Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 127 ggr
illertjejen
0

skräckblandad förtjusning-läs-kommentera

Hej igår den 6 juni på nationaldagen var jag för första gången och såg en iller i verklighet.

Jag har ju bestämt mej för Att skaffa iller så därför tyckte jag att det var bra att ja får träffa några innan..en tjej erbjöd sej att ja skulle få komma hem till henne…jag ska även köpa en valp hos henne snart i sommar..

Men iaf jag kom dit med min mamma och min syster..vi kom lite tidigt så hon var i full gång me sina barn och hon hade även besök hehe de hade vattenkrig tror jag…men nog om de nu..

Vi gick in i ett garage min mage var full av fjärilar eller ska man säga var full av busiga illrar haha:P

Men iaf hon böjde sej ner i en stor bur..jag vet att illrar inte e burdjur men den va ju stor så de hade gott om plats att busa på…men iaf hon böjde sej ner o sen ställde hon sej upp sen sa hon

Ta han, det är pappan, han är snäll.

Jag som aldrig sett en iller i verklighet, stod där med armarna utsträckta med en iller i händerna…han bara hängde där i mitt grepp..helt avslapnad..Jag visste inte va ja ska göra men jag är även mkt tacksam för att hon gjorde som hon gjorde för om hon låtit mej stå o titta på de o fundera hade jag nog inte tagit upp de hade varit för feg av mej..Illern fortf i mina händer..sen gäspade han jag fick se alla tänder sylvassa små mördartänder haha nä men mina tankar snurrade runt om jag tar honom närmare kanske han biter mej? han kanske hatar främlingar som kommer o stör hans eftermiddagssömn? men iaf jag struntade i mina tankar och höll han mot mej..mjukaste pälsen måste jag säga…en beskrivning på mina känslor skräckblandad förtjusning..:P men sen iaf fick ja hålla i en annan valp som var vit kanske inte helvit men iaf och den bet mej det gjorde inte ont jag blev mest förvånad…hehe men de va bra att ja fick känna lite på de men min valp kommer säkert o bita mej hårdare *suck* hehe

Men iaf till valparna då gick vi till en annan bur som stod i trädgården även den va stor hon öppnade luckan och där låg småsmå valpar den synen hela jag smälte jag lovar… både jag min syster och mamma sa åååh va söta i en kör hehe:P sen iaf så fick ja ta ut alla valpar o lägga de i en korg…sen räknade hon valparna men en fattades men vi strunta i de sen efter vi attackerat henne me en massa frågor och jag tagit kort på alla valparna så fråga ja om den valpen som ja skulle få hon hade bara en kvar…asså de andra valparna var redan tingade om man säger så..och så kollade hon på alla valparna sen var hon tvungen o gå o kolla på en fusklapp och självklart var det den valpen som vi glömt kvar i buren som va den som ja skulle få ta hem hehe om någon månad eller två:P när hon tog fram den så fick ja hålla i den så gosig hehe hoppas den fortsätter att vara sån…blev kär på en gång…:D hur kan man låta bli att bli kär? jag kan inte iaf…

sen min pinsamma mamma var ju tvungen att göra bort sej..hon som ja hälsa på snacka om att de va en som hade varit jätterädd för de som hade varit o hälsat på o då sa mamma

rädd nej absolut inte de e ju så söta…

Och min lillasyster sa va bra att du inte e rädd mamma o så satte hon illervalpen mot mammas mage o mamma bara

ta bort den aah ta bort den!

hon e ju så knasig säga att hon inte e rädd men sen e hon de ändå

sen när hon lugnat sej så sa hon jag behöver lite tid… hon som ägde illrarna bara skrattade åt henne.. men sen var vi tvungna o åka tyvärr ville inte lämna de! men vi ska ju hälsa på fler gånger innan jag hämtar min sötnos synd att ja inte kan lägga upp en bild… men ska göra de snart har i mobilen får lägga in de på nått sätt när jag fått pengar på mobilen…

Nu när jag snart ska få hem en eller ja om ett tag så behöver jag alla råd ja kan få:P kommentera gärna skriv i min gb eller adda min msn

illerflickan@hotmail.com

illertjejen
0

oj det var inte meningen att de skulle bli så långt hoppas ni orkar läsa:P

Robinsnel
0

kul att läsa om hur det känns för dem som träffar iller första gången.. tyckte inte det gjorde så mkt att det var långt. Hoppas allt går bra för er..

Guteillern
0

#0 Håller med Robinsnel, roligt att få läsa hur det är att träffa illrar första gången…man glömmer ju så lätt. ;-) Mvh /Ammi

Faxlin
0

Alltid roligt att läsa om hur andra upplever det när de ska välja ut si parvel. Så långa berättelser är roliga :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Vad bra att ni kunde åka och hälsa på!

Sara

Soffi
0

Va roligt att träffa valpen för första gången, det måsta vara en upplevelse.  Jag addar dig på msn så är det bara hojta till om det är nåt. :)