Iller iFokus

Iller

Etikett: in-memorian
Läst 1120 ggr
Soot
0

Ixids-Sot (060806) dog i dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon hade varit borta i nästan två veckor. Hon måste ha tagit sig ut ur huset på nått sätt. GRannen hittade henne i dag vid 11 tiden på sin gräsmattan. Antagligen dit buren av nån av deras katter som är duktiga jägare. Hon fick komma in och ligga i min säng som va hennes favoritplats. Han var jätte mager och nästan likstel men jag lyckades få i henne lite vatten med en pimpett och hon gjorde mysljud när jag kliade henne på huvet. Sen efter 1-2 timmar ville hon inte ha mer vatten och nån timme senare så dog hon.

Jag skickar henne på obduktion men jag tror inte att hon dog av annat än svält och chock.

Hon var så pigg, så som hon var kunde hon ha left 6 år till.

Kaffe tar farväl.

Stephanie
0

Nej usch så tråkigt! Rynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

FerretCrow
0

beklagar för lilla Sot som fick detta öde.

Fick du tag i veterinären i stan eller östersund och vad sa dom?

[Allergi1]
0

Ne usch vad hemskt, beklagar verkligen sorgen Gråter

Nussen
0

Stackars liten Gråter Hobbe hälsar här hemmifrån Gråter

Bogey
0

Beklagar Gråter

Keen
0

Skickar en tankekram…Gråter

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

FerretCrow
0

Har du lagt henne i kylen inför obduktionen annars kommer dom inget hitta. bara kom på det =(

Soot
0

Jodå hon ligger i kylen. Vetrenären jag pratade med innan hon dog kunde bara rekomendera mat/vatten/vetskeersättning eller åka till uppsala. Men jag tror att dom flesta vetrenärer hadde recomederat avlivning om dom hadde sett henne. hon vägde 348g och som minst vid liv vägde hon 550g. Tror inte hon hadde orkat tagit sig tillbaka ifrån det, inte efter katten.

Man undrar vad det kan kosta att pejlmärka dom.

HannahRönn
0

Beklagar sorgen :(

[Nathalie62]
0

Fruktansvärt, beklagar sorgen :-(

FerretCrow
0

#8 ja distriktarn hos oss är inte kända för att vara bra tyvärr. det fanns jour som du vet till nästa gång finns både i östersund och sundsvall. dom har öppet dygnet runt året runt =)

enbartmalin
0

Förlåt, men har jag förstått detta rätt?
Hon har legat i flera timmar och(antagligen) lidit när ni kunde åkt och avlivat henne snabbt och smärtfritt? :/
Eller har jag missförstått något i det hela?

Beklagar verkligen sorgen, oavsett så gör det otroligt ont när ens kära familjemedlem går bort :(

Hälsningar Malin

Soot
0

avilva henne kunde vi ha gjort här, men det är svårt att veta vad man ska göra i ett fall som detta då djuret är så pass dåligt. Samtidigt som ägare så hoppas man ju alltid på den lilla 5% chans att hon kanske kan överleva.
Jag tycker det är skönare att hon dog hemma i lungn och ro än i en bil på väg, oavsätt hur ont hon hadde.

Hadde hon haft ett brutet ben eller andra åkommer så hadde jag åkt direkt men hon kom tillbaka till mig nästan likstel och det ända som livstecknen var att hon andades och ögonen rörde sig lite.

Jag har 2 timmar till Sundsvall och 3 till Uppsala och ingen klinik är öppet här på söndagar. Vi ringde till hon som i bland tar akuta fall men hon hadde semester och hänvisade just till Sundsvall. I uppsala sa dom att det enda dom igentligen kunde göra är att sätta dropp, rönka och liknande så i det här fallet lät ingen vetrenär speciellt hopfull.

Ceciliaolucifer
0

Bernard beklagar sin lillasysters mycket tragiska bortgång.

Jag håller med föregående talare att det är oerhört sorgligt att hon låg hemma och självdog när hon uppenbarligen led.

Sov gott lilltjejen…

FerretCrow
0

Du har 1 timme till hudiksvall där dom har jour dygnet runt året om

Soot
0

Jo och dom hänvisade mig till uppsala. jag tror inte hon led så pass mycket, hon hade nog så pass mycket adrenalin i kroppen att hon inte kände så mycket alls, antagligen därför hon var så stel. Jag tror hon var väldigt glad att få ha kommit hem igen och ligga i min säng en sista gång. Man ska akta sig för att förmänskliga djuren och jag tror inte dom upplever smärta som vi gör.

FerretCrow
0

Illrar är ju kända att inte visa smärtor. men i detta läga hade nog smärtan gått långt om hon inte orkade röra sig alls =( Hoppas kaffe nu inte saknar sin fina tös allt för hårt =(

Soot
0

Nej han sörjde nog färdigt den första veckan hon var försvunnen. ibland önskar man att man var ett djur, allting blir så mycket enklare då.

VeronicaKahlbäck
0

Beklagar sorgen, vilket hemskt öde!

Vill påminna vissa i tråden om att ni inte var närvarande när detta hände. Ta det lite lugnare och härmed sätter jag punkt för dikussionen kring Sot's bortgång.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Aviendha
0

Bekagar Sots hemska öde och bortgång.