Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 462 ggr
miss-starfield
0

mamma illers andra promenad

Även andra gången hon har sele. Tänk hur snäll hon är jag har badat henne, satt på henne sele, hon gillar det inte men hon accepterar det utan att bitas iaf. Hon är ganska rädd om mig.

Selen kom hon ur ute, men jag lyckades få på den igen ett litet bett fick jag då men då var hon stressad. Är hon på väg att nafsas e hon så duktig det är bara att säga nej så slutar hon direkt.

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

miss-starfield
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker hon ser så liten ut här…

/Pernilla

miss-starfield
0

…

/Pernilla

miss-starfield
2

SEdan hittade hon mattes magficka, vad är en promenad emot snålskjuts Skrattande

/Pernilla

UlrikaD
0

Vad har du för sele?

Ett hagen sele med rejäl knäppning är jättebra för illrar. Har hittills inte haft någon som tagit sig ur ett sånt.

Sitter bra och är lätt att sätta på snabbt med sina dubbla knäppningar.

Bogey
0

#4 Har inte Hagen bytt namn till Living World eller nått sånt? Kan bli svårt att hitta annars.

UlrikaD
0

#5 Jaså? Har helt missat, har inte köpt nya selar på jättelänge. Tror sista selen jag köpte var från HannaM här på forumet. Annars har alla sina.

Bogey
0

Amhs illertorg säljer också selar. Vet inte om det är just Hagen men vi har en sele från Hagen och en från Amhs och det skiljer inte mycket. Båda funkar utmärkt.

miss-starfield
0

Det e bara en reservsele jag har beställt andra. Det är en sån vanliga åttasele. Totalt värdelösa, men det bästa som gått att få tag i här i närheten.

Tur att hon är så snäll dock så det gick att ändra om. Tänk så stressad och vild hon var i början. Nu är hon lugn och fin och den jag litar mest på. Min pokjvän tyckte till och med att hon var lugnast och han var mest livrädd för henne innan. Skrattande Man ser verkligen hur mkt bättre hon mår numera. Pälsen är bättre, hon busar mest hela tiden och är väldigt social. Men matte är bäst man ska inte tro att vem som helst får lyfta upp tjejen. Barnen går hon ihop med. Jag är så stolt över henne, man får göra  vad man vill med henne protesterar hon säger man lugnt nej och hon slutar.

Jag tror hon e lycklig över att slippa buren, ha någon som städar upp efter henne istället för en massa bajs på gallret och ha mysiga sovställen istället för en tom bur utan underlag för att inte tala om maten som e något bättre så hon går upp i vikt i stadig takt. hon vägde 700 g när hon kom och väger nu 820g och behöver fortfarande upp mer, men en bit på vägen. Lite ot prinsessan som vägde 180 g väger nu 534g vid 8 veckor. Som hon vuxit till sig.

Jag kan nog faktiskt säga att min jaktburiller numera verkligen är en sällskapsiller aningen bortskämd men så ska det vara.

/Pernilla