Samma annons som i Illersverige.
Freja är till salu.
Med stor sorg måste vi omplacera Freja.
Anledningarna är:
1. Snotra är som en igel/krokodil på Freja och hon har därför fått sår i nacken.
2. Casper biter i hennes onda nacke då han är okastrerad och fullständigt s…er i att hon inte vill.
3. Belsen vill också bita i nacken när han busar, även om han är snäll för övrigt.
Freja är knappa året. Hon är kastrerad och chippmärkt. Världens snällaste iller. Gosig. Aningen blyg. Sover gärna med oss i sängen utan att ge oss kärleksbett eller ställa til med adra bekymmer.
Hon har bitit ett (1) barn i 11-12 års åldern. Varför vet vi inte. Kan ha med ont i nacken att göra. Barnet har varit jättesnällt mot henne men Freja gillar henne inte av någon anledning. Illrar kan välja att sätta vissa personer före andra så det behöver inte ha med barnet i fråga att göra.
Har pratat med Ultuna om vacc. då Freja bara är vacc. en gång. Hon behöver en vacc. NU och sedan en om året, som andra illrar.
Hon är viltfärgad och vi vill ha 800:- för kastrering och chipp OM du gör vacc. själv.
Annars vill vi få 1200:- för henne.
Det enda hon får med sig är ett vacc/chipp kort samt en stamtavla (dock bara med föräldrar).
Jag kan inte för mitt liv tro att jag skriver denna annons men hon måste få ett bra liv utan bett från andra
Vi finns i Knivsta, ca 15 min från Uppsala eller Arlanda.
018-24 11 41
0704-88 40 30
mail: susanne.ritscher@comhem.se
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Stackars dig, Susanne! Det är en svår situation du hamnat i. Hoppas du kan hitta ett bra hem åt henne.
Jag skulle nog ha kollat det där med vaccination en gång till. Om det är så att man kan ge boostern så här sent (antar att hon vaccinerades i somras) så varför finns det då rekommendationer att man ska ge den andra sprutan 4-6 veckor efter den första (SVA:s rekommendationer) eller 3 sprutor (enligt tillverkaren).
Hoppas Freja hittar ett bra hem! Varför omplaceras hon igen?
Ush stackars dig! jag tror ochså att du kommer hitta ett bra em till henne
#2 Jag har diskuterat vacc. noga med Ultuna.
Hon omplaceras inte igen, hon var på semester.
Susanne 
Hejsan!
Tänkte bara höra hur det går om lilla Freja har fått ett nytt hem?
Spanade lite på bilderna av henne hon är en riktig sötnos
MVH
Maria
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Freja flyttade ihop med en jättesnygg kille för någon vecka sedan 
Susanne 
vad bra att det har gått bra då :)
Åå va roligt att det har gått bra.. Hoppas vi hon och "pojkvännen" trivs ihop :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."