Totte söker nytt hem!
Våran älskade iller Totte söker ett nytt hem.
För några veckor sedan föddes våran dotter. Vi hade planerat att allt skulle gå bra och att vi skulle ha all tid i världen för både iller och bebis. Men det var önsketänkande. Sedan vi kom hem från BB så har Totte inte alls fått den tid han förtjänar. Nu när min sambo börjar jobba igen så kommer jag ha ännu mindre tid åt Totte, så det är inte mer än rätt att han får komma till någon som kan ge honom den uppmärksamhet och kärlek som han är van vid.
Totte (Azlan) är från Optimus Ferrets. Jag har redan meddelat uppfödaren att vi kommer att omplacera Totte och hon har full förståelse. Hennes krav är att hon får ha fortsatt kontakt med den nya ägaren.
Han är 2 år gammal. Föddes 2010-05-04 i Kävlinge. Mamman heter Delphi och pappan heter Pepsi. Uppfödarens hemsida: www.optimusferrets.se
Han vaccineras varje år i Augusti mot valpsjuka. Han är försäkrad via agria. Han kastrerades med chip 2011-02-22 så det kan hända att den måste förnyas om ett tag.
Totte är en lagom stor kille på ca 2 kg. Under vintertid så väger han ca 2,5 kg. Han är viltfärgad. Han kom till oss i juli 2010 då har var 10 veckor. Vi har inte haft några andra illrar så Totte har hela tiden varit ensamiller. Min högsta önskan är att han skulle få träffa andra illrar och kunna leka med djur av sin egen sort, men jag kan tyvärr inte garantera att han går ihop med andra illrar. Han är dock väldigt snäll så jag tror inte att det skulle bli några problem.
Totte går på lådan. Vi bor i en lägenhet på 78 kvm och vi har bara en toalåda så duktig är han! Han kan nafsa lite i fötterna då han vill busa men annars bits han ingenting. Om man vill gosa med han så får man lyfta upp honom och lägga honom hos sig, detta har han ingenting emot men han kommer inte självmant och lägger sig i knät.
Totte har bara fått torrfoder av oss då han inte har varit så förtjust i kött och dyl. Vi ger han vitalin illerfoder.
Det viktigaste för oss är att Totte kommer till ett bra hem så priset (1000kr) är en symbolisk summa och det går att diskuteras då vi inte är ute efter pengar. Transporten ingår i priset så väljer du/ni att hämta honom själv så sänks också priset.
Vi bor med Totte i Kungälv! Hör endast av dig om du är intresserad.
Min mail är johanna-hallberg@hotmail.se
Telefonnummer delar jag ut först när jag hittat någon som verkar intressant :)
Naaw sötkillen! =)
Hoppas han hittar ett bra hem!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Så otroligt vacker! Hade jag inte tagit beslutet att skaffa illervalp och nu har min lilla skrutt hemma så hade jag inte tvekat. Lycka till nu! Både med bebisen och omplaceringen. Kram
Han låter som en perfekt kille! Hade säkert passat jättebra med mina killar men då vi också ska ha barn så måste vi vänta och se hur det går med 2 grabbar först och främst. De kommer få betydligt mindre tid av oss och nu när vi flyttar kommer dom få ett eget rum och en stor utegård så det blir mer egen aktivering än med oss.. jag är själv livrädd för att killarna ska må dåligt och för första gången hamna på andra plats i hemmet, men tror att vi har fördel av att flytta så att de får vänja sig vid nya vanor i ett nytt hus redan innan bebisen kommer. Men ibland räcker inte all vilja i världen och då är det bra att man kan släppa taget och tänka på djuren i första hand så som ni gör nu. Jag önskar er ett stort lycka till med söta Totte och hoppas ni hittar ett hem där han kan få en kompis!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag och min sambo vill väldigt gärna ta hand om Totte!
Har skickat ett mejl till dig.
MVH Erik

Totte har hitta hem till mej så jag låser tråden och startar en välkomsttråd!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus