Tjej söker omplaceringsiller.
Hej! På facebookgruppen illertokig så söker en tjej omplaceringsiller. Tänkte hjälpa henne lite på traven. Någon som har en omplaceringsiller eller vet någon som har en? Hör gärna av er.
Eller så når ni mig här!
Söker fortfarande efter en iller! Gärna över ett år. Hund och kattvan kan vara en fördel!
Finns i Sandviken Gävleborg! Så helst nära här eller från något ställe som är lätt att få transport ifrån!

#2 Ett tips är att bara för att illern är hund och kattvan så behöver den inte funka med din hund eller din katt (eller katter).
Det är otroligt olika. Så man bör ha en plan så man kan dela av ifall de inte skulle funka tillsammans så att de får stor yta både hunden, katten och illern.
Vet ju flera som fått omplacera pga att hunden och illern inte går ihop.
Såg att du annonserat efter en hund till också. Där blir det ännu svårare, två hundar och en iller. Nu såklart lite beroende på ras kan gå riktigt galet. Och många som har hund och iller tillsammans har dem bara tillsammans under uppsikt.
Så man är beredd på att dela av sin lägenhet på mitten så att alla får sin yta. Bara bra att veta innan:)
Japp, det hade jag tänkt om det inte funkat! Jag har bara annonserat om hund för att se om det finns något intressant, men det lutar nog mer åt iller faktiskt :)

#4 Men såg precis din nya hemsida att du skaffat en hund till och har två hundar nu.
Tänk då en extra gång på Att skaffa iller. Om du inte bor i hus förstås och har hur mycket plats som helst. Då funkar ju det mesta med att dela av osv.
Och en Jack Russel är ju en grythund och jagar illrar så det är inte den bästa kombinationen.
Behöver ju inte betyda att det inte går, men inte det bästa utgångsläget.
#5 Han ska flytta tillbaka. Det funkade inte med honom. Som sagt. 1 hund nu och antingen 1 till hund eller 1 iller :)