Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 989 ggr
[bandit]
0

Iller grabb söker nytt hem:(

Så, då var det tyvärr dax för oss att försöka ge vår älskade Zimba nytt hem.

Pga för lite tid nu när jag ska starta upp eget och att vi nu fått veta att sambons nästäppa är orsakad av pälsdjurs allergi:(

Zimba är en pastell färgad 5 årig mysig kille, hur snäll som helst (naffsar lite), kan gå på lådan och älskar vara ute och springa inne bland buskar och dra sig i högt gräs. Hans bästa vän är en hund som han brukar leka tafatt med. Han har även umgåtts en hel del med katter och har nog vant sig vid vår 2 åriga son som är på och petar.

Hans mamma är Zina från Mellanhedens Tamilleruppfödning och pappan heter Mascott.

Han har en är kastrerad, vaccinerad och har en fint inramad stamtavla.

Vi köpte han för 3000:-

Vet inte riktigt vad man kan sätta för pris på en liten kamrat, men får nog ta ialla fall halva priset.

Uppskattar om någon svara snarast så han kan få ett hem han förtjänar.

JossanH
0

Du får nog tänka på att det är i denna ålder som många sjukdomar brukar dyka upp och 1500:- för en 5årig iller är väldigt mycket pengar och en ålder som inte är speciellt eftertraktad pga att kostnaderna lätt drar iväg. En sumbolisk summa är något jag rekommenderar starkt.

Kan även vara bra att nämna vart i landet han finns.

Lycka till med att finna ett bra hem :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[bandit]
0

Det har du nog absolut rätt i.

Men priset kan diskuteras om rätt köpare är intresserad av han.

I skåne, Oxie

Muschroommedical
0

hej heter Sam jonsson och denna lillkille låter perfekt för mej har länge sedan letat iller och jag har både hund och katt så bra att han är van vid det och jag har mycket god plats för honom och älskar djur och bor på en gammal hälsing gård så mycke bra natur och plats för honom=) ring mej gärna 073-0843962 skulle vara tacksam för det  och vill ha någon som man alltid kan ta med sig och ha mycket tid för mvh Sam=)

[bandit]
0

Hejsan

Så glad jag blir av att höra någon som kan tänkas ta hand om min lille buse:). Kommer höra av mig någon gång denna veckan. Hoppas du fortfarande kan tänka dig ta han:)

Mvh Alex