iller lös i surahammar
en kompis iller KAN ha försvunnit i surahammar. Han kan inte hitta henne inomhus. Men det är ett stort hus så han ska leta vidare. kan ju vara inne. Men om någon ser en halv gammal albino tjej i surahammar så kontakta mig!!
Tror han redan ring och förvarnat polisen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Säg till din kompis att göra en lista på både möjliga och omöjliga ställen som hon kan sova på eller vara på. Sen ska han börja leta på de omöjliga ställena, illrar kan gömma sig mitt fram för näsan på en. Det har jag själv varit med om.
jag vet det. men kändes bäst att lägga ut ifall någon ser henne.

Är hon hittad än? Annars är det bara att börja trycka lappar med foton och dela ut i några kilometers radie… Ju fortare lapparna kommer ut destå effektivare.
Lycka till!!!
puttar upp…
Grannarna har sett henne men ingen har varit snäll att fånga in henne. Väldigt dumma grannar däromkring. Han har ringt på allas dörrar för att säga till om henne men ändå ingen som kan vara snäll att ringa honom när de ser henne eller ta med henne in. Hon håller till i utkanten av surahammar.
Känns som det är kört men puttar upp ändå.. Albino iller fortfarande försvunnen :-(
Be honom kontakta monica hallberg på www.djurhalsan.se Hon hjälpte mig hitta Avi, hon är djurkommunikatör, och ser bilder och känslor som djuret förmedlar. Dock måste nog han ringa, om inte du står nära illern som är försvunnen vill säga.
Paulina
Ah.. alltid värt att testa :-)

Zickan… Beskriv exakt vart hon försvann och sågs senast. Jag kan åka upp och leta i morgon.

Oj vad tråkigt att illern fortfarande är borta. Glöm inte att ha koll på grannkommunerna, den kan ju vid detta lag ha gått långt.
Kontakta även polisdistrikten bredvid, poliserna samkör (iaf inte för ett år sen typ) sina register med upphittade/bortsprungna djur. Så de kan ha hittat henne och polisanmält till grannpolisen, utan att ni får reda på det.
Uppdatering igen:
Fortfarande inga tecken efter illertösen, hon är fortfarande försvunnen och inga tecken längre på att hon håller till i områdena där man sätt henne vistas innan. Mat och fällor har vart utplacerade, pipleksaker har man haft ute då man från tips fått veta att pipleksaker är något hon lyssnat till oerhört bra innan. Grannarna har inte sätt till lilltjejen sedan dom för över en vecka sedan såg henne senast i ett vedskul i utkanten av Surahammar.
Alla tänkbara åtgärder är gjorda men letandet efter tösen fortsätter i alla lägen. V är ett flertal personer som är inblandade i sökandet efter att lyckas hitta henne och de är många som saknar henne och vill få hem henne igen speciellt henne oroliga ägare som tyvärr sitter mer än 50 mil ifrån sökandet, men som kämpar så gott man kan med god telefonkontakt dagifgen och tips och idée´och funderingar på vart hon kan hålla hus någonstans.
Har någon sätt till min lilla Nelly eller har någon hört något om henne? Tacksam för all hjälp som man kan få, jag vill bara att den lilla pesten skall komma hem säker och hel igen.
Diskutoner kring varför Nelly är försvunnen i Surahammars områdena när jag bor i Gbg oteslutes och frågor kring detta kan medelas via Pm eller mail för den som är så pass intresserad i så fall. Just nu vill vi bara hitta lilltjejen som sagt och få hem henne helskinnad!
Som sagt hör av er till Zickan vid frågor eller information eller till mig hör på iFokus eller goteborgsuppfodning@hotmail.com
eller på mobil: 0737-085502
www.blueberryhedgehogs.com

Åter igen. Skriv var hon sågs senast. Jag kan hjälpa till.
Surahammar / Haga såg hon senast.
Men som sagt hon kan ju finnas i områden runt om också.

Jag tar en tur i morgon.
Bor i Köping så det är inte jättelångt ifrån.
Hör av mig om jag ser eller hör något.
Det finns någon enstaka och halvkassa fotoalbum på henne om de är till någon nytta.
Nelly heter hon som sagt albino tös…..
väntar med spänning om du lyckas eller hör något om henne!
Stort tack till dig Eelin som ställer upp (L)
Jätte kul att du har chans att ställa upp Eelin.. Jag har varit där och letat utan resultat. Förhoppningsvis har någon hittat henne och tagit med hem utan att anmäla detta till polis eller med lappar.
Själv är jag tyvärr totalt pank för att kunna åka dit och leta mer även om jag bara bor några stationer bort.
Vit iller tjej. Troligen 500grams hållet. Jag har lite kort på henne om det skulle hjälpa. Kan fixa fram dom i morgon.
Uppväxt med hund och älskar att leka med dom. Är hon nära så lär hon komma vid ljudet av jobbiga pipleksaker. Men gissar att hon är rätt rädd och halv vild nu när hon varit borta så läge :-/.. Hoppas bara på att hon lever..

