Välkommen till FerretID!
Välkommen in till FerretID! 
FerretID är en databas med syftet att ge illerägare möjlighet till ett samlat register över id-märkta illrar.
FerretID gör det möjligt att söka på ett specifikt id-nummer och på så sätt få upp viktig informationom illern samt kontaktuppgifter till illerägarenifråga.
Målet med FerretID är att registret ska gynna illrar på rymmen och vara tillgänglig för den enskilda illerägaren, föreningar, veterinärer etcetera.
För att få tillgång till FerretID krävs det att du skapar ett konto. Tjänsten är gratis!

Underbart hoppas att många använder detta även fast man har feritage oxå =)
#1 Tack!
Vill tacka alla testpiloter som har varit med och testkört. Men måste tyvärr meddela att ni måste skapa era konton på nytt 
Grymt bra initiativ!
Tackelitack! 
#2 Måste jag verkligen öppna ett nytt konto? Hu va jobbigt
. Nä då, ska göra det så snart jag får vara ifred för Chevy. Då lägger jag in alla mina illrar.
Tycker det här är ett superbra initativ! Heja Cecilia!
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#5 Jaaaa, dessvärre! :))
När ni testkörde så var det mesta på engelska, och er information om era illrar blev då på engelska.
Men efter att merparten ville ha det hela på svenska så ändrade vi det och då behövde alla registrera om sig! :)

Och alla veterinärer får tillgång till detta gratis?
#7 Yes! :-)
Sådärja, fixat!
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

Super bra sida :) Har skrivit in mina 7 nu :D
//Denise
Vad roligt!
Sprid länken vind för våg :D
Cecilia, går det bra om jag lägger ut länken på min hemsida? :)
Välkommen till ferretplanet.se :)

jag undrar samma som kredka?
Kanon bra idé! Har lagt in min plutt nu:)
Jätte gärna! Sprid hur ni vill och hur mkt ni vill! 
Hemsidor, bloggar, facebook, mail you name it.
Det ska gynna illrarna helt enkelt!
Sjukt nice! Reggar mina ikväll!
#6 Jag har inte hunnit än
. Är liiite upptagen med en minimotorbåt….
Nyfiken som jag är, vilka driver FerretID? Är det Svenska illervänner eller?
En sån sajt vill man ju att den ska ha en stabil grund att stå på så den verkligen lever i många många år.
Jag ifrågasätter inte sajten. Det är ett jättebra initiativ, jag är bara nyfiken i en strut. 
#16 Det tycker jag! :D
#17 Helt acceptabelt! ;)
#18 Jag som engagerad privatperson driver FerretID tillsammans med min kille.
Den kommer att bli kvar i en hel evighet. Blir den så populär som jag/vi hoppas så kommer den att utvecklas och fler funktioner kan komma att tillkomma. Jag har saknat och funderat på en sån här lösning så länge jag har haft iller, alltså i 9 år. Jag brinner för det här.
FerretID är helt oberoende av någon förening, den är till för alla att nyttja fritt. Den ska vara lättillgänglig för den som vill använda den.
Nyfiken får man vara
.
Så se till att registrera dig nu!
Vi har tom danska illerägare som har registrerat sig!
Så, då är fyra illrar av sex möjliga reggade. Återkommer med dom andra när ägaren har svarat.
Tänkte rapportera en liten glitch.
När jag registrerade Bogey var färg, teckning och kastreringsinfo på svenska. När jag sen registrerade Imie strax efter var samma info på engelska. Inte för jag har direkta problem med engelskan men jag gillar när sajter fungerar konsekvent.
#21 Jätte tack för infon!
När registrerade du dom? Ungefärlig tid?
Vi fixade och flyttade lite saker igår, så möjligt att det var tillfälligt.
1) Kan du testa att lägga in en till iller och se om det blir på engelska igen?
2) Om du går in för att ändra hennes uppgifter, ses dom befintliga på svenska eller engelska nu?
Har inte fått in ngn annan rapport om det här felet.
Ta gärna en printscreen på det.
Jätte tack för infon
.
Någon annan som har stött på patrull?
Är det svårt att veta hur man ska göra?
Bogey!
Det är fixat :) det var fel i koden.

skall regga mina som är chippade ikväll efter jobbet
#23 Japp su ser det lika ut och på svenska då jag valde det i profilen.
Herr Petimeter har hittat en liten glitch till.
Är det ingen som uppmärksammat stavfelet i "Suprleorin" tidigare, där L och E har bytt plats?
#24 Du får lägga in Illrar som ej är chippade :-) #25 Noo ;-) attans, låter som att du skulle ha fått vara testpilot :-D

#26 perfekt då reggas det 4 illrar nu så kommer jag hänvisa alla valpköpare att regga valparna =)
#27 Jag rekommenderar att du reggar valparna också. Bättre att det kommer upp en träff än ingen alls om nya ägaren inte reggar. Dessutom sparas alla reggningar på samma Iller men enbart den sista reggningen visas för den som söker på illern. Det ska innebära att får man inte tag i den senaste som reggade illern så kan man möjligtvis få tag på tidigare ägare/uppfödare mm. Men den funktionen är på gång men kommer bara att lanseras om folk visar intresse för databasen!
Puttar! 
45st illrar registrerade nu. Men visst har vi fler illrar? 
Det har vi, kommer regga 2 illrar alldeles snart :)
Vad kul. Sån där skulle jag vilja ha på råttor. Fast då med SRS reg.nr och med möjlighet att lägga in foton och se stamtavlan.
Nu vet jag visserligen inte hur FerretID ser ut när man har några illrar inlagda och ej heller hur det ser ut när man söker rätt på någon iller.
Ge gärna ut era chipnr så jag kan söka. 
Har ni kodat själv?
#31 det låter lite som att du är ute efter en sida som feritage där man lägger in information om illrar, kan se stam, släktskap, söka på namn, skriva in sjukdomar etc :) Har reggat Marcello, ska fixa för vicente också men dit har jag inte kommit än ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#32 Ja. 
#31 Den är självkodad :)
Skapa ett konto och gå in och lek själv grodan!
Att kunna lägga in stamtavlor kommer inte vara aktuellt.
Men däremot bilder :)
#34 Vad duktiga ni är!
Självklart har jag skapat ett konto. Det gjorde jag direkt.
Men jag har inte hittat någon iller trots sökning… Och jag har ju ingen iller själv just nu… 
#35 Tack Frogisch! :)
Det är det som är grejen, du ska inte kunna söka på en random iller.
Pmar ett id-nr så får du kika :)
Registrerat mina nu :)
Nu har jag äntligen lagt in alla mina + en hel del valpar som är födda hos mig. Så är det någon som har valp från Dashing Ferrets så gå gärna in och ändra så ni står som ägare eller lägg till den/de som jag misst /inte hunnit med att lägga in. Från och med i år kommer alla mina valpkullar att läggas in där. Tänk att det äntligen finn en motsvarighet till SKKs o JBV register för illrar.
Så, då är dom två sista reggade och sidan har lagts till i favoriter. Valparna kommer att reggas så snart dom har fått namn.
Nu finns äntligen skrollan och groggie med :D Dock var det snyftigt att fylla i deras hälsa :'(