Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1580 ggr
[four_ferrets]
15

Gott hem sökes: 2år gammalt barn.

Såg en annons på fb och tyckte den skulle viderbefodras!

GOTT HEM SÖKES: 2 år gammalt barn. Orsaken är att jag har köpt en hundvalp och tycker inte att jag har tid för barnet längre, barnet har blivit allergisk, jag är också rädd att att barnet biter min valp. Barnet är renligt och har fått alla vaccinationer. Behöver nytt hem från i morgon, kommer annars att avlivas. Tack.
DETTA SKULLE DU ALDRIG GÖRA MOT ETT BARN! VARFÖR TYCKER DU DÅ ATT DET ÄR ACCEPTABELT ATT GÖRA DET MOT EN HUND ELLER KATT?
Om du inte kan investera mellan 10 - 15 år i din hund eller katt, låt bli att skaffa en!

Nussen
1

Glad den var rolig, helt i min smak Skrattande

[Nathalie62]
1

Hi hi, den var klockren.

JossanH
4

Jag tycker inte att det är fel att omplacera, det är införskaffandet som kan vara onödigt i många fall. Och sedan vet jag att vad som helst kan hända i ett liv som man omöjligt kan ha förutsett. Allt beror på omständigheter och huvudsaken är att ägaren som inte kan/vill ha kvar sitt djur tar ansvaret och ser till att det hamnar i ett gott hem. Avlivningshot och brist på ansvar är där emot inte försvarbart!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[four_ferrets]
3

# JossanH det här var bara en rolig annons som någon hade satt ut på fb.

JossanH
1

#4 Den har väl ändå en betydelse och ett budskap?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Nathalie62]
3

#5, Nej det var bara ett skämt och inget man bör ta på annat sätt.

JossanH
1

#6 jaha, så du la upp den? Trodde det var Four ferrets.. :S Det är skrivet på ett skämtsamt sätt. Jag tror knappast någon på allvar funderar på att sälja sitt barn förstås ;) Men de sista 3 raderna är en förklaring till skämtet och har ett budskap. Skulle den komma utan dessa rader vore det ju rakt av ett skämt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Nathalie62]
2

#7 Men snälla du, vrid inte på orden som skrivs, du vet mycket väl vad som menas.

JossanH
1

#8 jag har inte vridit på något. Det är ju ett bra budskap skämtet kommer med, men jag tycker det är lite hårddraget.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bogey
3

Jag håller med Jossan. De sista raderna i versaler gör att man snarare uppfattar den som en rolig tankeväckare än ett skämt.

Jag tyckte f.ö. att den funkade bra som det. Glad

Hayley
1

har sett denna på fb med och tycker faktiskt den är bra. Sen finns det alltid två sidor på ett mynt, ibland kan det faktiskt vara så att ett djur mår bättre av att vara någon annan stanns MEN jag tror att texten mer riktar sig till dem som vaknar upp en morgon och bestämmer sig för att skaffa ett djur för att två veckor senare omplacera för att det inte var så kul igentligen. hur många gånger har vi inte sett dessa omplaceringsannonser på illrar där ägaren efter några dagar inte "har tid" längre eller efter en vecka helt plötsligt har "ändrade familjeförhållanden"?

allting är som sagt relativt, och allt behöver inte vara negativt. =)

(för att förtydliga så pekar jag inte på någon utan slänger in my two cents i diskutionen och avslutar snällt med en smiley) =)

Zandrama
0

Snodde den och la upp på FB :P
Tyckkte den va rätt bra som tankeställre x)

//Belinda aka Zandrama

pidh
0

men ååå, jag som trodde att jag kanske kaaaaanske hade fått tag på en iller :p

IzzyR0xx
0

Mm håller med, den är gjort på ett sådant sätt att man kan uppfatta det som skämtsamt men också har den ju ett budskap för de som inte tänker efter före de skaffar djur..

Zandrama
0

Helt OT! En liten stund efter att jag la upp denna på min FB ser jag en gammal bekant som frågar om någon har 3-4 st katt p-piller att låna ut. O.o Jag vart lite uppgiven så att säga… På fler sätt xP

//Belinda aka Zandrama

[four_ferrets]
0

#13 innan du skaffar en iller tänk igenom det noga säger jag! Har själv omplacerat djur och jag kan säga att det är det svåraste jag har gjort i mitt liv.. så man ska tänka fler än bara 3ggr innan man skaffar ett djur.

pidh
1

#16 jo jag har tänkt mycket på det, aldrig att jag skickar iväg ett djur så, fäster sig gör man fort och då är man fast tills det är slut på riktigt. iaf jag.

VeronicaKahlbäck
0

Alla uppfattar saker olika, vi har olika refenser!

Det blir lätt en hetsjakt vid omplaceringar, efter de som omplacerar.
Men som nämnt ovan så är inte allt svart eller vitt, vi vet aldrig vad morgondagen kommer med.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus