Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 1414 ggr
Strumpan
1

Vila i frid Kentucky

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt älskade hjärta har lämnat jordelivet

I måndags skulle jag ge Kentucky en godis. Jag bad henne rulla runt och sen sätta sig på bakbenen. Till min förvåning så kunde hon inte sätta sig, trots ansträngning. Jag trodde att det berodde på golvet (hon tyckte inte hala golv) så jag satte henne på mattan i vardagsrummet, men det var samma sak där. Självklart fick hon den och hon sprang iväg…. Jag funderade på om det kan vara så att hon var stel i ryggen för att hon har sovit ganska mycket, så vi gick ut på en promenad och när vi kom hem masserade jag hennes rygg.

På tisdagskvällen när jag klappade henne började hon rycka i hela kroppen som om hon hade hicka och hon klappade tänderna. Senare på kvällen började hin rycka fast jag inte rörde henne. Det är någonting som inte stämmer, min första tanke var inulinom så jag ringde vetten på onsdagsförmiddagen och får en tid ett par timmar senare.

Hos vetten fick vi träffa Gunnel Andersson och hon kände, klämde, lyssnade. Hon kände ingenting (bortsett från ryckningarna) särskilt, så vi bestämde att ett blodprov skulle tas. Blodet var ganska fett men annars ingenting, ingen inulinom.

Kentucky blev även röntgad. Det visade sig att hon hade lunginflammation. Jag blev lättad! Lunginflammation är inte att leka med, men det var i alla fall bättre än cancer! Gunnel skrev ut ett recept på antibiotika och vi tog oss hem. Hon fick även antibiotika i en spruta så vi börjat på en gång. Kentucky blev känd, klämd, stucken, gasad, dragen i (när vi skulle röntga) Hon var så fantastiskt duktig och tog emot allt utan att protestera det minsta

5min efter att vi kommit hem - Kentucky var jättetrött och gick runt sakta. Så jag tog upp henne och skulle lägga henne på sin favoritplats mellan elementet och soffan. Jag la ner henne försiktigt samtidigt som jag startade datorn och hon skriker öronbedövat rakt ut och sticker under soffan.

Försiktigt tar jag upp henne och lägger henne på bröstet och hon trycker sig jättehårt mot min hals. Jag fattar inte alls vad som hände! När jag lägger henne bredvid mig så står hon och spänner sig på frambenen. Jag försöker klappa henne så att hon ska slappna av lite. Efter en stund försöker hon gå iväg, men hon kommer inte upp på alla benen igen. Hon släpade baken i mattan. Jag kollade på hennes bakben och de var alldeles avslappade. HON ÄR FÖRLAMAD I HELA BAKEN!!!! I panik ringer jag till vetten för att prata med Gunnel. Jävla väntan på att någon ska svara!!! Tillslut svarar de och jag får prata med Gunnel som på en gång vill att jag kommer in med henne igen. Mina föräldrar kommer och vi ilar iväg. Kentucky ligger helt avslappnad i mitt knä och jag ser på henne att hon e helt slut

Väl där känner Gunnel på henne igen. Nervsignalerna mellan ben och ryggrad har ingen kontakt. Hon trodde att Kentucky hade lymfom i ryggen som stoppade signalerna. Vi bestämmer oss för att hon får stanna kvar under natten + att hon ska få en chockdos med kortison. Ska hon kunna bli frisk så måste det ske inom ett par timmar. De skulle ringa mig på morgonen efter för att berätta hur det hade gått

Jag pussade och kramade om henne ordentligt och sa att jag älskade henne och att vi var inte klara med varandra än, vi har lång tid tillsammans kvar!

07.45 i morse ringde de mig och berättade att hon var fortfarande förlamad - medicinen hade inte funkat!!! Det enda som fanns kvar var avlivning…. Det enda jag kommer ihåg efter det är frågan om jag vill ha henne kremerad, resten av dagen är bara en stor tjock dimma

Jag har gråtit non stop sen jag lämnade henne igår kväll.

Jag kommer aldrig att få se, röra, leka, mysa eller promenera med mitt älskade hjärta. Jag älskar och saknar dig så oerhört mycket, du har lämnat ett stort hålrum. Cato och jag kommer aldrig att glömma den underbara tid vi delade. Hälsa brorsan Athlaz och alla kompisar i illerhimlen

All text är säkert jätteluddig och jag har säkert missat massa, men jag är helt dimmig i huvudet och att skriva i tårar som rasar ner för kinderna är inte det lättaste….

Vila i frid min älskade älskade lilla tjej……

Mvh Jenny

UlrikaD
0

Näää, inte söta Kentucky-tösen. Beklagar så jättemycket.Gråter

Gottfridsson
0

Beklagar sorgen Gråter

emoflickan
2

Men åh, lilla kentucky..jag beklagar Jenny.

Jag minns Kentucky mycket när hon var valp och bodde hos Vanja. En gång var hon med när vi stod på Spångamässan och hon och gimli blev gosekompisar. Bifogar några bilder som jag hittade från den dagen..

Sov gott fina Kentucky..

Första bilden..gos med Gimli

emoflickan
2

Finisarna..

emoflickan
2

Hon var så liten så liten!

Doktor-och-Designer
0

Vi beklagar verkligen. De är så jobbigt när de blir så sjuka och det inte går att göra något :( Vi tänker på dig, kram!

JossanH
0

Det känns som att Skit och kentucky inte bara hade utseendet gemensamt utan även sitt lite speciella sätt. Minns så väl när jag var på träffen i huvudsta när du hade athlaz och vanja hade med kentucky och hon bet en kille rejält i handen, själv mös jag bara med henne innanför jackan den dagen. Sov sött finaste tjejen. Stor kram

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannahRönn
0

Beklagar sorgen :(

Strumpan
2

Tack alla. Allt känns så overkligt. Vill bara vakna upp ur den här hemska mardrömmen så jag kan leta reda på henne och krama om henne

Tack Jossan för ditt sms det värmde <3

Herregud Hannah, hur gammal var hon där? Igår vägde hon 960 gr. Fotona var jättefina! De såg ut att ha det väldigt mysigt.

Finaste älskade lilla <3

Kentucky och pojkvännen Cato:

Mvh Jenny

emoflickan
0

Jenny, hon var nog inte mer än ett par månader, detta var 2006, i typ september, hon är väl född där i mitten av 2006, lilla tösen hon var verkligen en liten gosefia. Förstår att saknaden är oerhörd, jag och willa tänker på dig & cato..*kramar*

Strumpan
0

Hon var född 060806. Runt oktober kanske?

Tack. Kram

Mvh Jenny

emoflickan
0

Kollade, sista helgen i september var mässan, så hon var verkligen inte gammal där lillpluttan. Hon och gimli låg på bordet hela dan..han låg på rygg och hon låg på rygg på hans mage..hah..åh vad folk skrattade..kom fram och frågade om dom ens var riktiga..nu myser dom ihop igen!

Strumpan
0

Då var hon verkligen inte gammal! Då var hon ju inte ens 8v…

Hehe Jag kan tänka mig att det såg ganska roligt ut, Stor och Liten

Mvh Jenny

VeronicaKahlbäck
0

Beklagar sorgen.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

sofie
0

Beklagar sorgen! Stora syskonen Bianca, Frasse och kullsyster Betty skickar massa tröst kramar!

Sara
0

Beklagar. =´(

Sara

FerretCrow
0

Men gud så hemskt. beklagar Gråter

Ceciliaolucifer
0

Beklagar sorgen :-( Bernard tänder ett ljus för lillasyster Kentucky. Kram

Madde
0

Beklagar sorgen. =(

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

illernettan
0

Beklagar sorgen Gråter.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Sandragulligast
0

Vad hämst!!! Jag fick tårar i ögonen när jag läste det.Gråter

Soot
0

#1 men OJ. shit. vad hämskt. Sot (hennes kullsyster) lever än och är glad men jag har ju börjat fundera på hur länge det varar. Och det där är ju en jätte chock. Var det Gunnel på roslagstull du träffade???

Beklagar verkligen sorgen.

Strumpan
0

Ugh den här tråden rev upp några sår… men jag tackar för din beklagan. Precis, det var Gunnel som vi träffade, hon gjorde allt hon kunde men tyvärr så gick det inte….

Mvh Jenny

Bogey
0

Beklagar Gråter

[Nathalie62]
0

Beklagar :-(