Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1771 ggr
[krufix]
0

Belzebubben behöver ett nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med stor sorg jag har bestämt att jag inte orkar ta hand om honom längre. Depressionen gör det outhärdligt att kunna bitträna honom tillräckligt. Två månader med honom känns som två veckor…
Men han förtjänar ett annat hem, med någon som kan ta tag i honom och få han på rätt spår, för jag har gett upp.

Han är ca åtta månader, kastrerad och vaccinerad.
Duktig att gå på lådan, men någon miss har det ju såklart blivit.
Oerhört social, sätter du dig på golvet kommer han direkt och nosar, dock så bits han när han får chansen.
Gå i koppel funkar, fast han är så sprallig och med handskar är det svårt att få på han kopplet.

Jag begär inget pris, bara att han får ett bra hem hos en illervan person.

FerretCrow
0

håller tummarna att ni hittar ett bra hem

sarae
0

Vad tråkigt att ni måste skiljas :( Men går det inte så går det inte

Däremot vill jag ge dig tipset att se till så att han hamnar i ett illervant hem. Eftersom han inte verkar vara en helt lätt iller, är det bra om nya ägaren har erfarenheten och tiden som krävs, så att han inte hamnar hos någon som tillslut inte klarar av honom, och han hamnar i omplaceringskarusellen :(

UlrikaD
0

Jag har skickat pm och erbjudit mig. Men vet inte ifall pm:et är läst. Efter det inser jag att killen bor i Lycksele och jag i Göteborg så det är nog praktiskt omöjligt att jag kan hjälpa till iallafall.

PatrikF
0

Vilken kille! Tur att jag inte bor närmare Lycksele för då hade jag kanske varit med en iller till!

Hoppas han hittar ett bra hem!

[krufix]
0

Jag önskar att jag bodde neröver, för där skulle någon säkert kunna ta hand om honom. Jag vill för allt i världen inte avliva honom..

UlrikaD
0

Du känner möjligtvis inte någon som ska åka neråt framöver? Eller om någon i dina trakter ska åka på någon utställning, iller eller något annat djur som ska neråt? Djurtransport.ifokus finns ju men det är inte alltid så lätt att få hjälp när det är en sån lång sträcka. Men ibland kan man ha tur. Killen bör ju verkligen inte avlivas. Han har alla möjligheter i världen.

Aviendha
0

Ja, det är ju en bit. Ibland kan man dock ha tur på djurtransport. Själv åker jag ner från Sveg till Skara måndagen v. 16 om det skulle vara till någon hjälp.

Bogey
0

Tyvärr är det lite långt i tid till juli, men vi är alltid upp till Umeå på somrarna. Kan vi inte ta honom själva så skulle vi kunna erbjuda transport söderut, men som sagt lite långt bort i tid.

VeronicaKahlbäck
0

Hur går det för den här killen? någon med bra illervana som hört av sej?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[krufix]
0

Nej, ingen som kan komma upp och ta hand om honom. De flesta illerägarna bor så långt ned, och eftersom jag går gymnasiet har jag inte råd att åka ned med honom. :/

Tho, jag ska öka medicineringen och se hur det går. Så kanske kan jag behålla honom.

PatrikF
0

Vi (Boston, Monty och jag) håller tummarna för att det ska fungera med medicneringen. Men annars får vi hoppas att det dyker upp någon som kan ta hand om honom, han är verkligen en fin iller.

Smurfina73
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller tummarna för ett bra nytt hem. Jätte fin kille… Han förtjänar en bra chans..Ibland kan ett miljöombyte förändra illern väldigt. En av mina tjejjer, TinTin, var en riktig bitis hos tidigare ägaren ..speciellt om man hade henne nära ansiktet. Hos ägaren innan hade hon hanterats med handskar…Sen första dan hos oss har hon aldrig bitit någon..Tvärtom är hon den pussigaste och gosigaste av alla 3.

Vi väntar hörhoppningsvis valpar med Grynet..(parad med stilige Miilo från Ånge) annars hade jag säkerligen varit intresserad av en kille till tjej gänget.

Lycka till!!!!

FerretCrow
0

#12 äe det Miilo och jörgen på bilden?

becka89
0

Så som #12 säger så var våran tjej också hon bet och släppte aldrig den tidigare ägaren men när hon kom till oss vart hon helt annorlunda. nu är hon världens underbaraste tjej.

mandariiin
0

kom och lämna honom här :P jag vill ha ett litet bit monster. haha

[Allergi1]
0

#12 Heter den illern grynet? har ni fortfarande henne kvar? :-)

FerretCrow
0

#16 illern på den bilden är min hane Miilo

[Allergi1]
0

#17 Ok.