Så någon har alltså sett henne för ungefär en vecka sedan? Då finns ju hoppet fortfarande…
Har ni kört efterlysning i lokaltidningar, reklamblad och kanske rent av lokalradio? Kör det igen isf… Sätt ut nya lappar på skolor och dagis. Skriv även på lapparna hur de ska fånga in henne (om hon bits osv) och att hon kan matas med katt-torrfoder. Du har säkert redan testat det mesta, men det skadar nog inte att köra mer efterlysningsrundor, om man vet att hon lever fortfarande…
Vad jag vet så är det längre än en vecka sedan. Kanske 3 veckor sedan någon såg henne. Hon höll sig i området i ca 1 vecka efter hon rymt sedan var hon borta.
Grannarna såg henne men gjorde inget även om de blivit förvarnade och lapp satt uppe. Personen som hon rymde ifrån kanske inte var den mest aktiva att leta heller. Han jobbade rätt mycket under den tiden och kom hem väldigt sent på kvällarna.
Hon har sätts till en gång till efter det också, därför skrev jag ut det!
Kan dock vara lite över en vecka sedan, max 1½. För min del känns de som evigheter dock =/
Som sagt, har skrivit nya lappar som skall skrivas ut av personen i fråga som hon rymde ifrån, imorgon skall det ut och letas igen och kolla på grannområdena och upp med lappar där också.
Har pratat med personen i fråga som hon rymde ifrån, och vi håller på för fullt med möjliga planer och tanke sätt där vi kan få en chans till att lokalisera henne.
Okej.. Han sa till mig att det var en vecka innan jag var där och letade som hon hade setts senast. Och jag var där för 3 veckor sedan kanske och leta.
Skulle bli impad om du fick han ut och leta. Försökte få ut han att leta efter henne, hänga upp lappar och köpa pipsak redan första dagarna hon var borta. Men tog över två veckor innan nått hände. Billig pip sak köpte han inte ens. Fick låna en av mig nån vecka senare.
När jag fick med han ut och leta så var det inte så mycket hjälp man fick mer än att hålla hundkopplet.
Jag skall allt se till att han rör sig ut ska du se…
Om inte han vill ha mig sur som ett bi!
Vill ha hem min pälskling ju =/
Tror det är rätt kört. Tror inte hon är kvar i området och han bryr sig inte speciellt mycket. Finns även väldigt mycket rovdjur i västmanland. Eftersom hon gillar och är van med hundar finns risken att hon skulle gå rakt i famnen på en lo.
De är jag fullt medveten om att de finns, men men som sagt jag tänker inte ge upp än även om jag sitter 50 mil ifrån… hehe
Hade jag haft råd hade jag kunat gjort mer. men det kostar rätt mycket att åka även om det är väldigt nära. Hoppas också hon kan komma hem men man får vara beredd på annat också.
Jo självklart får man det…
men men…
Nyheter: Blev uppringd av VLS om de nu var rätt namn. alltså en tidigning i Västmanlands områdena som jag fattade det, och har nu sagt till dom hur hon ser ut, när hon försvann och all den infon, hur man ska bete sig om man ser henne och vad som skall göras om man skall försöka få in henne etc.
Kontakt uppgifter till mig och killen som hon rymde ifrån.
Just telefonkontakt då, ifall man hittar henne så skall det gå fort att få fram det till oss så telefonkontakt är det enda som lämnades till dom.
Dom inväntar bild på henne som jag skall fixa imorgon, sedan så skall dom hjälpa mig genom att lägga in en efterlysning på henne i tidningen…

prova att ringa lokalradion också, när jag hjälpte till att leta efter ludde i skara så bad vi lokalradion göra en efterlysning och det var faktiskt en hel del människor som hade hört det sen

Tidningen ringde till mig för att de hade läst att en iller hade rymt i surahammar på min blogg. Det var helt sjukt! Killen ringde min redaktion i karlskrona och därefter fick han mitt nummer.
Jag hänvisade till dig mikaela. Hoppas du inte hade något emot det, samt att de gör något bra nu.
(tidningen heter VLT)
Kram Eelin
#27 Jasså det var du som hade givit dom mitt nr :D haha, jag blev helt shockad och fattade inget alls :P
Men så vet jag hihi!!!
Nej självklart gjorde det inget! Tycker det var super bra att dom ringde och det gjorde mig glad också att dom vill hjälpa till!
Så jag tackar dig bara =)
Mvh Mikaela
Kan inte hjälpa till med de bilder jag har på kompisens dator. Hon är tyvärr i gtbg tills lördag då jag möter upp henne i sthlm.

Hur har det gått? Är det någon som har sett henne?
Nej inte vad jag har hört
har inte hört något heller =/

jag känner folk i surahammar, ska be dom hålla ögonen öppna.
// Liinda
Extremt gammal tråd. Tankarna på Nelly kommer tillbaka då och då.
Puttar upp och kollar lite om det dykt upp någon ny info om var hon kanske hamnat. Om någon hittade en albino hona i Västmanland eller om hon förblev borta.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#34 min sambo kom och visade mig en youtube klipp på en vit iller "en iller i min trädgård i Rasbo " vem vet jag bara kom och tänka på det

#35 det där är ju en veesla och inte iller
Haha 
Alltså en vessla i vinterpäls på sommaren eller en albino vessla då?
#35 nej det där är ju ingen iller :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#37 hade den varit albino hade den haft röda ögon. Vi har fortfarande vesslor här hemma med vit skrud
Jag har inte hört något mer om min lilla sessa :( har bara gamla bilder och de sista ledtrådar som existerade om henne innan alla spår tynade bort…
Var nelly du kallade henne ;)
Ja Nelly hete hon hehe… :) fortfarande min lilla sessa…
Man kan ju inte säga att folk inte gjorde tappra försök med att hitta henne! Tidningar, sökande, knackningar hos grannar och folk runtom, polis mm