Silje söker ett nytt hem
Silje är en otrolig aktiv liten illertjej som älskar att busa. Eftersom hennes illerkompis Akke gick bort för några månader sen och jag har just nu inga möjligheter att skaffa en till iller har jag bestämt att det blir bäst för henne om hon omplaceras.
Silje är en pastellfärgad hona född 2008 i Krakow, Polen. Köpt från en uppfodare, fadern hade en stamtavla, mammas föräldrar okända. Hon har varit med mig i snart 4 år. Silje har pass och chip, är inte kastrerad men har suprelorin sen 3 år tillbaka (fortfarande fungerande).
Hon är en otrolig aktiv liten tjej som älskar att busa. Fungerar bra med både hanar och honor, katter eller hundar är inte heller ett problem. Hon gillar att leka rätt tufft och nafsar ofta och är verkligen inte den typen av illern som kan sitta stilla. Ingen kramgo tjej direkt, men otroligt rolig, stimulerande och intelligent. Silje behöver rätt mycket sällskap och stimulans, därför vill jag att hon omplaceras till ett illervan hem med en eller flera illrar. Hon är van vid att kunna röra sig fritt under dagen men har ingenting emot att bli låst i buren om natterna.
Hon är van vid att gå i koppel, men blir trött rätt snabbt och somnar gärna i jackfickan.
Jag vill att hon omplaceras till ett illervan hem där det finns en eller flera andra illrar. Helst utan småbarn. Jag vill gärna att hon omplaceras till ett hem i Stockholmsområdet, så att jag har en möjlighet att besöka henne.
Silje får inte användas för avel.
Jag kommer kräva att den nya ägaren skriver under ett omplaceringskontrakt.
Det är ingen brådska med omplaceringen, det är viktigast att hon hittar ett bra hem där hon kommer bli älskad. Därför kommer jag att titta väldigt noga på alla potentiella nya hem.
Transportbur, transportväska och en furret xl bur kan följa med henne till det nya hemmet om så önskas.
Jag har tyvärr inga bilder på henne som är uppladdade i profilen, men skickar gärna några via e-post.
Puttar upp för lilla Silje :) Hon är otroligt söt och snäll, går alltid på lådan även i nytt hem, och nafsar lätt endast vid leken :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Puttar upp. Har fortfarande inte hittat någon.
Jag skicka ett medelande, hittade ingen mail adress
// Sofie, Gosan och Silje. =D

Har haft denna tjej och Akke under en vecka för ca 2 år sen när matte var på semester. helt underbar tjej! hoppas att hon får många nya iller kompisar och en ny matte/husse snart :)
#5 - du har ett meddelande :)
#6 - tack Mandariiin!