vet besök och annat kul
Har i dag varit på veterinärs tur med Molle. Med oss hade vi även rikki och hennes Pyret.
Dagen började bra, på väg för att möta rickie bajsar molle ner hela mig. Akut samtal till rikki som får köpa vatten och komma med papper för att möta mig bakom en container där vi kör lite sanring. bra start!
Vaccineringen gick jätte bra men chippningen var det värre med. veterinären provade tre gånger att få in kanylen och den gick ändå inte genom huden på honom. Jag hörde i princip hur de knakade när hon tog i allt vad hon kunde. Tillslut fick hon byta chip och då gick det äntligen. Molle pep å gnydde lite men han var ändå sååå duktig.
Vi var i majorna i gbg och kalaset gick på 619 kr.
för er som undrar tar de ca 370 för vaccinering på första illern, sedan 316 kr för resterande illrar om man har fler med sig.
Sen hamnade vi på ett café med pälsarna, och båda visade sig vara café tränade som få. De blev totalt förälskade i varann och låg och sov flera timmar tillsammans. Förutom när maten kom, då måste man ju smaka på allt ;)
Så trots en jobbig chippning hade vi en jätte trevlig dag och båda pälsarna har blivit milötränade ;)
härligt det låter då!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad kul att höra att ni hade det trevligt =)
Vad skönt och höra att allt gick bra.
Tack för igår förresten =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.