Snälla söta vinterpäls: försvinn!
Indra har fortfarande inte tappat vinterpälsen. Är detta normalt? Hon har ju varit sjuk i vår, kanke har kroppen haft fullt upp med annat så fällning inte prioriterats.. kan det fungera så?
Hur som helst, hon blir ju jättevarm nu! Min termometer visa 30 grader ute och jag vill inte ha min vinterjacka på mig kan jag säga. Finns det något man kan göra? mer än att låta henne ligga där det är som svalast och alltid ha nära till kallt vatten?
se bara till att det är svalt i lägenheten :) jag brukar dra för gardiner å persienner så de inte blir växthus effekt i lägenheten, för min skull med. Sen har jag två fönster öppna så det blir korsdrag. Sen så ska du ju såklart inte gå ut med henne på dagarna, utan du kan gå ut senare på kvällen då det är svalare ute, de tycker dessutom de e roligare när det är lite mörkare ute. Se till att hon alltid har tillgång till färskt vatten. Det här gäller ju alla illrar oavsett om de har vinetpälsen kvar eller ej. Kentucky å Boston ser inte ut att ha tappat sin vinterpäls heller, men de hårat en del en period å nu hårar de inte längre.

vi har samma problem med Marwin, Inte fällt ett hårstrå
Just för tillfället är det en pet-flaska med is inlindad i handuk som gäller inne i hans kryp in. O där har vi även riktat golvfläkten .
just nu verkar han inte krevera…men han ligger still kan man gott säga. Blir han alltför varm (o flåsig) då tar vi ett snabbdopp i badkaret (inte med kallt vatten såklart utan ljummet)
Inga dagspromenader. vi var ute vid halv femtiden i morse då jag ändå inte kunde sova…annars är det efter halv tio här hemma som gäller för kvällspromenaden vi gör varje kväll.
här är det bara woodo kvar, och han har precis börjat byta, han har ny stubb i hårbotten.. Verkar som många illrar är sena med bytet i år.

Synd om alla illrar med så tjock päls i värmen. Men skönt att veta att det inte bara är Indra.

är så glad att mina har tappat sin vinterpäls. Men dom började lite för tidigt tyckte jag i stället.
Kamma så kanske du hjälper pälsen på traven? Sen vet jag inte ifall detta är elakt eller ej, men det går ju att klippa oxå..
klippa ska man inte göra eftersom man då klipper av den nya pälsen kommer under

Förstår er oro.
Är det inte så att inulinom kan orsaka att de inte byter päls? Eller har jag bara drömt det? 
Carpe Diem
#8, det kan väl iaf göra så att dom inte får vinterpäls, för albin fick aldrig sin vinterpäls i höstas, så nu har ju han det sval o skönt iaf :)

# 8 Usch, vad du skräms! Vi behöver inte mer tråkigheter här hemma. Men om det kan ha att göra med att kroppen inte är eller har varit fullt frisk i övrigt är intrssant. Jag har nämligen tyckt att Indras fällning varit lite konstig hela året.

Oj nej.. jag undrade bara.
Fällningen kommer nog snart ska du se :) Det var ju fler här inne som hade sena pälsar :)
Carpe Diem

Ingen fara.
Jag är nojjig som tusan så det krävs inte så mycket för att skrämma upp mig.

Zeke och oliver har grynig avföring efter magsjukan förtfarande, det ger sig inte.. så jag är lika nojjig själv
Carpe Diem

Alla här hemma utom Erik och Pyret har fällt. De kanske är lite frusna utav sig och vill gardera sig för en köldknäpp?!

Järnnätterna är ännu inte förbi ;)
Carpe Diem
#7 Jag funderade just på ifall man kunde det. Jag menade inte att raka utan bara klippa det kortare

#16 inte för att jag tror det skulle bli bra resultat. Sen är det ju underullen som är varm…den tjocka närmast kroppen. Inte täckhåren.

Tror som Gilla
Carpe Diem
det var ju någon här inne som sa att man kunnde testa och bada ? :)
Kom hem igår från en 3dagars tripp i huvudstaden och ojoj nu har lill grabben äntligen börjat fälla ioch det med besked fick tom lov att borsta honom och han låg kvar i mitt knä och bara myste.. Han som aldirg vill mysa :) Får nog hem och borsta lite mer sen :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag kan säga tack och lov för Stifflers rätt tjocka päls. han har tappat vinterpälsen men odlat lite ny tjock päls så den är i stil med vinterpälsen ändå. Hur som helst så var den mycket bra och ha tror jag stiffler tycklte när han rymde. På dagen var det närmre 30 grader, men på natten var det ynka 3 grader, dimma och fukt. Han frös nog då för han skakade som ett asplöv när han väl hittade hem. Då var vi glada att han åtminstone hade päls och inte såg ut som skunkråttan alba som knappt har päls alls. :)

#21 du ser…det kan finnas en anlednig till att en del har sin vinterpäls kvar ;o) Hoppas bara inte det betyder att Marw har en idiotsäker rymmningsplan instoppad under ullen

"22 haha, ja du får nog se upp. Sätt upp grindar på alla rumningsrisk-dörrar.

Har vinterpälsen börjat släppa?
Carpe Diem

Tyvärr har inte fällningen börjat ännu *suck*
Jag serverar henne isvatten och det gillar hon. Så då får hon i sig mycket vatten iaf.

prova gurkvatten om hon gillar gurka=) med is då så blir det kallt och gott

En iller-cocktail :)
Paraply någon?
Carpe Diem

ja paraply.. och en gurkskiva på kanten av vattenskålen!