Tacka försäkringen!!!
Sitter i Sigtuna och väntar på mina hjärtan. Groggie har gjort en buk operation m.m och skrollan liten hälsokontroll med blodprov m.m. Kalaset gick sammanlagt på 14.420 kr. Tacka agrias försäkring! Och att vi hade sådan j*vla tur att groggies nya försäkringsperiod börjar imorgon, så detta gick på den " gamla" så imorgon rullar in "nya" 10.000 kr. Så tacksam att mina älsklingar mår bra och att vi hade sådan tur med försäkringen eftersom vi måste på återbesök igen för eventuellt operera analsäckarna. Mina hjärtan är värda alla pengar i världen, snart om ca 40 mil är vi hemma igen, som jag längtar! :-)
Oj, hur är det med dom små?
Visst är försäkringen guld värd när dom kommer upp lite ålder och man kan göra sådana här operationer utan att ens fundera över kostnaderna!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Härligt o höra att det gick bra med de små. Jaa försäkringen är verkilgen guld, man kunde bara önska sig ett högre tak
Ja verkligen! Jossan: sådär, det Marianne såg via kontrast röntgen på groggie var jätte dåliga njurar, hade hon aldrig sett tidigare om jag förstod rätt. Frågade henne pga om det kunde bero på inavel och hon hade haft samma tanke efter vad jag berättat tidigare genom åren. Njurarna kunde bero på hans viktnedgång och illamåendet :-( så nu ska vi tillbaka och eventuellt operera bort analkörtlarna eftersom vi inte ville ta det nu när hon hade öppnat upp magen. Skrollans glukosvärde var för högt, misstänkte diabetes då tills hon äntligen släppte till och kissade och det inte var något i kisset (?) dock sänktes henne predisinol till 1/4 varannan dag nu istället. Så skrollan följer också med upp nästa gång och tar ett blodprov igen. Usch mina bebisar, aldrig får ni "må bra" :-(
Vad tråkigt att höra.. :( Hoppas dom kommer må bra snart igen! Håller tummarna så hårt jag kan!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Skönt att det gått bra 
Åker ni på återbesök inom 125 dagar, så behöver du inte betala den fasta självrisken. Detta då den fasta självrisken dras bara en gång under 125 dagar. Den rörliga biten får du dock betala.
Tack jossan :-) Nu vill vi vara friska, gör så ont att se Putte ha så ont :-(
Ja, det med självrisken visste jag, eller inte helt, trodde man var tvungen att åka till veterinären för samma symtom för att man skulle slippa betala den igen. Men då ska vi se till att åka innan 125 dagar iaf, dem måste ju tömmas hur som helst på lill gubben :-)
#6 Det ska vara samma djur, men det behöver inte vara samma symtom. Det kan vara en ny skada.
Hoppas han får ordning på sina analkörtlar, så han slipper ha ont. Lycka till
Okej, bra att veta! Tack så mycket, det hoppas vi med :-)