hur vanligt med skendräktighet?
Hej! Willa fick ett suprelorinchip i okt 2010, i förrgår fick jag se att hon är på.väg in i brunst, vulvan har blivit bra mkt större! Nu ska hon få ett nytt chip på onsdag men jag tänkte höra av er som har erfarenhet av honor o chip, hur pass vanligt.är det att honan blir skendräktig i sådana här situationer?

Vad jag förstått så är det vanligt att dom blir skendräktig men chansen ökar ju snabbare man chippar om dom

Jag som chippade om mina honor nu i veckan, synd att inte Willa var liiite tidigare då kunde ni åkt med ju! Åkte till Annalysen i Örebro där det kostar under 800 kr per chip, med fyra illrar blir det väl värt för mej med extra milen!
Angående skendräktig så ökar väl chansen ju längre man väntar, har inga vetenskapliga studier att hänvisa till men om jag ser till erfarenheterna jag läst..
Räknar med en skendräktig Nailia som först gick upp sen ur för att sedan gå direkt in i höglöp med den största vulva jag sett och som Jossan skrattade åt (taskmört), efter toppen tog det nio dagar tills hon fick nya chippet då vetten gjorde en avbokning - tror det är kört för oss!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Vi (hanna ringde och styrde på min inrådan) har fixat så en liten klinik här i närheten ska ta hem suprelorinchipp och kommer det vara billigt kommer vi tjäna stort på det då det även ligger ganska nära här :) Ja, ju längre in i löpet de är desto större risk för skendräktighet.. Och veronica- det var den största vulva jag sett!! :o
Sajtvärd på Iller.ifokus
Igår fick Willa nytt chip! Och idag är vulvan större än igår så jag antar att hon är på väg in i höglöp som Jossan nyss sa? Hur länge brukar det vara`? Och är risken större nu då för skendräktighet?
Veronica, galet bra pris dom hade i örebro! Jag fick betala 1000 kr vilket ändå var bra, 400 billigare än Valla!
Willas vulva har nu gått ner betydligt och är bara lite större än vad som är normalt. Ni som varit med om skendräktighet, när börjar man märka sådant? Är ju helt lost när det gäller honor då jag bara haft hanar de senaste 20 åren :)