Bra uppfödare i Småland?
Hej! Nästa år fyller jag 18 år och är då gammal nog att få köpa min första iller, jag har väntat alla dessa år pga jag vill kunna läsa ännu mer och ta mig tid att fundera på vad som skulle passa mig bäst och hur jag skulle kunna göra mitt hus illersäkert och illervänligt! Så jag tänkte fråga er om ni kan rekommendera en bra uppfödare som hanterar sina illervalpar och lådtränar dom från början, det viktigaste är inte priset, utan att uppfödaren ska bo i Småland och har friska föräldrar och kunna visa upp föräldrarna och dessutom ha en bra släkttavla, att man ska kunna ringa och få råd och hjälp om man behöver. Att man ska kunna ringa och fråga dom utan att man ska känna sig dum! OBS! Jag stödjer inte illeruppfödning i burar! Så att rekommendera någon som föder upp på de sättet…de går FETBORT! Med vänlig hälsning, Maria

Hej Maria!
Det låter som att du är riktigt seriös i ditt letande men (det finns alltid ett men) jag kan inte komma på en enda uppfödare i Småland och med dina kriterier skulle du verkligen tjäna på att åka en bit, mitt råd i fall det är aktuellt är att du kikar i den nålade uppfödartråden och tar kontakt med de som du fattar tycke för och kollar dej för om de är något för dej. Lycka till:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ja du kanske har rätt, får kika runt :)!