3 illerflickor söker kärleksfullt hem
"Tissy" och "Kiisa" är två bruna kastrerade illertjejer i sina bästa dagar. Födda 2002 juni + februari. Glada och frammåt tjejer, sociala och gillar aktiveringar. Tissy är lite lugnare och tar allt i sin takt medan Kiisa är lekfull och aktiv. De söker ett hem tillsammans (Gärna med "Snuttan!), där de ska få stanna sina liv ut! Du bör vara illervan och gärna haft iller ett tag, du måste också ha din framtid planerad så att tjejerna vet att de får ett permanent hem hos Dig då de är trötta på att flytta runt.
För mer info kontakta Svenska illervänner på omplacering@illervanner.se alt. Tel: 073-6764436 (Malin)
En brun illerflicka född juni 2004, kastrerad. En osäker flicka som hamnade lite snett i livet ganska tidigt men hamnade till slut i ett bra kärleksfullt hem där hon nu tyvärr inte längre kunde få bo kvar.
"Snuttan" kräver en van illerägare då hon är osäker på nya händer och fötter och säger ifrån genom att naffsa/bitas. En envis dam med stor personlighet som gärna gör sakerna på sitt egna sätt. Bott med Tissy och Kiisa sedan 2005, flyttar gärna till ett gemensamt hem alla 3, MEN kan tänkas att Snuttan flyttar till eget hem med alt. annan iller som sällskap och trygghet.
För mer info kontakta Svenska illervänner på omplacering@illervanner.se alt. Tel: 073-6764436 (Malin)

Hoppas de får bra hem!

åhh vill ha !

Mycket intressanta, återigen ska jag kolla läget med min kille på de 2 äldre damerna… Dock lite tveksam till att de kommer i par… hmmm… *vill åxå ha*

#0 Cannaydia, vart finns illrarna?
Jag och sambon är lite intresserade… på tanterna isf, men är lite tveksam till 2, som sagt. Tanken var att vi skulle skaffa 1 som kompis till vår nuvarande. Återkommer efter lite övervägande med sambon.

Jag tror att dom äldre illrarna skulle komma i samma hem. Men den yngre kunde komma i ett eget.

Jo jag vet…:-) Självklart ska de till samma hem, om de alltid bott ihop!

vart finns dom ??
Ja helst av allt är ett hem för alla 3, men som sagt ett illervant hem, med tid…inte många sånna som finns då dessa hem redan är "illerfulla"…
Därför kan de ev. delas på de äldre tjejerna tillsammans och Snuttan kan flytta själv men hon vill inte bo själv utan vill hamna hos någon annan iller så hon får sällskap och trygghet! (Hon brukar funka bra ihop med nya illrar!).
De finns i Norrland, Umeå i akuthem.

Jag vill tissy och kiisa men det e lååååångt jue…. ;P
*putt*
obs, haft problem med mobilen, så om någoon försökt ringa har jag ej kunnat svara då knapparna ej funkar som de ska
Men mailen omplacering@illervanner.se funkar som den ska o där får man svar inom 48h…
Hoppas få bukt med mobilen snart ev. byta telefon…håller er uppdaterade!

Cannaydia: Har svarat på ditt mail just… Skrev ett tidigare, men det försvann… *grrr* Måste dock tacka nej till de två, annars hade jag åkt på momangen.
#9, ähhh, avståndet spelar väl en mindre roll om du är intresserad. He bar å åk…. Vad spelar avståndet för roll när du väl fått hem de små liven, och du har räddat dem från sin otrygga framtid. :-)

Jag mailade…. vill ha tissy och kiisa och har nog ordnat transport till Gbg… väntat bara på att ho0n ska ringa mig…. Ferdinand kommer bli så ….. glad om det sker tror jag… som sagt husses kan ju inte sova i transportburen på natten me honom *S*
#12 det vet du inte förän du har testat ;) kleta in dig i vaselin så ska du ser att det går! Hör va dig när du vet nått! så jag kan fixa resten ;)

ha ha … behöver du hjälp så finns jag inte långt borta ;p
"kleta in dig i vaselin så ska du ser att det går!"…. Hmm… 

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Det gick inte…. fasen att ni lurade mig…. vet ni hur svårt det e att duscha bort vaselin ??…
Ingen aning,har aldrig provat… men så är jag inte bara kvinna, jag är smart oxå!!! Hahaha

haha. ;) vad goa ni är ;)
#16 eftersom att vaselinet inte funkar kanske du kan testa att köpa en transportbox för två och testa igen. :P

Hmmmmm ska kom ihåg detta…… *tar en hand full me vaselin* Här har du Kerran… *kastar*
Hoppas de får underbara hem så snart som möjligt! :)

Jopp får jag bara hit dom så kommer dom ha det bra…. Fråga Ferdinand så får du höra :P
Nu kilar jag för idag men på åter seende… ha det göttans..
Aztech… höres..

väntar fortfarande på svar….

jag me .. fast inte på dessa …
*ännu aktuellt*
*Putt*
*putt putt*

åhh, Malin, sluta putta.
Jag kämpar så med att inte anmäla mitt intresse. Åhh, jag är så sugen på tjejparet. Åhh..
#27 jasså nettan är det på det viset…men tänk vilka söta små töser…å tänk va mysigt det skulle vara hehehehe
*putt putt putt* **Ler mot Nettan**
jag puttar oxå för glatta livet!

putteli putt Nettan. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hoppas verkligen att någon är intresserad.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ååh.. Jag skulle helt klart ljuga ifall jag sa att jag inte var sugen.. *frust*
*putt*

Hoppas verkligen att ni hittar ett hem till dem. Skulle jag kunna så skulle jag ta dem allihoppa men har ju en bromskloss på 950 g vid namn Molly…

Men ska det vara så svårt att hitta hem åt dessa tre töser. Någon måste kunna ge dem ett permanent hem tycker jag.
Är det något väldigt konstigt med dem eftersom de inte fått hem än?
Audiatur et altera pars
finns folk i gbg som vill ha dem vet jag och jag kan tom ordan med transport ner av van iller människa

Men vad är då problemet då? Har dessa personer hört av sig? Vore väl skönt för töserna att få ett hem snart.
Audiatur et altera pars
ingen aning. Visst har det hört av sig.

Puttar upp och viskar *Fredde här är dom*
Audiatur et altera pars

Härligt Åsa…=D Tack o bock o bug o böj o nig o allt vad det heter för den lilla putten =P Hade det varit tre hanar så hade jag slängt mig i bilen på momangen. Men hoppar verkligen dom hittar ett bra hem innom kort.

Om jag ändå hade ett fast hem, tillräckligt med illervana + iller tidigare… 

Vad hände med Mr Twisted som ville ta hand om dom då?
Dessa spekulationerna leder inte till så mycket precis och speciellt inte antydningarna om att det är något "väldigt konstigt" med dom.
Det är inte bara att slänga ut omplaceringar hur som helst. Jag vet att Malin jobbar hårt för att hitta ett lämpligt hem till dom, där dom får stanna.

Har fått svar och i med att jag har barn och inget vet hur dom är med barn så avböjde dom att omplasera dom hos mig….. jag känner att om jag behöver låsa in dom när mina barn e här e inte rätt mot djuren om nu det inte hade funkat … Så jag hoppas dom hittar ett hem där det skulle funka !!
Med andra ord så e Ferdinand foretfarande singel om någon vet någon iller !!
Mvh Jensen

Det tog tid med Molly och Daisy. Jag ser det bara som ett tecken på att Malin verkligen väljer hem med omsorg!

