The new and improved avspärrning
Eftersom vi har den stora äran att agera semesterhem åt tre försiktiga och lugna illrar är lägenheten delad i två. Dessvärre är inte alla våra små försiktiga och lugna. Mr Aberccrombie blir galen av galler. Han är vaken ungefär tre gånger så mycket som vanligt och trots aktivering för hjärnan och två långpromenader dagligen så ska det skakas galler. Jag kan väl stå ut med ljudet och är jag hemma går det att bryta men ibland sover jag ju. Eller är borta. Och framförallt, jag är så rädd att hans tänder skadas i det fanatiska ryckandet och slitandet i en valphage som sitter fast.
Så, några plywoodskivor och lite buntband senare ser det ut så här. Zombie kan inte rycka. Tänderna är räddade. Sen får jag stå ut med ett ökat ljud vid kraffsning men hellre det än skadade bissingar.

Några borrade hål och buntband för att fästa skivan i valphagen

Så baksidan, inget skönhetsbygge direkt men det fungerar. Om inte illrarna på andra sidan vill skaka galler förståss… Men än så länge räcker det med att kraffsa lite försynt för deras del.

Snyggt jobbat!
Ja, hellre krafsningar än gallerbitande, all gånger. Även om krafsande nog kan få en att vilja hoppa ut genom ett fönster ibland.
Är så glad att här har det inte krafsats sen 2010 och Molly hade sin valphage.

snyggt. dom som är på den sidan där dom kan komma åt gallret kan jag tänka mig även struntar att skaka galler då dom inte ser att det är något på andra sidan

#4 Hör gör dom ju tyvärr fortfarande men just för tillfället så är det inga på den sidan som är lika maniska gallerbitare som kära Zombie.
Våldsamt skönt är det i alla fall. Jag har fått äta frukost ifred utan att vara skitstressad av slitandet och ryckandet.

#5 jo visst gör dom det men min erfarenhet säger att att se en annan iller genom galler triggar bitandet mer. men visst alla är ju olika. hoppas iaf du slipper