Illerträff i västra götaland?
Något av intresse? Vill jättegärna få gosa och busa med fler illrar och träffa illermänniskor som man kan prata iller med :)! Här bland min umgängeskrets är det ju bara jag som pratar iller och får alla frågor, hehe! Vilka här på forumet bor i Västra Götaland?
#0 Jag bor några mil utanför Skövde. Var har du tänkt att ha träffen? Kan vara hos mig om du vill…..här stör vi ingen…..
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
jag tänkte att denna tråd kan vara mest en intresseanmälan så kan man komma överrens om en plats som passar sedan! se hur många vi får ihop som bor i närheten eller i västra götaland :)
Jag bor mellan Skövde och skara :) skulle jättegärna komma på en illerträff med mina snart 2 st sötnosar ;)

Jag bor i göteborg, jag och min grabb åker gärna på träff, speciellt om det det är i närheten . =)
Jag och bebis åker gärna på träff om det inte är så långt bort^^
Vi bor i Karlsborg och kommer gärna på en träff om det inte är för långt att åka.
Kul att det är en del intresserade hittills :) får bara komma på ett ställe som inte är för långt att åka bara, och när? hmm
#7 Hrm….Skövde ligger ju ganska mitt i Skaraborg….
Bestäm du ett datum så får vi se……
Tsss skövde ligger ju långt åt tjotahejti:P Ska man vara typ i mitten av VG regionen så typ Trollhättan^^
Nå som det verkar nu så får vi träffas ungefär i Trollhättan om inget annat bestäms ELLER ha 2 separata träffar.. Ett åt Göteborgs hållet och ett åt Skövde hållet.
För mig kommer bussresan ta ca 2 timmar till Trollhättan iallafall.
Ungefär samma här men trollhättan är iaf i mitten och jag pendlar till trollhättan varje dag så jag är van hehe:P
#9, 10, 11 Jajajaja, whatever…..
Vart träffen än läggs kommer jag att försöka närvara på något sätt. Det är så kul att någon tar tag i det hela och ordnar något
.
trollhättan skulle ta mig ca 2, kanske 2,5 timmar med tåg/buss, men det kan det vara värt om vi blir några stycken! och det ligger ju trots allt i mitten så det kanske blir enklast för de flesta om man bara planerar i tid, därav intresseanmälan för att få en hum om hur många vi kan tänkas bli ^_^! Nu känner jag dock inte till trollhättan alls och har ingen koll på om det finns något bra ställe för en illerträff där eller liknande :) någon annan?
Har inte heller varit i Trollhättan alls men kan nog åka.. Vill helst att träffen är nån gång i Augusti då jag får hem min lilla tjej den 21 juli och vill att hon också ska få träffa andra illrar… men först ska hon få bli lite hemmastad tänkte jag.. :)
Det bästa är väl att träffas någonstans där någon har någon slags koppling till?
#15 Odis pendlar till Trollhättan varje dag om du kollar i #11
illernettan , jag träffar gärna dig och dina pälsar separat nån gång då vi bor så nära. :)
#15 ja det vore ju det lättaste! :) Fler förslag på när och var som skulle passa? Om man bestämmer en helg är ju chansen större att fler kan! Men vilken helg? I augusti eller närmare hösten?
#16 När kommer du?
Jag är oftast hemma så det är bara att komma….komsi, komsi…..
#16 Tänkte mer att någon bodde där vi träffas.
#17 Jag kan inte 29/7 v 32, 31/7 1-2/8 och 7-8/8. Annars är det lugnt…..
FRågan är som sagt om det bli smidigast att dela up det. Jag bor exempelvis i Landvetter med jättefina omgivningar vid en sjö med stor gräsmatta där man kan grilla ochså. Men då är det ju smidigt om man bor i Göteborg med omnejd.
#18 Jag vet inte ännu.. Funderar på om man ska åka innan eller efter valpen kommit hem.. :)
#19 jo det var det jag också tänkte då Västra Götaland är ändå rätt stort och vi är lite utspridda.. Man kanske kan anordna en större träff nånstans och så några mindre små?
Jag bor inom gångavstånd där Classic Ferret 2011 hölls på Axevalla Travbana
Ja nu får vi kanske se till att visa lite intresse så det händer något här! :) Har många nära till göteborg eller landvetter? Det som Odis beskrev lät ju inte helt fel om ni frågar mig :)!
Jag får hem Bebis nu till helgen så det får gärna bli någon helg efter det.
När jag kommer pendla till Lidköping så kommer jag köpa sånt där flerkommuns periodkort så då kan jag åka till Trollhättan om kortet gäller dit också.. :)
Kan annars bli dyrt att åka..
Jag bor inte langt bort fran Goteborg, och det skulle vara superkul att a traffa flera illrar och illerintresserade manniskor. For jag ska kanske sjalv skaffa en valp i borjan av oktober (om det funkar hemma). Men jag e utomlands nu och kommer tillbaks i borjan av agousti, sa det passar nog battre att ha traffen i runt slutet av aougusti om det finns flera pa semester da alla e hemma vid den tiden. Men jag tycker att det borde vara en traff i Goteborg och en i Trollhattan, da vi e valdigt utspridda over Vastra Gotaland. P.s Jag kan inte skriva dem 3 sista bokstaverna i alfabetet for att jag inte e i Sverige, sa texten kan vara lite konstig.
Medarbetare på Vetenskap.
Jag tror också att det skulle passa bra att ha två träffar, då många kan ta sig till göteborg-området, men inte alla, men då jag inte bor i göteborg, utan i Borås så blir det svårt för mig att styra upp och bestämma ett datum och en plats som passar de flesta, men i slutet av augusti, en helg där, låter inte dumt alltså!
#25 Ja, det e ju manga som kan ta sig till Goteborg, men det finns ju dem som e langt upp i Vastra Gotaland. Sa for dem kan man ha en traff typ i trollhattan eller Skovde till exempel. #19 Odis skulle du kunna ha en traff hos dig en helg i slutet av agousti, for du bor ju i Landvetter och det skulle vara kul om man hade en "illergrillfest/traff" pa grasmattan (som du sa sjalv). Sen kan kanske den andra traffen kan vara hos illernattan om det gar bra for h*n. Jag tror att det skulle passa dem flesta att ha en traff vid Goteborg, och en annan utanfor Skovde en helg i slutet av agousti.
Den sista helgen i agousti e den 25-26, vi kan val ha traffen da om det gar bra. Jag tycker att det helst ska vara en lordag, for det e typ da man alltid gar nagonstans :P Men vad tycker ni om t.ex kl. 13:00 lordagen den 25 agousti. Sen vi far vi bestamma var dem ska vara och om dem ska vara samtidigt. Odis skulle den tiden ga bra for dig, da du bor vid Goteborg. Sen kan vi ha en annan traff samtidigt hos nettan om det gar bra. Vad tycker ni om det?
#27 Den 25/8 går bra för mig. Ska höra med chefen om han vill följa med och ta med butiken……
Sedan funderar jag på att göra en illertipspromenad i september. Eftersom det verkar finnas intresse för att träffas……
#28 låter roligt med illertipspromenad! :) Har hämtat hem Blaze igår från Stockholm men vill låta henne bli mer säker med mig och Aimée innan vi träffar andra illrar.. :)
September verkar iallafall perfekt då Blaze får gott om tid att bli hemmastadd innan. :)
Men ska vi ha dem bada traffarna den 25/8 da? Fast sen maste vi ju se om det gar bra for Odis.
#30 Hur tänkte du där? Det går väl inte att ha två träffar samtidigt?? Jag åker gärna på träff i augusti och har sedan en träff i september.
Om jag kan samåka så åker jag gärna :) Annars kan jag bara i Skövde..
#32 Du får väl blinka lite häråt
. Om det blir någon träff, så kanske det finns plats i bilen….samåkning är bra skit 
#31 Ok, men jag undrade bara om vi ska ha dem samtidigt, fast det skulle nog inte funka sa bra. Men ok, vi far se nu om det gar bra for Odis att ha en traff hos honom sen i agousti, och sen kan vi ha en traff hos dig i september. Deet skulle nog funka ratt sa bra tror jag :)
Träffade en illerägare igår helt random utanför mitt hus då de skulle vara hundvakt åt grannen men glömde fråga om nummer.. Men sa åt grannen att hälsa nu när hon kom hem att de är välkomna på illerträff ifall de vill komma. :)
#35 Nyfiken i en strut, bor du i Trängenområdet? Det ska tydligen finnas en illerägare där, har jag hört….
#36 Bor i Axvall.. :) Minns inte vad grannen sa men den här illerägaren bor nånstans i närheten av Falköping.. Jag kan inte områdena så bra då jag har bott här knappt ett år
#37 Ingen aning om vem det kan vara….nyfiken som en iller, javisst.
Synd att jag inte visste att du bodde i Axvall, för vi var där igår och spelade tutbingo…..tyvärr ingen vinst men vi hade trevligt….
#38 Nä jag har bara träffat henne en gång men hon känner min granne så.. :)
Jaha! Jag bor ca 3-4 minuters gångavstånd från där bingon brukar vara, visst är det vid en skolparkering?
#39 Jepp, visst är det vid skolan.
Så vad blir planerna nu då? Göteborgsträff den 25e eller?
Ja hur ligger planen till, blir det av någon träff? :)