Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 728 ggr
Caramiiia
0

Någon som har illervalpar till salu.. NU?

Är verkligt suger på Att skaffa iller men har inte hittat några till salu än, och jag vill ju ha en valp :) Någon som har till salu?

Undrar dessutom om man kan ha en okastrerad iller? Hona eller hane?

sarae
0

En okastrerad hane i brunst luktar fruktansvärt. dessutom så går det runt och urin markerar lite här och var samt lämnar snigel spår. så inget jag skulle rekomendera. En hona som går okastrerad kan under brunsten drabbas utav aplastisk anemi, vilket kan leda till döden.

Robinsnel
0

okastrerad hane kan man visst ha.. Vissa hanar luktar inte så mycket och får inte så mycket "brunstbeteende". I sådana fall tror jag de får stora fördelar för hälsan av att gå okastrerade.

Caramiiia, valpsäsongen är precis påbörjad. Det finns nån eller några kullar som föds inom de närmsta veckorna, men sen får du ju vänta 12 v innan de blir lev. klara. Lycka till.

sarae
1

#2 sant det där…det finns ju ett fåtal brunstiga hanar som inte luktar, eller beter sig som hormonstinna babianer…men hur hittar man en sån ;) ?

ferretgirl
0

Tror inte att det finns så många valpar än på ett tag, en och annan tik har kanske gått i brunst tidigt i år, men dom allra flesta, bl.a mina 2, har varit i brunst sedan i början av mars. Dom är nu parade, den första, Agnez, kommer att få sina valpar i mitten av april(om där nu är några i magen på henne). Sen kommer hennes mamma Tiffanie att få valpar ca 14-16 dagar senar, dvs i slutet av april. Båda är pasteller, Agnez är parad med en pastell och Tiffanie med en albino.

[Falo]
0

Då det gäller hane så kan du ju välja om han ska kastreras med tiden. Då det gäller honor så hoppas jag att samtliga uppfödare här inne har som krav i kontraktet på att honan ska kastreras då det gäller köpare som inte haft iller tidigare.

Gilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marwin är ju en hane som kommer att få gå okastrerad om han inte börjar lukta.Han är 10 månader nu och …ja kulorna har ramlat ner. Men han luktar inte mer än vad han gjort innan och går inte runt och markerar. Han har inte heller visat något annorlunda beteende än vad han haft förut så jag tror han mår som en prins med kulorna i behåll :o) Vad jag förstår är det ovanligt. Kul med en ovanlig iller…o snäll är han oxå ;o) Vi var först att välja valp ur kullen så jag tror vi tog den "bästa" (vet att det inte finns någon då alla är fantastiska :o) går på låda 100% och biter bara de som börjar "indiandansa" med högt lyfta ben.

UlrikaD
0

Gilla:Måste bara säga att din Marwin var ju sagolikt fin!! Var inne i ditt fotoalbum och kikade.

KerstinL
0

Min Suzuki ska ha valpar om 9 dagar.. (om klumpen inte har cykelpumpRäcka ut tungan). Valparna kommer i så fall vara lev.klara veckan innan midsommar.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Guteillern
0

#8 Klumpen har inte cykelpump, han blev pappa förra året. *L* /Ammi

KerstinL
0

Hehe.. bra!! Suzuki är precis som vilken gravid dam som helst.. äter och sover, äter och sover osv… Jättegosig och fattar inte alls varför dom andra tjejerna inte vill bli ompysslade.. hon tvättar deras öron och deras rumpor.. inte alls populärt.. Skrattande. Nu har hon i alla fall fått dom dit hon vill, i sin nya säng (bajslådan), så hon är jättenöjd!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Guteillern
0

#10 Visst är det underbart! Lycka till. /Ammi

Gilla
0

Rikki … Visst är han :o)) Vi brukar bara sitta förundrade ibland å undrande hur vi har lyckats få en sån. (sen har vi ju dem som tycker att han är en pitbull med rabies…men de är ju de utan karraktär o självförtroende att säga år honom vem som är boss *flinar*)

ferretgirl
0

Jag har en liten albino kille på 5 veckor som söker nytt hem då hon som skulle haft honom har backat ur. Intresserade kan kontakta mig här inne, eller maila på trollvalpen@hotmail.com