Jag förstår faktiskt inte varför barn måste vara ett problem. Jag har 2 barn och 4 illrar. Det fungerar jättebra.
Min yngsta är 8 år och är superduktig på att läxa upp illrar som biter. Hon är till och med bättre än min 13-åring.
Jag tycker nog att det kanske var bättre att låta någon med barn hälsa på och se hur det fungerar än att direkt avfärda barnfamiljer.
Bara för att det finns intresserade behöver det inte betyda att hemmet dom har att erbjuda är det bäst lämpade för dessa omplaceringar. Det behöver inte betyda att dom som är intresserade inte har bra han med illrar- bara att det känns som att det inte är hemmet med stort H för just dessa töser!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag fick förklarat för mig att en av dessa hulliganer e kanske lite bitchig av sig och då kanske det inte hade funkat me mina ungar…. Men hellre att man backar ur nu än sen… synd och illrarna !
//Jensen
skönt att höra att du är vettig jensen! Jag är också egentligen sugen på att ta snuttan, men av respekt för thea måste vi vänta med fler illrar tills hon lämnar jordelivet. Hon orkar inte med illertjafs, hennes insulinom är ganska långt gången.
# 50 Så känner jag oxå.. Har 2 sjuka illrar här hemma nu och en frisk. Jag hoppas naturligtvis att jag får behålla dem länge än men innerst inne vet jag nog att det inte är så länge kvar, speciellt för en av dem.
Problemet är väl att jag inte vill stressa mina sjuka grabbar men jag vill inte heller att Funny ska bli ensam när de gått bort. Hon har inte bott utan illersällskap nångång.
Det har funnits många fina omplacerigar (tyvärr) men det är väl ingen risk att det inte kommer nya.
Sara

#44: Jag har inte betvivlat att Malin gör sitt bästa för att hitta hem åt dem. Och du behöver inte läsa in ordet konstig som något negativt, det var menat som att vad är det för speciellt med dem som gör att de verkar vara svårplacerade. Detta är inte några konstiga funderingar anser jag då man vet att flera har varit intresserade av dem. Man måste väl få fråga? Självklart vet jag att det är viktigt att hitta rätt hem till en omplacering, inget man bara kastar ut hur som helst. Men fråga borde man få göra.
#48: Nej självklart kan det vara så. Det är viktigt att hitta rätt hem så de inte behöver omplaceras igen.
Audiatur et altera pars
Hej allihopa!
Ja då en av tjejerna kan vara lite knepig med nya personer behövs en fast hand och eftersom hon kan vara sådan och gärna "sätter sig på" nya kan det bli tufft om det finns barn i familjen. Och skulle det inte funka *och eftersom Jensen har rel. små barn* och märker hon då att hon kan "sätta sig på2 just den yngsta så kan det bli likt en terror, varken kul för iller eller barnet. och då dessa tjejer söker ett PERMANENT hem, där de ALDRIG mer behöver flytta ifrån är det en onödig risk att ta då det ej gick att lösa på annat sätt med barnen.
Men vist har man tillräkligt gammla barn som inte ger sig även om illern börjar terrorisera och en mamma/pappa som är fast besluten så säger jag inte att de är omöjliga.
Speciela för att vara omplaceringar tycker jag inte, de är inga bitiga monster utan tjejer som flyttat lite mycket och behöver ett permanent hem för att känna trygget och lugn så att de kan bli sig själva igen.

Vi håller tummarna att dess säkert underbara varelser får ett tryggt och varaktigt hem så fort som möjligt !! *HÅLLER TUMMARNA*
Jensen
prutteliputt
*Putt*

Har ni inte några intresserade alls? Hoppas verkligen att någon kan ta sig an dessa tjejer snart!
Hej Cannaydia.
Jag har en liten underbar iller sedan tidigare och är nu intresserad av att skaffa en liten kompis till den. Har du dina illrar kvar?
Tjejerna finns ännu kvar…ta kontakt via omplacering@illervanner.se om ni är intresserade.
*Putt* OBS! Nytt mobilnummer pga strul med andra nummret!!! 0738408681

nej men oj. finns alla 3 kvar? ingen alls som verkat vara intresserad? 
Alla tre tjejerna är kvar…intresset för dem är svalt…

Fan vet om jag inte skulle fixa det där me barnen och illrarna iallafall….tycker synd om dom och ferdinand längtar… :P

kanske svårt att ta två eller tre illrar på en gång 

nä lugnt för mig… hade 7 stycken en gång i tiden….va lite kaos i bland men det löser sig…. hehehehe

Är det verkligen ingen som kan tänka sig att ta sig an dessa tjejer??

jo jag :p

#67 blir det allihoppa i så fall? Va kul!

