleksbiten är sann (oturligt nog), jag tror mig bita mig fars och hålla lite för länge… ochså sant… (ge inte upp-grejen)
Jiiipii jag är en hund!!! stämmer nog ganska bra på mej, men inte allt

Det är nog ofta så Monica att vissa saker stämmer bättre än andra. Tror vi alla känner så när vi läser våra egna horoskop.
Audiatur et altera pars
Jag är en Wood Rat 
Men jag vet inte hur bra den där beskrivningen passade in 
Men men en del stämde ju oxå 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ja, jag tycker också det är lite skojigt med astrologi.. Enligt det här är jag Fire Rabbit.. låter lite roligt
Men nästan inget av det som står om haren stämmer på mig.. oftast är det precis tvärtom
Tex: "Harar får få fiender och hamnar sällan i trubbel"… jag säger bara en sak, HA HA

Har svårt att tänka mig att det inte skulle stämma LinLin du har då bara varit trevlig här i alla fall.
Audiatur et altera pars
Hehe.. här ja.. 

haha, du menar att det är en sida du bara plockar fram för oss här inne? Men då är du inte så illa i alla fall. 
Audiatur et altera pars
Jag är en Wood Rat. Mycket stämmer, ännu mer stämmer inte. 
Jag är en orm, närmare bestämt en vatten orm. Är i samma grupp som bla Darwin, Edgar Allan Poe och Lincoln.
Trollet

ferretgirl, det var inga dåliga personer som du var i sällskap som precis. 
Audiatur et altera pars