Illerhona söker hem
Sally har fyllt 3år & söker ett nytt hem. Har haft henne 1½ år men känner att jag inte har tiden/orken att ha kvar henne längre. Har såklart funderat och grubblat länge, och bestämmde mig till sist att hon skulle få ett nytt hem. Älskar henne trots allt! Men om jag inte hitta det rätta så stannar hon. Vill ha någon seriöst & helst illervan person. Vill även behålla kontakten för att se hur det går.
Det är ju såklart en viltfärgad iller hona. Hon är väldigt social och trevlig, gillar att busa. Hon ska nog helst bo som ensam iller då hennes förra ägare sa att hon inte gick ihop med andra illar förutom hennes syster men som sedan dog. Hon älskar att ha uppmärksamhet och även att ligga & mysa! Hon sover med mig i sängen varjenatt. Då det blir film kväll ligger hon i mattes famn såklart. Jag har ingen bur utan hon springer fritt. Hon går 90% på lådan om den är städad & ren. Kan missa lite få gånger annars. Då jag nyss fick hem henne bet hon mig då hon var rädd, men har nu byggt ett band mellan oss så hon litar på mig. Hon biter ALDRIG mig nu, är inte alls rädd att hon ska göra det heller då jag litar på henne till 100%! Men somsagt var det något vi fick bygga upp tillsammans och jag tror att hon kan naffsa/bitas (i fötterna) då hon kommer till ett nytt främmande hem ibörjan. Men det är inte säkert då min kompis som träffat henne några få gånger hade henne i 1vecka utan att bli biten en enda gång. Kan då säga att med tjocksockar hjälper det inte, det blir bara värre, då mina kompisar tar av sig barfota brukar det gå bra. Dom hon litar på/tycker om ger hon sig inte på. Hon älskar pipleksaker (blir hur busig som helst då) & att springa ute på sommrarna. Maten jag ger henne är Royal Canin, en dyr kattmat som hon gillar & innehåller allt hon behöver. Jag Barfa henne inte! Jag säljer henne för ca 1000kr, då medföljer lite papper på Vaccination, kattlåda, några selar + flera koppel, Klo sax, mat & vatten skål, filt, massa leksaker, Vetegroddolja osv..
kommer inte på så mycket mer, så fråga för mer info. :)
angelika_asplund@hotmail.com är min mail, men svarar fortare här. Så hör av er vid intresse!

Fin tjej, hoppas rätt hem dyker upp!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#1 Tackar! jo jag håller tummarna. :)
än finns hon fortfarande kvar! *puffar för fullt*
Hejsan! Mycket fin tjej var det! och jag är intresserad av henne, finns hon fortfarande kvar?
Hon är forfarande kvar! :)
Ledsen för segt svar. Och är tyvärr inte längre i behov av en iller:( Då jag istället fick svar från en uppfödare jag hade kontaktat förut, och nu har köpt mig två stycken illervalpar. Men hoppas verkligen hon kommer till ett underbart hem! För hon verkade mycket fin:)
Okej! tack så mycket, hoppas du har fått två underbara små illervalpar! :)
Synd att det var så långt bort. :/