Jupp… dom får väl höra av sig om dom inte löser det och kan lösa resan ner te Gbg så fixar jag resten…
*annonsen är ännu aktuell tills jag meddelar att flickorna fått ett hem*

Säg till om du bestämmer dig för att dela på töserna trots allt. Jag skulle vilja ha en till nämligen :o)
Kiisa och Tissy vill gärna hamna i samma hem medan Snuttan kan tänka sig flytta till någon som redan har iller så hon får sällskap. Men som skrivet är Snuttan lite svårare än de andra två…

Ja det är det som e synd! Jag kan inte ta en iller till som biter ju :o( skulle kännas tufft :o(
*puttar upp*
*puttar*
*putt* Tjejerna finns kvar alla 3.
putt (hjälp gärna mej att putta lite)

va synd att ingen verkar kunna ta emot dessa töser. kanske bilder skulle få upp intresset lite?
ja, otroligt att inte rätt hem hört av sig än!
Hoppas dom gör det snart!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vad hände med MrTwister?
#81 han har nog huset fullt just nu skulle jag tro ;)
Jag skulle kaaaaanske kunna tänka mig Snuttan om det löser sig med resan hit ner. Saken är den att både Trazan och Funny är rätt tuffa av sig och Umeå-Alingsås är en lååååång resa om det inte fungerar med dem ihop.
Jag bryr mig inte om att hon ev. är bitig/bitchig, det löser sig med tiden. Inga barn här och det lär det inte bli heller om jag får bestämma.
Enda kravet är att hon är frisk och färdig så att säga, alltså regelbundet vaccinerad, kastrerad såg jag att hon var. Efter en hel del veterinärbesök i höst och vinter så är sparkontot tömt och ekonomin usel.
Sara
Håller tummarna att du kanske kan ta en tös sara.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
knuff

Fattar inte… det är ju massor som säger att de vill ha en iller till… är det bara tomt prat? Hur kan de här fyra stå utan hem när folk fulkomligt kastar sig över anonnser på blocket? Själv tycker jag inte att jag får plats med fler som det är nu.

Ja vart är alla människor? Någon måste väl kunna ta dem?
Tyvärr vågar jag inte ta in någon ny alls så länge vi har Molly..
Vi kan tyvärr inte heller ta nån just nu eftersom vi ska para Suzuki. 

Jag skickade mitt intresse till tjejparet. Men eftersom den ena tjejen är otroligt dominant så vågar jag inte störa min kvartett. Mina tjejer är väldigt underdåniga och kan bli för terroriserade. Jag vågar inte det. Annars var jag otroligt sugen på dem.

Vi har lovat Albin att han ska slippa nya illrar sina sista månader, så här kan vi inte ta in några nya tyvärr.
Här hemma är det fullt hus :( Väldigt tråkigt att inte flickorna hittar ett nytt hem

Det är ju mååååånga andra som sagt tusen gånger att de vill ha en till…
Nettan… varför inte den ensamma lilla snuttan?

