Iller iFokus

Iller

Etikett: uppfödare
Läst 1296 ggr
[Allergi1]
2

Vem kommer få angora valpar i år?

Undrar en sak och det är vem kommer få angora valpar i år och 2013,2014?

känner till den här Dashing Ferrets men undrar om det finns flera uppfödare?

FerretCrow
1

Hillbjörns uppfödning kan få angoror och kullen föddes igår morse

[Allergi1]
1

Vet du om dom har någon hemsida? Glad

illernettan
1

#1 Hrm, där får jag faktist rätta dig. Det ska mycket till om det kommer angora redan i år. Tulo är ju korthår och enligt stamtavla finns det ingen angora där. Men jag kan bli överraskad Glad. Vi får vänta och se…..Petiga Nettan stavar uppfödarnamnet Hillbiörn, inte Hillbjörn…..Glad

#2 Någon hemsida har jag inte men du kan kolla in på www.amhs-illertorg.se Där kan du se föräldrarna som är Bonitas Charisa Amitola of Indianferret och Musters Parzival. Planer finns för angora 2013. Har även tråd här som heter "efter åtta sorger…."Vet inte riktigt hur jag gör för att länka Skäms

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

UlrikaD
1

http://iller.ifokus.se/discussions/5023876bd4ebea3b43010ab9-efter-atta-sorger-och?discussions-1¨

Här är länken till illernettans nya kull:)

Tänk vad kul det hade varit om det kom en sån där surprise-angora-valp som det gör ibland. Fast den behåller nog Nettan själv isåfall.Flört

2013 planerar nog Norrskenet en angora kull.

Även jag hoppas att det kan komma angora 2013om illrarna samarbetar:)

FerretCrow
1

#3 jo men pazi är ju angora så man vet aldrig ;) sorry för stavfelet =(

#4 vet ej om norrskenets har angora kull nästa år eftersom sökandet av angora hane inte är så lätt =(

UlrikaD
1

#5 Hon ska väl para Roy och Pepper?

illernettan
1

#4 Tack Ulrika. Surprisevalpen stannar eventuellt….beror på lite grann hur den ser ut….har ju vissa önskemål.

#5 Nä, det vet man inte.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

FerretCrow
1

#6 peppar blir det men inte roy tyvärr. så hon söker annan angora hane just nu men finns inte gott om okastrerade hanar som är bra. och absolute inte angoror =(

UlrikaD
1

#8 Nej, det vet jag ju att det inte finns gott om angoror. Men det var väl därför hon importerade.

FerretCrow
1

#9 jo men det blir inte alltid som man planerar även om man importerar

UlrikaD
1

Självklart inte. Men han lever och mår bra iallafall? Det har inte hänt något med honom?

FerretCrow
1

#11 han lever och mår bra =)

FerretCrow
2

#11 jag importerade ju lacina men kommer inte använda henne mer i avel. som sagt blir inte alltid som man tänker sig eller man kommer på andra banor i målen med mera ;)

UlrikaD
1

#12 Men vad skönt att höra. Jag har fått så dåliga nyheter idag om en omplaceringskatt så jag såg framför mig att han dött:(
Vad skönt att höra, det är ju huvudsaken!!

#13 Nämen varför ska man egentligen ta många kullar på en iller bara för att man importerat den? Det ska ju inte göra nån skillnad.

FerretCrow
1

#14 Jo men 2 kullar hade jag tänkt men med 2 olika korsningar men nu blev det ej så och jag tog hem Toffie istället så nu letar hon kille ;)