Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 613 ggr
[Eleya]
1

Överlista en iller, funkar det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Alla Iller-glada!

Sedan vi skaffade vår pälskorv Tibia har vi dagligen haft problem med henne krafsa sönder vår soffa underifrån. Vi har tittat mycket noga och hon kan inte skada sig..men alla tussar av fibrer som hon krafsat loss från soffan kan ibland göra mig/oss vansinnig(a).

Vi har testat att hålla henne borta med ättika (Men det stank), klibbig dubbelhäftande tejp och att jaga eller locka ut henne. Det är också där hon ofta biter min sambo i hälsenorna, men det är krafsandet jag vill få slut på. ;)

SÅ! Kom jag en dag på den geniala idén (tror jag) att man kan spika fast myggnät på insidan av undersidan. Jag åkte till Hornbach *stavning* och köpte mig 2 rullar myggnät av aluminium och en stor ask med bredhuvade spik.

Idag har jag spikat fast nätet som prov på pallen och får se va hon gör..har jag lyckats överlista min yberintelligenta iller blir jag överlycklig..ETT problem mindre! Och inget av det syns, man bara vet att skyddet är där.

Jag ska visa er hur jag gjort och hopaps det inspirerar er andra som kanske har liknande problem. =)

[Eleya]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En närbild:

JossanH
0

Hoppas att det funkar! :) Gör det inte det så kanske du kan prova att spika fast en spånskiva.. men håller med, man kan bli totalt tokig när illrarna får för sig att sysselsätta sig med saker som inte är uppskattat av matte eller husse ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Såg väldigt smart ut.

Borde tänkt på det innan någon grävde ur min säng underifrån:(

[Eleya]
0

Det låter lite när hon krafsar för att testa nätet, men hon trötnade efter 3'e försöket..Success än så länge!