Finns det inga bilder på dessa små monster då ? =)
vad jag vet ligger problemet inte i brist på intresse. Vad jag vet har många hört av sig, inklusive mig själv. Snarare e det så att det perfekta hemmet ännu inte har dykt upp…det är i alla fall min gissning
De som är seriöst intreserade och tror sig kunna ge någon av flickorna ett bra hem får jätte gärna höra av sig på min mail omplacering@illervanner.se så jag lättare har koll på vilka som hör av sig, på forum blir det lätt rörigt i mitt lilla huvud…
Rätt hem dyker säkerligen upp tids nog till tjejerna. De är inte avlivningshotade på något sätt och vis iom att de tillhör Svenska illervänner. De är placerade i ett akuthem och där får de stanna tills de får sina permanenta hem.
Och känns det lite osäkert med barn, andra djur eller att en av illertjejerna är lite dominantare ja då får det tänkas över en o annan gång för illertjejerna vill verkligen inte gärna flytta en gång till i sina liv.
Ang. transport går det alltid att lösas på ett eller annat sätt med lite sammarbete. så hör bara av er till mig så diskuterar vi saken. Inget är omöjligt! :-)
*putt*

Åååå jag vill ha!! jag vill ha!! jag skulle gärna ta någon av tjejerna. Två skulle jag nog inte kunna ta men där emot en. är dom förtfarande till salu!!??
åh skulle oxå vilja ha men jag har ju redan mina 2 bitchar jag måste få ordning på innan jag kan skaffa fler tyvärr =(
#97 De finns ännu kvar -ja.

*puttar för 100e gången*

#99 jag har skickatr ett mail till dig men ej fått nå svar!!??
*putt* Ni bör alla fått svar av mig för nån dag sedan, om inte får ni försöka igen för då har jag inte fått något!
illerflickorna har nu "bott in sig" i akuthemmet och visar sian "rätta"? jag…
Kiisa och Tissy är ganska lugna, lite små fega för familjens andra iller men de funkar ihop. Kiisa är den som kan bita ifrån på nya personer medan Kissa är den lugna som mer frågar "får jag" medan de andra säger -jag ska ha.
Snuttan är den dominanta av dem, den lite svårare som biter ifrån. Hon räver en illervan person!

hej, jag söker en söt liten iller. Den illervanan som jag har är att jag har en kusin som haft massor av illrar, jag har varit barnvakt åt dessa några ggr. bor i en etta på 38 kwm i Skellefteå med min sambo som delar mitt intresse. Eftersom att jag inte haft iller förut så skulle jag vilja börja med en. Har genom tiderna haft katter och diverse reptiler. Har en bred kunskap om djur i allmänhet och är en sann djurvän.
Tror du att jag är en bra vårdnadshavare till en av dina illrar så kan du ju höra av dig!?
Tack / Adam

ok, tack!
*putt*

*putt*
*putt*
putteliputt
har ingen tage dessa tjejer?

* ger dagens putt*
*jag ger dagens andra putt*
hade tagit dom små stackarna om det inte vore för att jag redan har 3 illrar och en av dom hatar nya illrar…
Sajtvärd på Iller.ifokus
*putt*
#114 ja, det är många som kan tänka sig dem men har fullt upp redan. Jag hade förmodligen sammlat på mig alla omplaceringar om jag ine i dagsläget hade så många pälsar redan…Men vi söker vidare efetr ett hem till dem, än är det inte mörkt ;-)
så himla jobbigt att ni aldrig hittar rätt ställe, det måste ju finnas där ute någonstans tycker man!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ååååh vad ni på Omplacering är seega på att svara.. *haha* Har ju mailat för fullt och fått ett svar. Svarade tillbaks och nu vill jag ju ha nytt svar.

*putt*
puttar

#10 Har inte fått svar inom 48hr!
Är det så att ni dissar mina mail ?! 
att jobba som omplaceringskoordinator är inget betalt heltids jobb utan något som sköts ideelt i den mån man hinner, så ibland får man lov att vara lite tålmodig med oss alla ;)

#121 Jo det förstår jag, var mest ironisk :P *hihi*
Tissy och Kiisa har ännu inget 100%igt inplanerat hem medan Snuttan snart flyttar ur akuthemmet. (Snuttan är alltså inte längre aktuell för omplacering).
va skönt att det åtminstonne har löst sig för snuttan! Håller tummarna för att de andra 2 töserna snart får ett permanent, kärleksfullt hem!

Snuttan flyttar till mig i helgen… Hoppas att det funkar med mina andra bara. Men jag tror att hon behöver ett nytt namn… kallar alla mina tjejer för snuttan.

vad kul knubbs, vad skönt att det ordnar sig för tjejen!

Skönt att höra att det ordnar sig för Snuttan. Så då är det bara två töser kvar som är aktuella då.
cannaydia, kanske skulle du starta en ny tråd med bara dom i?
Audiatur et altera pars
undrar om Tossy och Kiisa finns kvar?
har mejlat på en del olika ställen så som illercafe , dock utan svar..
Tissy och kiisa finns kvar men har ev. ett hem på G…
#128 vart har du mailat? jag har inte fått pm på illercafe, inte heller något inlägg i deras tråd? om du hade svarat på omplacering@illervanner.se hade du fått svar omgående..
#129..jag ahr mejlat på omplacering@illervanner.se…
nathalie i alingsås…
har även försökt ringa..
men inget svar
mejlar dej mitt nummer.. vill verkligen få personlig kontakt så snart som möjligt..

putt

I morgon kommer hon! Ska bli mycket spännande.
Lycka till!! Jättekul att hon äntligen får komma till ett hem!! 

Jäkla flybolag.. de sa att hon var en gnagare och släppte inte på henne. Får se hur hon ska komma hit nu :(
Finns de två andra fortfarande kvar? Alltså Kiisa & Tissy?
Suck.. När ska dessa flygbolag förstå att de inte är gnagare!!!
Sara

Dags för en flygaktion verkar det som.
ja verkligen! Har själv fått stå med utskrifter från olika böcker samt national encyclopedin på en flygplats nån timme innan take off med en iller i handen och försökt övertyga personalen att de verkligen inte e några gnagare. Tillslut lyckades jag, men jag fick lova att säga till övrig personal på flyget att det var en katt…suck….

haha, så de sätter inte större tilltro till sin personal än att de går att luras till att tro att en iller är en katt. Således börjar jag förstå problematiken. ;-)
Audiatur et altera pars
Tissy och kiisa söker ännu ett kärleksfullt hem att få komma till.

Skulle gärna ta emot Snuttan men i och med att jag inte vet hur hon kommer att bete sig mot Svea min gamla iller (9 år) så… en del ger sig på henne. Hur är hon mot andra illrar?

Snuttan flyttar snart till mig. Bara Tissy och Kisa kvar :) kolla #140

Hur går det för de små töserna?
ja har dom fått nå hemm ännu?

*puttar åt intresserade*
ja jag har både mailat och ringt men inget svar :(

Dom har la snart fastnat i det hemmet dom lever nu….. undrar varför det tar sådan tid att omplasera dom…. ja menar att alla illrar som kommer ut för omplasering brukar ju hitta ett hem snabbt….. Någonstans tycker jag att det e skumt det här….
Malin har hittills gjort ett kanonjobb med alla omplaceringar vi haft i föreningen. Det är inget som är skumt här, Malin har bara inte hittat rätt hem för tjejerna och det får ta så lång tid som det tar!
Har inte någon av tjejerna fått ett hem?
#149, Jo en av dom 3 har fått ett nytt hem, "Snuttan" bor hos Burtil här på forumet.
oj ber om ursäkt inte hunnit leva mitt liv. så, tyvärr har omplacerings mailen och den biten blivit lite åt sidosatt.
Alla 3har hittat ett nytt hem. Slutet gott -allting gott =)

Gött att höra…. hoppas dom hittat rätt nu och får leva ett långt och lyckligt liv….
Kram Jensen och Ferdinand

Oj det var verkligen på tiden… Vad härligt att de fått ett hem nu allihop! Verkligen toppen! Bra jobbat Cannydia!
Vad roligt att höra :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
ja det var jätteroligt=)